Reklama

Shaun Muir: Abrahamovy šance jsou 50:50

Shaun Muir plánuje na rok 2017 v MS-Superbike hodně velký převrat. Pokud dojde k dohodě s Aprilií, tak bude patřit tým Milwaukee k předním týmům v padocku WorldSBK a špičkoví jezdci by stáli frontu.

Koncem 2014 vystoupila Aprilia z MS-Superbike a plně se koncentrovala na MotoGP. Jelikož továrna z Noale s týmem IodaRacing toho moc nepředvedla, Lorenzo Savadori je jako nejlepší pilot s motocyklem Aprilia až na P9, tak se u Italů uvažuje, že se angažováni v sériově blízkém šampionátu musí zesílit.

K tomu ale potřebuje silného partnera. Britský tým je díky kvalitním sponzorům daleko lepší než většina stáji v paddocku WorldSBK, a i opticky působí skvěle.

Majitel týmu Shaun Muir je po dosavadním průběhu sezóny s BMW přesvědčen, že se zákaznickým projektem z Bavorska nikdy nebude mistrem světa a i Top-5 v šampionátu je hodně těžko dosažitelné.

„Pokud se chceme posunout o level výš, tedy tam, kde bychom chtěli být, tak nám nezbývá nic jiného, než změnit značku“, řekl v Laguna Sece jasně Angličan.

Jeho piloti Joshua Brookes a Karel Abraham jsou aktuálně v tabulce MS na P14 a P18, Jordi Torres jako nejlepší pilot BMW je sedmý.

Pokud by došlo k uzavření smlouvy s Aprilií, tak může Milwaukee v MS-Superbike 2017 dokázat opravdu všechno. A to ví všichni piloti, kteří zatím nemají smlouvy na příští sezónu a stojí v řadě.

Když se domluvíš s Aprilií, je Lorenzo Savadori nasazený? Má totiž tovární smlouvu.

„To není zas tak důležité, ale my s ním jednáme. Ovšem o detailech jsme se ještě nebavili, tedy o tom, koho do týmu vezmeme. Pouze jsem Aprilii jasně řekl, které jezdecké kvality budu od jezdce vyžadovat. Tedy jezdce, kteří dokáží vyhrát závody, kteří vyhrají na Aprilii. “

Jaké jsou šance, že budeš pokračovat dále s Karlem Abrahamem?

„50:50, já ho rozhodně nevylučuji. Měli jsme setkání, on chtěl ode mě rychlou odpověď. To jsem mu ale nedal. Musím nejdříve vědět, jak budeme příští rok vypadat, s kterým motocyklem budu pracovat. Karel musí své výsledky na závodní dráze přiblížit co nejvíce Top-10, a tím by nám rozhodování ulehčil“.

Je z finančního pohledu pro tebe hodně důležitý? Letos jako sponzorský příspěvek přinesl do tvého týmu hospitality od AB Motoracing.

„Ano a ne. Karel je se současným balíčkem ztracený, prostě to nepasuje k jeho jezdeckému stylu. Nemůže pilotovat motocykl, tak jak by chtěl. Jestli to bude se změnou motocyklové značky lepší, musím ještě popřemýšlet. Musím také zjistit, jaké představy mají naši sponzoři. Jasně řekli, že jakákoliv týmová změna směru musí přinést také lepší výsledky. Nemůžeme prostě změnit značku a zůstat na stejném levelu. To bychom pouze ztratili hodně času a energie. Co ale musíme udělat, je krok směrem k pódiovému umístění. Sponzoři se mě určitě budou ptát, zda jezdci, které jsem si vybral, jsou schopni závodit o pódium. A to musím rozhodnout já.“

Které jezdce máš na mysli?

„Dva jsem oslovil já, tři přišli sami. Mluvím s těmito piloty: Jsou to Leon Camier, Sylvain Guintoli, Eugene Laverty, Lorenzo Savadori a Loris Baz. Je to těžké rozhodování, protože je to hodně vzdálené. Každý se totiž sám sebe ptá, co je vlastně s Aprilií možné?“

Před několika týdny jsi kontaktoval také Stefana Bradla?

„To je pravda, to jsem ale asi ještě nevěděl, jaké možnosti budu mít s Aprilií. Ale určitě mu ještě zavolám“.

Jak velký je tlak od tvých sponzorů Milwaukee a Gulf?

„Momentálně nestojím pod žádným velkým tlakem. Ale v zásadě musíme zůstat tam, kde jsme, musíme tvrději pracovat, nadále pokračovat ve vývoji a poohlížet se po jiných jezdcích. Nebo přejít k jiné značce, která už dříve dokázala vyhrát hodně závodů. K tomu ale potřebuješ jednoho vítězného jezdce. Jen tak můžeme udělat krok kupředu. Tento tlak ale není od sponzorů, nýbrž ode mě samotného. Já mám ambice vyhrávat. Možná někdo řekne, že nejsem realista. Ale s jezdci, s kterými jednám a s budgetem, který očekávám, jsme schopni bojovat o pódiová umístění. “

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama