Test Honda ADV350: terénní maxiskútr
- Publikovno: 8.4.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Vloni se stal nejprodávanějším modelem v Evropě offroadový maxiskútr X-ADV. Není se tedy čemu divit, když Honda představila dalšího terénního zástupce. S polovičním obsahem, ale také za poloviční cenu. Novinku ADV350 jsme si vzali pár dní na test, prohnali ji pražskými uličkami i klikatými silnicemi za branami velkoměsta.
Honda se netají tím, že je ADV350 stavěna jako městské vozidlo. Téměř celý technický základ má stejný jako Forza 350, máte tedy na výběr, jestli si vyberete silniční skútr nebo verzi s terénními vlastnostmi a se vzhledem podobajícímu se silnějšímu dvouválcovému sourozenci X-ADV. A je to opravdu jenom na vás a vašich preferencích, protože cenovka je u obou motocyklů stejná.
Stejný je dokonce i trubkový rám, ve kterém je usazený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 330 ccm, který na zadní kolo posílá výkon 29 koní a točivý moment 31,5 Nm. Parametry jsou to naprosto dostačující, abyste se se skútrem vážícím 186 kilogramů lehce proplétaly ranní dopravní špičkou nebo úzkými dlážděnými uličkami v centru města. Ty navíc hravě překonáváte i díky novému podvozku s delšími zdvihy, s USD vidlicí vpředu a s progresivními zadními tlumiči.
Už u modelu X-ADV se mi líbila dominantní dvojice šikmých LED světlometů vpředu, které byly ponechány i ADV350. Enduro vlastnosti tu podtrhují jeho ostré mohutné tvary, hranatá koncovka výfuku a také stupňovité sedlo, které je ve výšce 795 mm. Je dostatečně široké, pohodlné a vpředu se zužuje, abyste z něj snadno dosáhli na zem. Já při své výšce 174 cm jsem stála na špičkách, ale bez potíží se dal skútr udržet jen na jedné noze. Rychle jsem si zvykla na široké plošiny, které byly vpředu zakončeny směrem vzhůru a v podstatě skoro pořád, jsem o ně měla zapřené nohy. Posaz za širokými řídítky tak byl ještě více uvolněnější. Vše je tu zkrátka střiženo na míru tomu, aby pro vás cestování v sedle ADV350 bylo co nejvíce komfortní.
Ještě, než se rozjedeme, je potřeba se také podívat pod sedlo a tady budete příjemně překvapeni. Disponuje objemem 48 litrů a uschováte v něm dvě integrální helmy a pár drobností k tomu. Vlevo pod řídítky je ještě jedna další přihrádka s USB konektorem, kam se vám vejde nejen telefon, ale i peněženka a malá voda s pitím. Pokud byste chtěli ještě více úložného prostoru, můžete si přikoupit padesátilitrový kufr, kterým byl vybavený i náš testovací skútr.
Počasí nám moc nepřálo, a tak jsem ocenila vyhřívané rukojeti, které jsou rovněž příplatkovou výbavou a v dešti „na kočičích hlavách“ také dvoustupňovou kontrolu trakce. Tu lze v případě potřeby zcela vypnout. Inverzní LCD displej je přehledný, snadno se v něm orientujete a lze jej prostřednictvím systému Honda Smartphone Voice Control propojit s vaším chytrým telefonem. Vlevo má velký otáčkoměr, uprostřed rychloměr a vpravo jsou ostatní běžně zobrazované údaje jako je dojezdová vzdálenost, denní počítadlo nebo teplota okolního vzduchu. Lehce se mezi nimi pohybujete pomocí ovládacího tlačítka ve tvaru kříže, umístěného na levé rukojeti. Nad přístrojovou deskou je plexi štít, který se dá pomocí dvou čepů posouvat v rozmezí až 180 mm.
Ačkoliv vypadá ADV350 dost mohutně, překvapivě se s ním manipuluje lehce. Je obratné a vůbec byste neřekli, že máte v rukou skútr vážící 186 kilogramů. Snadno se také přizpůsobí vaší náladě, ať ji máte rozvernou a jezdíte svižně, nebo nostalgickou a volíte spíše „kochací“ styl jízdy. Reakce na povel plynové rukojeti je okamžitá a po padnutí zeleného světla na semaforu vystřelíte z první řady jako střela. Jen je potřeba počítat s tím, že máte vpředu jen jeden brzdný kotouč s dvoupístkovým třmenem. Brzdy mají pomalejší nástup, ale netuhnou a dají se i docela dobře dávkovat.
Příjemně mě překvapil, když jsem jej vzala do zatáček za Prahou. Díky podvozku dobře žehlil veškeré nerovnosti a neodskakoval ani v náklonu při projíždění zatáček. Snadno se přehazoval z jedné strany na druhou, vyhovoval mu i sportovnější styl jízdy, a tak jeho jediným limitem byla kola o průměru 15 vpředu a 14 palců vzadu. Avšak já bych je neměnila. ADV350 je primárně maxiskútr a jeho rolí není sekundovat sportovním motocyklům, ale dopřát svému majiteli komfort při cestování za prací nebo do města za zábavou, a to tenhle motocykl splňuje v plné míře.
O porci komfortu nepřijdete ani maximálně povolenou rychlostí při dálničních přesunech. Při vyšších rychlostech se motocykl nijak nevlnil, motor nevibroval a pokud máte plexi štít vysunutý v nejvyšší možné poloze, jste i obstojně chráněni proti nárazům větru. A jak je to vlastně s tím terénem, když sedláte adventure skútr? Šotolinovou cestu zcela jistě zvládne bez potíží, ale na dobrodružné řádění v terénu zapomeňte i přesto, že máte vyšší světlou výšku, delší zdvihy a široká řídítka. Zkrátka je to stále skútr, ale neskutečně zábavný, pohodlný, praktický a na české silnice jako stavěný. Tady nejvíce oceníte jeho terénní potenciál.
Technické údaje
Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec. Vrtání a zdvih 77 x 70,8 mm, zdvihový objem 330 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 21,5 kW při 7 500 ot/min, největší točivý moment 31,5 Nm při 5 250 ot/min.
Pohonné ústrojí: sekundární převod variátorem, automatická převodovka.
Podvozek: trubkový ocelový rám, přední USD vidlice o průměru 37 mm, zdvih 125 mm, zadní kyvná vidlice s dvěma tlumiči, zdvih 130 mm. Přední brzda kotoučová 256mm s dvoupístkem, zadní brzda kotoučová 240mm. Kola hliníková, litá. Pneumatika vpředu 120/70 15M/C a vzadu 140/70 14M/C. Rozvor 1520 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, světlá výška 145 mm, provozní hmotnost 186 kg, objem palivové nádrže 11,7 litrů.
Barevné provedení: stříbrná Spangle Silver Metalic, tmavě šedá Matt Carbonium Grey Metallic, červená Matt Carnelian Red Metalic
Cena vč. DPH: 154 900 Kč
Gábinu obléká firma MBW s.r.o.
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 8.4.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec