Reklama

Melandri je skoro u všech týmů neoblíbený

Už 10 měsíců je Marco Melandri bez týmu a bez motorky. Při závodě MS-Superbike se 33letý Ital zajímal skoro u všech týmů, zda by neměly zájem. Ale ačkoliv je jistě nadprůměrným pilotem, tak v posledních sezónách po něm zbyla v jeho bývalých týmech pouze „spálená země“.

Marco Melandri je vynikající jezdec, stal se vicemistrem světa MotoGP a WSBK, k tomu také mistr světa 250tek z roku 2002. Ovšem tento Ital nikdy nenašel ten správný tón a způsob jednání se svými zaměstnavateli, byly mu zpětně, ale zcela po právu, vyčítány různé hodně podivné druhy chování - absolutně neprofesionální - u bývalých týmů.

Přes 22 vítězných závodů Grand-Prix a 49 pódiových umístění v WorldSBK, z toho 19 prvních míst s motocykly Yamaha, BMW a Aprilia, je nyní pro něho hodně těžké po vyhazovu z továrního týmu Aprilia-MotoGP začátkem července 2015 najít znovu odpovídající job.

Během závodního víkendu MS-Superbike v Imola jednal s managementem Yamahy - a zjistil, že ti chtějí i v roce 2017 závodit se Sylvainem Guintolim a Alexem Lowesem. Jedinou jeho šancí byl odchod Lowese do MotoGP do týmu Tech3 - Yamaha, ti ale angažovali Jonase Folgera a chtějí si ponechat Pola Espargara, takže místo tam v normálním případě není žádné.

Melandri se pokoušel o získání místa u továrního týmu Ducati, ale kromě „výměny zdvořilostních frází o počasí“ z rozhovoru mezi Top manažery Paolo Ciabattim a Gigi Dall’Ignou a Marcem Melandrim nevyplynulo nic podstatného.

U BMW a Aprilie se díky Melandriho dřívějšího chování zdá být nějaký comeback nemožný, ačkoliv toto slovo se stalo v poslední době prakticky nesmyslem, nemožné není na tomto světa prakticky nic.

Ale představa. že obě jmenované továrny by chtěly s 33letým Italem slavit nějaký smysluplný comeback, je opravdu hodně těžko představitelná.

Tovární tým Kawasaki nemá o Melandriho zájem, stejně jako tým Hondy.

U týmu MV Agusta by byl Melandri sice přivítán s otevřenou náručí, ostatně týmový šéf Forward Racing Giovanni Cuzari, který letos provozuje závodění noblesní italské značky v WorldSBK, chtěl už letos posadit Melandriho na druhou motorku F4RR vedle Leona Camiera, ale chyběl budget ve výši 400.000 Euro.

Ostatně pro většinu lidí pohybujících se v paddocku WorldSBK by nebylo žádným velkým překvapením, kdyby tovární tým MV-Agusta po sezóně své závodění v tomto šampionátu ukončil, už nyní se drží „nad vodou“ závod od závodu. Členové týmu marně čekají už měsíce na smluvenou výplatu, dodavatelé součástek mají stále více a více nezaplacených faktur atd...

Pro Melandriho tak zbývají pouze zákaznické týmy. Hodně reálná je šance u týmu Puccetti Kawasaki, týmový šéf Manuel Puccetti chce vyslat do sezóny 2017 nový jednočlenný superbikový tým s továrním materiálem od Kawasaki.

„Do června chci mít pohromadě budget. Mým cílem je postavit tým okolo Marca. Jistě má Marco i jiné nabídky, ta naše ale bude hodně atraktivní. U nás se bude vše točit kolem něho, všichni v týmu jsou navíc Italové a jeho fanoušci“, říká Puccetti.

Puccetti může samozřejmě od jména Melandri hodně profitovat, jeho jméno patří v Itálii k těm nejznámějším.

Otázkou ale zůstává, jak se Melandri zachová, když nebude napevno přesvědčen, že jeho závodní materiál není na stejné úrovni, jaký mají k dispozici Rea nebo Sykes - to se u něho nedá nikdy dopředu odhadnout.

Tedy jak dlouho by to vydržel...?



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama