MV Agusta Turismo Veloce 800
- Publikovno: 5.11.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nový model Turismo Veloce 800 je velkou novinkou na právě začínajícím motosalóně v Milánu. Tohle cestovní enduro italské značky nabídne výjimečný vzhled i spousty moderních prvků.
Nové sportovně-cestovní enduro bude k dostání ve dvou variantách. Základní model ve stříbrné barvě a verze Lusso bude v čereveno-stříbrné. Lakování je však to nejmenší co tyto dva stroje od sebe odlišuje. Základní technika motoru a samotných rozměrů však bude stejná. Motor je již ověřený tříválec o objemu 798 ccm s maximální hodnotou výkonu 125 koní v 11 600 otáčkách a kroutícím momentem 84 N.m v 8 600 otáčkách. Stejně jako je tomu u nového modelu Rivale 800 i zde je použita nová palivová mapa, kde byl už starší problém „ucukané“ reakce na přidání plynu pomocí systému ride-by wire odstraněn.
Z elektronických vychytávek bude řidič moci vybírat ze tří palivových map. Prvně jmenovaná mapa Turismo je pro cestovní zaměření. Požadavek je zde tedy na vyrovnanou křivku výkonu a hladkou reakci při přidání plynu. Zároveň se však omezí výkon na 100 koní. Nastavení volby do režimu Sport je pak zvolena maximální výkonová charakteristika se všemi 125 koňmi. Palivová mapa Rain pak pomáhá při snížené přilnavosti a to tím, že se automaticky nastaví kontrola trakce na maximální úroveň. Jezdec může vyvolat i čtvrtou palivovou mapu s názvem Custom, kterou lze upravovat dle svých požadavků. Nastavit se pak dají dvě křivky motoru, omezovač otáček na Hard/ Soft, hodnotu kroutícího momentu anebo sílu brzdného momentu motoru. Nakonec je tu k dispozici i nastavení osmistupňové kontroly trakce.
Základní model je vybaven plně nastavitelnou 43 mm vidlicí značky Marzocchi a zadní tlumič je od Sachsu. Obě verze mají shodné zdvihy 160 mm na předním i zadním zavěšení. O zastavení motocyklu se zde stará systém od firmy Brembo s radiálními čtyřpístkovými třmeny na 17 palcových kolech s pneumatikami o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.
Italský výrobce dále přidal stále více populární tempomat a přihodil i Anti Wheelie System neboli, systém kontroly nechtěné jízdy po zadním kole. Tisková zpráva pak hovoří i o vylepšeném rychlořazení (EAS 2.0) s možností řazení bez použití spojky a to při přeřazení na vyšší i nižší stupeň. Přístrojový panel je plně barevný pěti palcový TFT displej, kde najdeme i implementovanou Bluetooth komunikaci s mobilním telefonem.
Verze Lusso neboli Luxusní nabídne elektronické semi-aktivní nastavení tlumení od firmy Sachs. Tento systém sám nastavuje odskok a kompresy na předním i zadním pérování pro neustálý komfort. Veškeré údaje se vyhodnocují z údajů o akceleraci a úhlu naklonění motocyklu. Dále tu najdeme GPS navigaci, postranní kufry o velikosti 2x30 litrů a najdeme zde i vyhřívané rukojeti. Systém ABS od firmy Bosch je pak standardem u obou verzí, stejně jako je shodná 20 litrová palivová nádrž.
Dostupnost motocyklu a jeho cena na českém trhu nám není zatím známa. Pokud se vám líbí, budete zcela jistě muset počkat do příští sezóny.
Technické údaje
Motor: řadový, kapalinou chlazený tříválec. Vrtání a zdvih: 79 x 54,3 mm , zdvihový objem 798 ccm, kompresní poměr 13,3: 1. Největší výkon 125 koní při 11 600 otáčkách. Největší točivý moment 84 N.m při 8600 otáčkách, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Marzocchi, průměr nosníků 43 mm, zdvih 160 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružící a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 160 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 220 mm s dvoupístkovým třmenem. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 870 mm, suchá hmotnost 194/207 kg, rozvor 1420 mm, objem palivové nádrže 20 litrů.
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_01](/tmp/MV_Agusta_Veloce_01__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_02](/tmp/MV_Agusta_Veloce_02__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_03](/tmp/MV_Agusta_Veloce_03__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_04](/tmp/MV_Agusta_Veloce_04__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_05](/tmp/MV_Agusta_Veloce_05__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_06](/tmp/MV_Agusta_Veloce_06__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_07](/tmp/MV_Agusta_Veloce_07__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_08](/tmp/MV_Agusta_Veloce_08__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_09](/tmp/MV_Agusta_Veloce_09__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_10](/tmp/MV_Agusta_Veloce_10__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_11](/tmp/MV_Agusta_Veloce_11__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_12](/tmp/MV_Agusta_Veloce_12__y120.jpg)
![MV Agusta Veloce MV Agusta Veloce_13](/tmp/MV_Agusta_Veloce_13__y120.jpg)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.11.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných
- včera - IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců
- včera - Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě
- včera - Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring?
- včera - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 25.7. - Ivana Ulmanová končí ve vedení Automotodromu Brno, vedla jej více než 18 let
Další z rubriky
- 24.7. - Honda MSX125 Grom 2025: s originálním příslušentvím
- 22.7. - BMW R 1300 GS Adventure: připraven na dobrodružství
- 15.7. - Vespa Primavera RED 2024: s charitativní podporou
- 24.6. - BMW R 1300 GS Trophy: speciál pro závod v Namibii
- 17.6. - KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu
- 12.6. - Ducati Scrambler CR24 a RR24: odvážné koncepty