KTM 1290 Super Adventure S, R a T 2017: vyladěný motor a elektronika
- Publikovno: 7.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
KTM rozšiřuje svoji modelovou řadu cestovních endur 1290 Super Adventure o dvě další verze s označením S a R.
Jednotlivé verze se od sebe liší jejich určením, posazem jezdce za řídítky a také rozměrem pneumatik. Na silnici je určena verze „S,“ která má přední kolo o rozměrech 19 palců vpředu a vzadu 17 palců. Jezdíte-li rádi terénem a šotolinou, tak pro vás je určena verze „R“ s drátěnými koly o rozměrech 21 palců vpředu a 18 palců vzadu, obutými na pneumatikách Continental Trail Attack II nebo Continental TKC 80. Původní KTM 1290 Super Adventure se přejmenoval na Super Adventure T, neboli Touring, který je kombinací silniční a terénní verze. Je to takový univerzální voják, ničeho se nezalekne.
Motocykl je poháněn véčkovým dvouválcem LC8 o obsahu 1301 ccm, který má předělané expanzní komory, aby měl plynulejší přenos výkonu již od nízkých a středních otáček a to hlavně při jízdě v terénu. Maximální výkon je 160 koní při 8750 1/min a max. točivý moment je 160 Nm.
Super Adventure má několik zajímavých elektronických systémů. Jedním z nich je MSC (Motorcycle Stability Control), který spolupracuje s ABS, jízdními režimy a kontrolou trakce. Dále tu naleznete tempomat, bezspojkové řazení nahoru i dolů, asistent rozjezde Hild Hold Control a přednastavené jízdní mapy, na které jsme u KTM zvyklí, tedy Street, Sport a Rain. Terénní verze R má navíc režim Off-Road, ve kterém je na zadním kole vypnuto ABS a kontrola trakce umožňuje jeho prokluzování. Na předku je ABS nastaveno na jízdu v terénu.
Standardem je monitorování nízkého tlaku v pneumatikách, které se vám zobrazuje na novém 6,5 palcovém barevném TFT displeji. Všechna světla používají technologii LED a přední mají funkci přisvěcování do zatáček, která reaguje na úhel náklonu motocyklu. Na motocyklu naleznete rovněž vodotěsnou schránku pro uschování vašeho telefonu, USB port, bezklíčové zapalování a 3D sedlo, které je tvarováno tak, abyste v něm vydrželi sedět celý den, ale zároveň jste v něm neztratili cit, abyste dokázali reagovat na to, co se děje pod vámi.
Verze S má semiaktivní podvozek s tlumiči WP, které lze nastavit ve čtyřech úrovních. To terénní R má obrácené plně stavitelné vidle WP se zdvihem 220 mm vpředu i vzadu. Zadní progresivní tlumič je připraven na zvládnutí i velmi těžkého terénu. Předek je brzděn dvojicí kotoučů o průměru 320 mm s radiálně uloženým čtyřpístkovým třmenem, vzadu je jeden kotouč o průměru 267 mm. Hmotnost motocyklu je 212 kg.
Intermot 2016: Podívejte se také na novou Ducati SuperSport a SuperSport S, Kawasaki Ninja ZX-10 RR, Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX R1000, Suzuki GSX S750, Yamaha MT-10 SP, Yamaha MT-09, KTM 1090 Adventure a 1090 Adventure R, Honda CBR1000RR Fireblade SP, Honda CBR1000RR Fireblade SP2, Honda CB1100 RS, Honda CB1100 EX, Moto Guzzi Audace Carbon, BMW K 1600 GT, BMW S 1000 XR, BMW S 1000 RR, BMW S 1000 R, BMW R nineT Racer a Pure, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia Tuono V4 1100, Aprilia RS125, Harley-Davidson novinky 2017 a Vespa GTS 125/150.
0000001466- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém