Reklama

Marco Melandri pojede tovární Ducati v WorldSBK 2017

Týmovým kolegou Chaze Daviese nebude v továrním týmu Ducati v šampionátu WorldSBK ani dosavadní jezdec Davide Giugliano, ani všemi médiemi preferovaný Eugene Laverty, či snad Michael vd Mark, Sylvain Guintoli či Stefan Bradl. Nyní je to jasné, Marco Melandri pojede v sezóně 2017 v továrním týmu Ducati MS-Superbike.

Tři roky nedokázal Davide Giugliano vyhrát za tovární tým Ducati ani jeden závod, nyní ho tedy nahradí další Ital Marco Melandri.

Dnes oznámil Marco Melandri týmovému šéfovi Kawasaki Manuelu Puccettimu, že za něho nepojede v příští sezóně v novém týmu, neboť se dohodl s Ducati.

Hodně dlouho se zdálo, že Puccetti je pro Melandriho jedinou šancí, jak se vrátit do MS-Superbike.

V červneci dostal Melandri vyhazov z továrního týmu MotoGP-Aprilia a od té doby 33letý pilot nenašel žádný tým, který by chtěl angažovat - tedy s výjimkou MV Agusta, ten ale na něho neměl peníze. A tak se objevil jediný zájemce, Puccetti závodící s Kenanem Sofuoglu a Randym Krummenacherem. Ve WorldSSP, chtěl navíc v roce 2017 otevřít nový tým v MS-Superbike okolo Melandriho a jeho jménu využít k zisku potencionálního hlavního sponzora.

Melandrimu ale bylo od Kawasaki jasně sděleno, že nedostane žádný tovární materiál jako mají k dispozici Jonathan Rea a Tom Sykes, což Melandri jen těžko dokázal snést.

Věc měla jeden velký háček. Chaz Davies dostane od Ducati 2017 hodně zvýšenou gáži, mluví se o částce 700.000 Euro, neboť Ducati musela přeplatit Kawasaki, která chtěla Daviese místo Sykese. A závodní oddělení z Borgo Panigale vsadilo vše na jednu kartu, na Daviese.

Marco Melandri je bezesporu neobyčejně dobrý jezdec, byl v MotoGP a v WorldSBK vicemistrem světa, k tomu mistrem světa 250ccm v roce 2002. Ovšem Italovi chyběl ten správný tón vzhledem k jeho zaměstnavatelům, byly mu vyčítány různé nálady a chování divy.

Přes 22 vítězných závodů Grand-Prix a 49 pódiových umístění v MS-Superbike, z toho 19 vítězství pro Yamahu, BMW a Aprilii, se mu nepodařilo po vyhazovu z továrního týmu Aprilia-MotoGP najít nový job.

Ačkoliv týmový manažer Ducati v WorldSBK Serafino Foti prohlásil, že Ducati je jedno, zda v týmu pojede italský jezdec nebo nepojede, tak skutečnost je úplně jiná.

Ovšem hlavní sponzor Aruba chtěl na straně Chaze Daviese vidět Itala, což potvrdil firemní šéf Stefano Cecconi.

34letý Marco Melandri je pochopitelně mediálně daleko zajímavější než Eugene Laverty, navíc tento Ital donese do týmu i sponzorské peníze.

Severní Ir se tak bude musel pokusit u Aspara o získání smlouvy na další rok v MotoGP - aktuálně je v MS-MotoGP v Top-10.

Laverty má ovšem i jinou šanci. V týmu Milwaukee manažera Shauna Muira je o něho velký zájem a zde by mohl pilotovat tovární motocykl Aprilia.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama