Reklama

MV Agusta F4 RR Corsacorta: krásná a divoká

MV Agusta je velkým pojmem mezi sportovními motocykly, třiašedesát titulů mistra světa je toho jasným důkazem a potvrzením. Vše se promítá do jejich překrásných strojů a letošní novinka to dokumentuje asi nejlépe.

Začátek nového tisíciletí a MV Agusta hlásí návrat na závodní pole. V roce 2008 získá mistrovský titul v italském šampionátu Luca Scassa a MV Agusta tak dál čerpá zkušenosti z vývoje závodních strojů pro potřeby civilních verzí. Výsledkem je poslední model F4 RR Corsacorta. Dosud nejvýkonější superbike s oficiálně udávaným výkonem 201 koní jsme vám představili již před dvěma týdny. Teď přidáváme více technických informací, českou cenu a video.

Nejdůležitějším faktorem pro získání tohoto slušného stáda koní je určitě konstrukce spalovacího prostoru motoru a ventilů. Dva sací a dva výfukové ventily z titanu mají rozdílné a zvětšené průměry. Připočítejme k tomu ještě zvýšené vrtání ze 76 na 79 mm a snížení zdvihu z 55 mm na 50,9 mm a máme na světě motor o objemu 998 ccm s podčtvercovým spalovacím prostorem, jenž se dokáže díky snížené lineární rychlosti pístů (ze 24,7 m/s na 22,9 m/s) roztočit na 13 700 1/min. Největší výkon 147,7 kW dosáhne tenhle italský čtyřválec při 13 400 1/min a maximální točivý moment 114 N.m při 9200 1/min. A když jsme u těch počtů, nesmíme opomenout výrobcem udávanou nejvyšší rychlost 297,6 km/h.

I proto byla velká pozornost byla věnována každému konstrukčnímu detailu tohoto supersportu. Termodynamická účinnost byla optimalizována pro zajištění rekordní úrovně výkonnosti. Zcela nový výfukový systém 4-2-1-4 byl sestaven právě podle těchto požadavků a kromě udržení optimálního výkonu motoru má opravdu jedinečný a opojný zvuk. Stejně jako u předchozí verze F4 má novinka rychle vyměnitelnou kazetovou převodovku. Také vše řídící elektronika je nastavena na nové hodnoty. Kontola trakce sleduje nové pracovní režimy a dvě výkonové mapy lze snadno přepínat pomocí nových ovládacích prvků na levé straně řídítek.

Na podvozku se také nešetřilo a vše se nese v duchu hesla „lehké a přesné“. Kompletní vybavení odpružení dodal Öhlins, a musíme připomenout, že v té nejlepší verzi a kvalitě. USD přední tumiče o průměru 43 mm a chodu 120 mm samozřejmě disponují plným nastavením. Zadní kyvnou vidlicí tlumí také plně nastavitelný Racing TTX36 s délkou chodu 120 mm. Kombinovaný rám z ocelových trubek a hliníkových profilů pak přispívá k celkové tuhosti a stabilitě podvozku. Speciálně sestavený brzdový systém pro F4 RR Corsacorta je také tím nejlepším od Bremba. Kovaná hliníková kola jsou pěkná nejen na pohled, ale pomáhají také snížit hmotnost motocyklu. Suchá hmotnost F4 RR Corsacorta se tak dostává na 192 kg. K suché hmotnosti musíme ovšem připočíst ještě objem palivové nádrže 17 litrů a nezbytné provozní kapaliny nutné pro jízdu.

Padla vám F4 RR Corsacorta do oka? Připravte si necelých 600 tisíc korun a můžete ji mít. A koho omráčili udávané hodnoty výkonu a rychlosti a vysloveně se jich bojí, tak nezoufejte, je připravena i seškrcená verze s maximem 100 koní a nejvyšší rychlostí „jen“ 249 km/h. V první řadě se jedná opravdu o srdeční záležitost a ne o motocykl pro každodenní ježdění, ale zase budete vlastnit exkluzivitu na dvou kolech. Podle vyjádření zástupců MV Agusta byl zapotřebí bezpočet hodin testování a vývoje, aby se dopracovali k těmto zajímavým výsledkům. Vznikl tak motocykl jenž nevyniká jen z pocize udávaných technických údajů a použitých drahých komponentů, ale spolu vydařenou ergonomií je zde cítit radost a cit pro každý detail.

mvmvmvmvmvmvmvmvmvmvmvmvmvmvmv



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama