Voge Sfida SR2 ADV: enduro skútr
- Publikovno: 18.12.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Skútr s vlastnostmi cestovního endura představilo čínské Voge. Už jeho samotný design na první pohled říká, že to bude odolný stroj. Poháněn bude jednoválcem o zdvihovém objemu 124 ccm nebo 174 ccm.
Když poprvé představila Honda koncept skútru s vlastnostmi endura, nikdo nečekal, jakým průkopníkem se tato japonská motorka brzy stane. O rok později přestavuje produkční verzi X-ADV DCT a začíná se dít neuvěřitelný příběh. Zájem o tento skútr s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 750 ccm je enormní a každý, kdo se na něm svezl, tak na něj pěje samou chválu. Ostatně jenom já samotná jsme v jeho sedle najela více než dva tisíce kilometrů, prohnala jsem ho i lehkým terénem a bavil mě s každým ujetým kilometrem víc a víc. Však si o něm můžete přečíst v jeho testu. Brzy jej následovala nejslabší verze X-ADV 150 a vloni šla do prodeje ADV 350, kterou jsme rovněž pořádně otestovali.
Konkurenci bylo jasné, že jestli se do toho nevloží, přijdou o nemalé množství potenciálních zákazníků a tak se brzy objevil dobrodružný skútr Peugeot XP400, Lexmoto XDV300 nebo Kymco DT X360. Mezi ně se nově zařadí i čínská firma Voge, která na evropském trhu velmi rychle expanduje. I jejich skútr Sfida SR2 ADV má adventure vlastnosti, které oceníte nejen ve městě, ale i mimo jeho brány.
Jeho robustní hranatý design podtrhuje jeho dobrodružné zaměření, které je ještě zesíleno přední částí s předním blatníkem vytvarovaném do malého zobáku, jako u enduro motocyklů. Hodně se svými proporcemi podobá Hondě X-ADV, ale ono v tomto směru asi už moc inovací neuděláte. Litá kola mají rozměr 14 palců vpředu a 13 palců vzadu a obuta jsou do pneumatik, které mají náznak terénního vzorku. Plexi štít je elektricky stavitelný a veškeré informace se zobrazují na LCD displeji s bezdrátovým připojením chytrého telefonu a s navigací pomocí šipek.
Poháněný je hned dvěma jednoválcovými motory, chtějí totiž oslovit nejenom ty, kteří vlastní pouze řidičský průkaz skupiny B. ale i ty zákazníky, kteří hledají skútr na dojíždění za prací, kde část cesty pojedou po hlavních silnicích nebo i dálnici a potřebují mít v rukou svižnější stroj. Slabší motor má zdvihový objem 124 ccm a výkon 11,4 k (8,5 kW) při 8500 otáčkách, silnější má zdvihový objem 174 ccm s výkonem 17,7 k (13,2 kW) při 8500 otáčkách. Oba skútry jsou vybaveny systémem Start-Stop.
Motor je usazen v trubkovém ocelovém rámu. Podvozek tvoří přední teleskopická vidlice, vzadu jsou po stranách dva tlumiče s oddělenými olejovými nádobkami. Suchá hmotnost skútru je 135 kg (resp. 140 kg u silnější kubatury). Brzděno je jednou kotoučovou brzdou. Sedlo je ve výšce 810 mm. Ve výbavě má skútr USB port a ovládá se bezklíčově s funkcí vyhledávání vozidla.
Zdroj: MSA - Voge
- Přidat komentář +
- Publikováno: 18.12.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Funkci Freddieho Spencera převezme Simon Crafar
- dnes - Race of Champions, Qualifying
- včera - MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných
- včera - IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců
- včera - Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě
- včera - Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring?
Další z rubriky
- 24.7. - Honda MSX125 Grom 2025: s originálním příslušentvím
- 22.7. - BMW R 1300 GS Adventure: připraven na dobrodružství
- 15.7. - Vespa Primavera RED 2024: s charitativní podporou
- 24.6. - BMW R 1300 GS Trophy: speciál pro závod v Namibii
- 17.6. - KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu
- 12.6. - Ducati Scrambler CR24 a RR24: odvážné koncepty