Reklama

Aprilia RS 457: lehká a se špičkovou technikou

Aprilia doplnila svoji řadu sportovních motocyklů o další stroj, tentokrát cílí na mladší piloty, protože si jej mohou pořídit majitelé řidičského průkazu A2. RS 457 patří ve své třídě k modelu s nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti. Poháněná je dvouválcovým motorem a vybavená je také atraktivním elektronickým balíčkem. Technika i design je odvozený od silnějších sourozenců z řady RS.

Italská Aprilia se se svým modelem RS 457 touží stát novým technologickým a stylistickým měřítkem pro mladé jezdce, chce je přitáhnout do světa sportovních strojů, ve kterém patří mezi špičkové výrobce. Značka RS označuje sportovní motocykly, které jsou postaveny na základech závodních motocyklů. Jedním z nejúspěšnějším modelů je bezesporu Aprilia RS 660, ta byla poprvé představena v roce 2020 a supersportovní svět ohromila svými parametry 100 koní na 169 kilogramů.

1 Aprilia RS 457 (4)1 Aprilia RS 457 (6)1 Aprilia RS 457 (3)

Novinka RS 457 má být mezičlánkem mezi maloobjemovou RS 125 a RS 660 nebo RSV4. Jednou z jejich výhod bude i možnost řídit ji s řidičským průkazem skupiny A2. Mladší a méně zkušení jezdci ocení nízkou provozní hmotnost 175 kilogramů (suchá je 159 kilogramů), obratnost a řídítka clip-on, která jsou namontovaná nad horními brýlemi a jsou dobrým řešením pro ty, co využijí motocykl jak pro sportovní, tak pro běžnou jízdu v provozu.

Svým vzhledem se velmi podobá modelům z řady RS, nejvíce je to patrné na předním full LED světlometu s integrovanými směrovkami, ale také na samotných kapotách. Veškeré informace se zobrazují na pětipalcovém plně barevném TFT displeji, který se ovládá pomocí podsvícených ovladačů na řídítku. Sympaticky vypadá i dvojice výfukových svodů svedených do jednoho a zakončeno kratičkou koncovkou výfuku.

Srdcem tohoto malého závodníka je kapalinou chlazený paralelní dvouválcový motor s dvojitým časováním vačkového hřídele a čtyřmi ventily na válec, který dosahuje výkonu 35 kW. Zdvihový objem, výkon ani maximální točivý moment výrobce zatím neuvedl. Motor je spojen s hliníkovým rámem, kliková skříň funguje jako nosný prvek, což je řešení převzaté z modelu RS 660. V elektronické výbavě dostala tři přednastavené jízdní režimy, třístupňovou kontrolu trakce, kterou lze zcela vypnout a elektronický plyn. Za příplatek si můžete pořídit také obousměrné rychlořazení.

Obrácená vidlice o průměru 41 mm má zdvih 120 mm a nastavitelné předpětí. Totéž platí pro zadní monoshock, který pracuje na ocelové kyvné vidlici s nastavitelným předpětím a se zdvihem 130 mm. Brzdový systém je vybaven předním kotoučem o průměru 320 mm s radiálním čtyřpístkovým třmenem ByBre. Vzadu brzdí jednopístkový třmen ByBre ocelový kotouč o průměru 220 mm. Tomu všemu napomáhá dvoukanálový systém ABS s dvojí mapou použití, na obou kolech nebo pouze na předním. Na 17palcových sportovních ráfcích jsou obuty pneumatiky o rozměru 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

1 Aprilia RS 457 (10)1 Aprilia RS 457 (11)1 Aprilia RS 457 (2)1 Aprilia RS 457 (1)1 Aprilia RS 457 (19)1 Aprilia RS 457 (20)1 Aprilia RS 457 (5)1 Aprilia RS 457 (8)1 Aprilia RS 457 (9)1 Aprilia RS 457 (7)1 Aprilia RS 457 (12)1 Aprilia RS 457 (13)1 Aprilia RS 457 (14)1 Aprilia RS 457 (15)1 Aprilia RS 457 (16)1 Aprilia RS 457 (17)1 Aprilia RS 457 (18)

Zdroj: Aprilia



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama