Aprilia RS 660: 100 koní na 169 kilogramů
- Publikovno: 24.9.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už v říjnu začne výroba dlouho očekávané novinky Aprilia RS 660, na kterou se těší velké množství jezdců, kteří jsou na závodním okruhu více než doma. Jedinečnou příležitost otestovat tuto novinku dostali piloti Aleix Espargaró, Bradley Smith a Lorenzo Savadori. Jak hodnotí tento supersport?
Pouhých několik kol na okruhu v Misanu jim stačilo k tomu, aby se shodli na jednotném názoru: RS 660 je dalším mistrovským dílem z dílny značky Aprilia, ať už jde o kvality podvozku či výkon motoru. Motocykl je schopen nabídnout stejnou porci zábavy při každodenním ježdění po silnicích jako na závodním okruhu. Podrobněji jsme vám tento motocykl představili v tomto článku.
Aleix Espargaró řekl: „Motocykl je extrémně stabilní a motor má skutečně silný zátah. Moc se mi líbila funkce quickshifteru.“ Bradley Smith s úsměvem prohlásil: „Po prvních dvou zatáčkách máte absolutní jistotu. Je neuvěřitelné, jak tvrdě můžete jít na plyn při výjezdu.“ Lorenzo Savadori k tomu dodal: „Nejvíc ze všeho mne překvapil jízdní komfort. Konečně jsem našel sportovní motorku, která je neuvěřitelně pohodlná.“
Aprilia RS 660 je milníkem, který pro tuto italskou značku otevírá novou éru a zároveň prvním modelem nové generace lehkých a výkonných motocyklů střední kubatury, vybavených elektronikou a technologiemi ze závodního oddělení Aprilia Racing. Je odpovědí na poptávku nové generace jezdců, kteří chtějí zábavný, snadno ovladatelný a spolehlivý stroj na každodenní vyplavování adrenalinu na silnici i příležitostné svezení na okruhu. RS 660 ztělesňuje sportovní koncept postavený na nových standardech, zaměřený na výjimečný poměr hmotnosti a výkonu 169 kg/100 koní.
Nový hliníkový rám využívá motoru jako nosného prvku a je skvělým příkladem příslovečného umění značky Aprilia stavět podvozky s prvotřídní architekturou. Srdcem Aprilie RS 660 je nový motor – kompaktní a lehký řadový dvouválec s rozvodem DOHC a 4 ventily na válec, vytvořený z přední poloviny známého motoru V4 1100 ccm beze změny koncepce i vnitřních rozměrů. Ze závodního prostředí pochází také balíček elektronické výbavy APRC, upravený pro každodenní použití i sportovní jízdu.
Nejmodernější systémy pro své funkce využívají elektronický plyn Ride-by-Wire a šestiosou inerciální jednotku. Seznam palubní elektroniky uzavírá nabídka pěti jízdních režimů, která maximalizuje jízdní zážitky v nejrůznějších podmínkách, vícemapové náklonové ABS a digitální barevný TFT displej přístrojového panelu. Aprilia RS 660 bude v nabídce také s motorem o výkonu 95 koní, který lze omezit pro potřeby začínajících jezdců.
Zdroj: Aprilia
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 24.9.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl