Lexmoto XDV300: terénní skútr pro skupiny A2

Čínské Lexmoto má ve své nabídce terénní skútr, který můžete řídit s řidičským oprávněním skupiny A2. Je poháněný jednoválcem o zdvihovém objemu 279 ccm a s výkonem 25,5 koně. S nádrží o objemu 13,5 litrů s ním urazíte velké množství kilometrů.

Musím se přiznat, že na první dobrou jsem si myslela, že se jedná o terénní skútr Honda ADV350, až tak se mu čínský stroj podobá. Ostatně není to první model, který by vizuálně neokopírovali. Vloni jsme vám představili motocykl Lexmoto Detroit 125, který jakoby z oka vypadl modelu Harley-Davidson Sportster Iron 883, ostatně u této značky to asi až tak tolik nevadí, protože jsou spolu provázaní, ale co na to Honda?

1 Lexmoto XDV300 (1)1 Lexmoto XDV300 (2)

Značka Lexmoto byla založena v roce 2007, sídlí v Devonu a patří do čínské skupiny Zongshen Group, která již několik let spolupracuje jak s Harley-Davidson, tak i s koncernem Piaggio Group. Zaměřují se však na maloobjemové motocykly o objemech 50 nebo 125 kubíků, jejich vzhled je převážně v retro stylu a zejména na britském ostrově patří mezi úspěšné prodejce.

Lexmoto svým novým modelem XDV300 rozšiřuje svoji nabídku nízkokapacitních motocyklů pro skupinu A2. Nasadil velmi nízkou cenu 4700 liber, což je přibližně 120 tisíc korun, ovšem tato cena je o tisíc liber nižší, než stojí v Anglii konkurenční Honda ADV350 nebo Kymco DT X360 a dokonce až o 2000 liber nižší než dobrodružný Peugeot XP400, BMW C 400 X nebo Suzuki Burgman 400. A aby toho nebylo ještě málo, v ceně motocyklu jsou také tři hliníkové kufry zdarma, tedy akce je to omezená, ale co se týče nabídky velmi atraktivní.

Motocykl je poháněný jednoválcovým, kapalinou chlazeným motorem o zdvihovém objemu 279 ccm s výkonem 25,5 koní (19 kW) při 8250 otáčkách a maximálním točivým momentem 24 Nm při 7000 otáčkách, které se na zadní kolo přenáší řemenem. Maximální rychlost je 130 km/h a do nádrže vám vejde 13,5 litrů paliva. Hmotnost motocyklu je 168 kilogramů.

Pod dvoumístným sedlem je dostatek prostoru, aby pojmul velkou integrální helmu a k tomu pár dalších drobností. Veškeré informace se zobrazují na LCD displeji. Do výbavy dostanete vyhřívané rukojeti a LED světla. Ačkoliv vypadá dobrodružně, je tento skútr primárně určený na asfalt, ale lehkou šotolinu by zvládnout mohl. Má totiž podvozek od KYB s dlouhými zdvihy, u zadních plynových tlumičů lze nastavit předpětí. Pneumatiky jsou s terénním vzorkem, jsou bezdušové, mají 13 palců a jsou brzděny kotoučovými brzdami, jedním vpředu a druhým vzadu. V nabídce je pouze v modré barvě.

1 Lexmoto XDV300 (10)1 Lexmoto XDV300 (11)1 Lexmoto XDV300 (3)1 Lexmoto XDV300 (4)1 Lexmoto XDV300 (5)1 Lexmoto XDV300 (6)1 Lexmoto XDV300 (7)1 Lexmoto XDV300 (8)1 Lexmoto XDV300 (9)1 Lexmoto XDV300 (12)

Zdroj: Lexmoto Motorcycles



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama