Reklama

Peugeot XP400: dobrodružný skútr

Francouzská novinka XP400 je první model ze segmentu cestovních maxiskútrů, se kterým se budete moci bez obav vydat i mimo asfaltovou silnici. Velká kola obutá na enduro pneumatikách Pirelli budou roztáčena pomocí jednoválcového motoru PowerMotion o zdvihovém objemu 400 ccm.

Doposud jste v nabídce Peugeotu našli maloobjemové skútry jako například oblíbený Speedfight, jehož test si můžete přečíst zde. Jediný velký tělem i objemem byl tříkolový Metropolis. Značku Peugeot znáte spíše z automobilového světa a design jejich vozů se vkusně propojuje i do nových skútrů. Trendem poslední doby jsou SUV vozy, proto je i design skútru ve stylu SUV vozů, sportovní vzhled s dobrodružnou povahou.

1 Peugeot XP400 (1)1 Peugeot XP400 (2)1 Peugeot XP400 (6)

Typickým znakem u automobilů Peugeot je denní svícení ve tvaru tesáků vpředu a ve tvaru drápů vzadu. To stejné naleznete i u jednokolové novinku XP400. Hlavní světlomety využívají LED technologii. Dobrodružný vzhled u skútr vyzdvihuje také malý „zobák“ pod světly a offroadové obutí. Displej je tvořen dvojicí protiběžných ručičkových budíků, mezi nimiž je pětipalcový barevný TFT displej s možností bezdrátového připojení chytrého telefonu a směrové navigace.

Pod sedlem ve výšce 815 mm je podsedlový prostor, který je v případě novinky XP400 řešen velmi zajímavě. Otevírá se totiž nejen sedlo řidiče, ale také sedlo spolujezdce a pod každým z nich je samostatná přihrádka. Přilba vám však vejde pouze do přední části. V přední části řidičova sedla je ukryt ještě další úložný prostor na drobnosti. Veškeré ovládání skútru je již bezklíčové.

Pohonnou jednotkou je jednoválcový motor PowerMotion o zdvihovém objemu 400 ccm, který disponuje výkonem 36,7 k (26,5 kW) ořu 8150 otáčkách a maximálním točivým momentem 38,1 newtonmetrů při 5400 otáčkách. S plnou 13,5litrovou nádrží váží motocykl 231 kg. O bezpečné zastavení tohoto maxiskútru se postará dvoukanálové ABS v kombinaci s dvojicí 295mm kotoučů vepředu brzděnými radiálním čtyřpístkovým třmenem a jedním 240mm zadním kotoučem.

Podvozek je tvořen obrácenou přední 41 mm vidlicí se zdvihem 140 mm a jedním robustním zadním tlumičem umístěným vpravo pod sedlem, který je napojen na inovativní systém přepákování. Je stlačovaný vahadlem a propojený s kyvnou vidlicí pomocí vzpěry. Přední sedmnáctipalcové kolo a zadní patnáctipalcové jsou obutá na enduro pneumatikách Pirelli.

1 Peugeot XP400 (3)1 Peugeot XP400 (4)1 Peugeot XP400 (7)

Skútr Peugeot XP400 se bude nabízet ve dvou verzích. Základní Allure bude v zelené Aurora Satin Green nebo v matné černé barvě Sideral Matt Black, bude mít nastavitelný větrný štítek a lité kola. Vybavenější verze GT se bude nabízet v bílé Snow White nebo šedé barvě Shark Grey. Do výbavy dostane lepší odpružení, vyplétané bezdušové ráfky, kovové prvky na plošinách pro nohy a zatmavený větrný štítek. Za příplatek si můžete pořídit ochranné padací rámy, mlhová světla nebo horní kufr. Dostupný by měl být od února letošního roku a cena začíná na částce 199 900 Kč.

1 Peugeot XP400 (10)1 Peugeot XP400 (11)1 Peugeot XP400 (12)1 Peugeot XP400 (5)1 Peugeot XP400 (8)1 Peugeot XP400 (9)

Zdroj: Peugeot Motocycle



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama