MV Agusta Turismo Veloce 800 2021: silnější a pohodlnější
- Publikovno: 23.4.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Přísné emisní limity Euro 5 s sebou přinášejí zásahy do motorů, úpravy výfukových systémů, či používání katalyzátorů, nevyhnulo se to ani MV Agustě s jejich cestovním modelem Turismo Veloce. Naštěstí v případě tohoto italského stroje, proběhlo to bez újmy na ztrátě kytičky, ba naopak, získal více točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.
Poprvé se o cestovním modelu Turismo Veloce zmínil Claudio Castiglioni a její příchod stanovil na rok 2013, bohužel její vývoj si vzal ještě více času a tak světlo světa spatřila poprvé až v roce 2016.
Nová generace Turismo Veloce dostala také pár kosmetických úprav, z nichž asi nejdůležitější je vyšší a širší větrný štít, který vás lépe ochrání před větrem. Lze jej nastavit ručně. Model má také o 20 mm snížené sedlo, ovšem žádným snížením polstrování sedla, ale přepracovaným podsedlovým rámem, které bylo uchyceno níže. Výrobci šlo primárně o pohodlí jezdce a tak kromě nižšího sedla, mu dali také paměťovou pěnu. Nové sedlo zlepšuje ergonomii, jezdci dává větší pocit, že je více spjat s motocyklem a je více chráněn před okolními vlivy.
Pěti a půl palcový barevný displej je možné propojit s chytrým telefonem a zrcadlit na něm lze pomocí aplikace MV Ride kromě hovorů, zpráv nebo oblíbené muziky, také navigaci, což při cestování zcela jistě oceníte a také konfigurovat různá nastavení.
Aby se co nejvíce snížilo tření zdvihátek ventilů v motoru, byla pokryta vrstvou DLC - Diamont Like Carbon a vodítka ventilů jsou sintrovaná. Tříválec o zdvihovém objemu 798 ccm a výkonu 110 koní při 10 150 otáčkách byl vybaven novými ložisky s nižším valivým odporem na vyvažovacím hřídeli, klice a na pístním čepu. Turismo Veloce 800 bude mít až o 12% více točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, přesněji mezi 3000 a 6000 otáčkami oproti předchozí generaci. Kromě nižší spotřeby byste si tímto mohli prodloužit i životnost motoru. Přepracovaný je také výfukový systém, vstřikovače i palivové čerpadlo.
Zlepšovalo se i na převodovce, kterou navíc vybavili obousměrným rychlořazením EAS 3.0. Poupravili se převodové poměry, aby motocykl řadil ještě citlivěji. Stejně jako nedávno představený model MV Agusta Superveloce S, i Turismo Veloce bude vybavenou novou šestiosou řídící jednotkou e-Novia, která spolupracuje s kontrolou trakce, náklonovým ABS MK100 Continental, ale třeba také s funkcí proti zvedání předního kola. Semiaktivní podvozek je vybaven komponentami od firmy Sachs a byla přepracované módy odpružení podle zvoleného jízdního režimu. O bezpečné zastavení sedmnáctipalcových kol se vám postarají přední 320 mm kotouče brzděny čtyřpístkem Brembo.
Tradičně je v nabídce několik variant tohoto modelu. Nejlevnější z nich je Rosso, který není vybaven semiaktivním podvozkem, ale vpředu má stavitelné 43mm vidlice Marzocchi a vzadu jeden tlumič Sachs. Nabízet se bude pouzce v červené barvě Fire Red a prodejní cena bude začínat na částce 15 400 Eur, což je přibližně 400 tisíc korun.
Vybavenější verze Lusso a RC jsou navíc dostupné i s automatickou spojkou SCS - Smart Clutch System vyvinutou americkou firmou Rekluse a dále zdokonalenou společností MV Agusta, se kterou se můžete rozjíždět nebo i zastavovat bez nutnosti mačkání spojky. Prodejní cena u Lusso začíná na částce 19 500 Eur, což je přibližně 510 tisíc korun a nejvybavenější RC SCS začíná na částce 23 600 Eur, což je zhruba 615 tisíc korun. Nabízet se budou ve dvou barevných odstínech Fire Red a Matt Metallic Dark Grey.
MV Agusta Turismo Veloce Rosso
MV Agusta Turismo Veloce Lusso
MV Agusta Turismo Veloce Lusso SCS
MV Agusta Turismo Veloce RC SCS
Zdroj: MV Agusta
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.4.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl