MV Agusta Superveloce S: něžná labuť
- Publikovno: 9.4.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
MV Agusta představila svůj stylový model Superveloce s několika úpravami, s nichž asi nejdůležitější je ta, že jejich tříválcový motor již splňuje emisní normu Euro 5. Ovšem mně se asi úplně nejvíc líbí nová perleťová bílá barva, která tento model pozvedla do ještě krásnějších výšin.
Už původní model MV Agusta Superveloce 800 patřil mezi klenoty italského výrobce. Musí se nechat, že hlavnímu designérovi, Adrianu Mortonovi, se dokonale podařilo propojit retro prvky s těmi ultramoderníma. Krásné aerodynamické linie splňují nejen estetický vhled, ale i praktický a tvarovaná kapotáž s větrným štítkem dobře chrání svého pilota před nárazy větru. Do nové sezóny vyrazí tento model s označením S a poznáte jej jednoduše podle jeho nádherné perleťově bílé barvě na kapotáži a bezdušových kola s drátěnými paprsky.
Největší proměnou prošel tříválcový motor o zdvihovém objemu 798 ccm, ovšem i po úpravách stále posílá na zadní kolo výkon 144 koní (108 kW), tedy jen o 4 koně méně než měl předchozí model a disponuje maximálním točivým momentem 88 Nm, ten zůstal beze změny. Aby splnili podmínky Euro 5, vyměnili v motoru některé komponenty, ale spíše to je k dobru. Agregát je vybaven novými zdvihátky ventilů, které jsou z titanu. Použili větší vstřikovače a také byl kompletně přepracovaný výfukový systém včetně koncovek výfuků. Zcela nový chladič zvyšuje účinnost chlazení kapaliny až o 5%.
Přepracována byla také spojka, které se dostalo robustnějšího koše a díky tomu by měla mít hladší a tišší chod. Motocykl dostane také nový obousměrný EAS quickshifter, který má přesnější a plynulejší řazení než jeho předchozí verze. Kromě toho vybavila MV Agusta své Superveloce novou řídící jednotkou od milánské firmy e-Novia, která bude komunikovat se všemi bezpečnostními systémy, ať už se jedná o osmistupňovou kontrolu trakce, náklonovou ABS, launch control nebo čtyřmi jízdními režimy.
Pár změn se dočkal i rám motocyklu, který má nyní vyšší torzní i podélnou tuhost. Přenastavený byl také podvozek motocyklu. Veškeré informace se vám budou zobrazovat na pětipalcovém barevném TFT displeji, který pomocí aplikace MV Ride dokáže komunikovat s vaším chytrým telefonem.
Nový model zcela jistě rozpoznáte i podle bezdušových kol s drátěnými paprsky. Hnědé sedlo je potažené alcantarou s možností pořízení krytky na jeho zadní část. Za příplatek si můžete pořídit závodní sadu s asymetrickým výfukem od firmy Arrow.
Zdroj: MV Agusta
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.4.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém