BMW S 1000 R: silný naháč
- Publikovno: 23.1.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po úspěchu silniční rakety od BMW se na trhu objevuje její nekapotovaná verze. Výkonný roadster má označení S 1000 R.
Plnohodnotný německý superbike BMW S 1000 R jak pro WSBK, tak i pro běžný silniční provoz si za několik let vydobyl pověst krále okruhů. Jeho nekapotované provedení bez dvojitého R na konci by mělo mít spoustu výkonu na vaše dovádění v zatáčkách. Podle informací německého výrobce řadový čtyřválec disponuje výkonem 160 koní při pohotovostní váze roadsteru pouhých 207 kilogramů. Design motocyklu jen doplňuje k čemu je určen, agresivně ostré linky kapotáže a podsedlových krytů jen doplňují závodní ambice tohoto zajímavého stroje.
Výkonný agregát by ale nebyl bez skvěle fungující ho podvozku ničím. O špičkových vlastnostech podvozku nebudeme pochybovat ani my. Je totiž poskládán z těch nejlepších komponentů. Co se týče praktické použitelnosti bavorské novinky, tak určitě se nemusíte bát vyrazit i se spolujezdcem nebo třeba příplatkovými kufry na výlet do Alpských pasů. Navíc vás tahle motorka nemusí vyloženě zklamat ani na dálkové cestě, jen budete mít trochu vytahané ruce a pokukovat po nějakém větrném štítku.
BMW S 1000 R se na českém trhu objeví v průběhu února a bude jej možno pořídit za přijatelných 332 000 Kč. Jestli je to málo nebo moc, to nechám na vás. Jisté je jen jedno. Jeho silný motor, přesný podvozek a obratnost díky vyšším řídítkům vás možná po zkušební jízdě dostanou.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC. Vrtání a zdvih 80 x 49,7 mm, zdvihový objem 999 ccm, kompresní poměr 12:1. Největší výkon 118 kW (160 k) při 11 000 1/min, největší točivý moment 112 N.m při 9250 1/min. Elektronické vstřikování a el. digitální zapalování
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem. Antihopingová spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový mostový rám. Přední vidlice upside-down, průměr 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní hliníková kyvná vidlice, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 220 mm, dvoupístkový třmen. Hliníková kola s pneumatikami o rozměru 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR17 vzadu. Systémy ABS a ASC. Rozvor 1439 mm, výška sedla nad zemí 814 mm, pohotovostní hmotnost 207 kg. Objem palivové nádrže 17,5 litrů.
Základní cena včetně DPH: 332 000 Kč
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 23.1.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Sanchez vyhrála před Carrasco a Herrerou
- dnes - Bulega vítězem Sprintu v Estorilu
- včera - Toprak míří nezadržitelně za titulem
- včera - Vítězem Montella před Huertasem a Manzim, 11. Vostatek
- včera - Carrasco vyhrála zkrácený závod v Estorilu, 10. Ouředníčková
- včera - Toprak vyhrál Superpole i na mokru
Další z rubriky
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém