Reklama

Test CFMOTO 700CL-X Adventure: scrambler z Číny

Spíš než Adventure by tomuhle CL-X od CFMOTO slušelo přízvisko Scrambler. Splňuje totiž téměř všechno, co by měl správný scrambler mít. Delší zdvihy, offroadové obutí, pohodlný posaz v sedě i ve stoje, točivý motor a velkou porci zábavy k tomu.

Třetí do mariáše, to je letošní novinka 700CL-X Adventure, která doplnila v nabídce čínského výrobce své dva sourozence 700CL-X Heritage a 700CL-X Sport. Zákazník má tak možnost vybrat si mezi sportovním, nekapotovaném anebo cestovně-sportovním motocyklu. A stejně tak jako jeho oba sourozenci, které jsme testovali, předloni Heritage a vloni Sport, i Adventure je zárukou jízdy, která vám na obličeji vykouzlí velký úsměv.

1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (10)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (13)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (25)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (28)

Desing motocyklu je spíše futuristický a stojí za ním italské studio Modena 40, zejména španělský designér Carlese Solsona Marti, jehož jméno zná většina z vás ze spojení s italskou MV Agustou. Všudypřítomné písmeno X, které tento model provází, jasně předurčuje CL-X k dalším úpravám, ačkoliv mě se líbí už v samotném základu. Zejména jeho netradiční modré provedení, které doslova lahodí mému oku, a také mě zaujaly kryty nádrže a držák pro spolujezdce netradičně umístěný vzadu za sedlem.

Písmeno X naleznete snad všude, kde se podíváte, na krytu budíku, na třináctilitrové nádrži, na předním blatníku, a dokonce i LED světlomet s inovativním přepínáním dle okolního jasu světla si na cestu svítí písmenem X. Na test jsme si vzali motocykl v základní výbavě, jediná příplatková výbava byla dvojice textilních kufrů. V nabídce výrobce je však velké množství položek, kterými si můžete váš Adventure model dovybavit, ať už jsou to vyhřívané rukojeti, plastové kufry nebo kryty motoru, nádobky na brzdovou kapalinu a mnoho dalšího. Záleží jen na vás, k jakému účelu budete motocykl převážně používat.

1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (24)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (23)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (22)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (19)

Vyhovovala mi jezdecká pozice za vyššími řídítky, sedíte uvolněně, nohy máte poskládány pod sebou a váha těla vůbec neleží na rukou. Přesto, že je sedlo ve výšce 830 mm nad zemí, je vpředu vykrojené a díky tomu z něj snadno dosáhnete na zem a také se vám velmi dobře drží motocykl při jízdě ve stupačkách, protože tomuto je také přizpůsobená palivová nádrž, která se směrem k sedlu zužuje a plynule na něj navazuje.

Veškeré informace se vám zobrazují na kulatém monochromatickém LCD displeji s možností nastavení intenzity jasu. Displej s otáčkoměrem po obvodu je přehledný, snadno se v něm orientujete a ovládá se pomocí tlačítek umístěných po levé straně. Na displeji se uprostřed velkými písmeny zobrazuje zařazená rychlost a vpravo vedle ní rychloměr. Navíc jej můžete propojit s vaším telefonem a na displeji se vám budou zobrazovat informace například o příchozím hovoru.

1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (9)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (14)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (12)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (27)

Srdcem tohoto krasavce je vodou a olejem chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 693 ccm. Líbilo se mi jeho naladění, kdy se nejlépe cítí zhruba od nějakých 3000 otáček a kdy po zatažení za rukojeť plynule zrychluje, ovšem ta pravá divočina nastává po protnutí hranice 6000 otáček, teprve pak zjistíte, jakou má motor sílu. Šestistupňová převodovka je krátce odstupňovaná, rychlosti tam hladce padají jedna za druhou a na zadní kolo se vám řetězem přenáší výkon 71 koní a maximální točivý moment 61 Nm.

Podvozek je měkčí, ale v zatáčkách dobře drží zvolenou stopu, nevlní se, ani neodskakuje. Přední vidlice Kayaba je plně nastavitelná, kde u levého tlumiče můžete nastavit předpětí pružiny a komprese a u pravého předpětí a útlum, vzadu u centrálního tlumiče si můžete nastavit odskok i předpětí pružiny. Zdvih je v obou případech 150 mm a pro jízdu po šotolinových cestách hovoří i světlá výška motocyklu, která je 170 mm. Provozní hmotnost CL-X je 203 kilogramů.

1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (11)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (21)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (26)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (16)

Antihoppingová spojka i brzdová páčka jsou stavitelné, což oceníte zejména pokud máte menší ruku. Spojka se mačká lehce, brzdová páčka je pocitově gumová, vyžaduje více síly pro její zmáčknutí, nedá se dobře dávkovat a určitě bych si u tohohle modelu dokázala představit silnější a kousavější brzdy, vzhledem k tomu, jak ostře se s ním dá jezdit. Je potřeba s tím počítat, zejména pokud budete jezdit svižnějším tempem, což zaručeně budete, vpředu máte jeden kotouč brzděný čtyřpístkem a vzadu je také jeden kotouč.

Překvapivě dobře držely enduro pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR obuté na předním 18palcovém a zadním 17palcovém vyplétaném kole. Zvládaly jak jízdu na mokré vozovce, tak přejezd po šotolinové cestě, a přiznám se, že tady se mi s ním líbilo jezdit víc. Na výběr máte mezi dvěma režimy Street a Offroad, snadno je přepnete pomocí tlačítka umístěného na levém řídítku a u režimu Offroad se vám vypne na zadním kole ABS. Z dalších elektronických asistentů je tu ve standardní výbavě tempomat a také senzor polohy motocyklu, který vám v případě pádu okamžitě zastaví motor.

1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (1)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (7)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (8)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (4)

Po pár dnech v sedle CFMOTO 700CL-X Adventure bych se vůbec nebála tento model doporučit začínajícím nebo méně zkušeným jezdcům. Motocykl se lehce vede, je obratný jak při jízdě v zatáčkách, tak při pomalém proplétání mezi auty, a navíc i velmi dobře vypadá. Atraktivní je také jeho prodejní cena, která začíná na částce 195 990 Kč a k tomu navíc získáte od výrobce záruku na pět let nebo 40 tisíc ujetých kilometrů.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 83 x 64 mm, kompresní poměr: 11,6:1 zdvihový objem 693 ccm. Největší výkon 52 kW (71 k) při 8750 ot/min, největší točivý moment 61 Nm při 6500 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový rám, přední plně stavitelné vidlice KYB s nosníky o průměru 41 mm, zdvih 150 mm, zadní plně stavitelný monoshock KYB, zdvih 150 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm. Kola vyplétaná. Pneumatiky 110/80 R18 vpředu a 170/60 R17 vzadu. Rozvor 1435 mm, světlá výška 170 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, provozní hmotnost 203 kg. Objem palivové nádrže 13 litrů.

Základní cena včetně DPH: 195 990 Kč

1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (3)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (5)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (6)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (2)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (15)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (18)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (17)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (20)1 CFMOTO 700CL-X Adventure test (29)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama