Test CFMOTO 700CL-X Heritage: hravě do zatáček
- Publikovno: 20.8.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Stylový café racer 700CL-X Heritage od CFMOTO se připravuje na podzimní vstup do Evropy. Využili jsme možnosti otestovat si jeden z předprodukčních motocyklů, který k nám z Číny dorazil již s předstihem a rozhodně se můžete těšit na víc než na cestování od kavárny ke kavárně. Tenhle stroj si oblíbíte zejména kvůli jeho jízdním vlastnostem a neotřelému designu.
Na vzhledu 700CL-X se totiž podílelo italské designové studio Modena 40 a zejména španělský designér Carlese Solsona Marti, jehož jméno možná budete znát ze spojení s italskou MV Agustou. Motocykl je stavěný spíše pro evropského zákazníka než pro asijský trh. Navíc písmeno X v názvu café raceru říká, že je tento stroj přímo určený k vašim úpravám. Mně se však líbí už v samotném základu, nekopíruje konkurenční stroje a jde si svojí vlastní cestou. Je zkrátka svůj a díky tomu si jej nespletete s žádným jiným motocyklem.
Písmeno X vlastně najdete po celém motocyklu, na boku motoru, na krytu budíku, na třináctilitrové nádrži, na předním blatníku a jako bonus i přední LED světlomet s inovativním přepínáním dle okolního jasu světla vypadá a svítí jako X. Velmi dobře vypadá barevné provedení „coal“ v šedé barvě, se kterým perfektně ladí zlatá paprsková kola a zlaté svody výfuku. Překvapily mě některé díly z broušeného hliníku, které tomuto café raceru dodávají punc výjimečnosti. Na kyvné vidlici je uchycený držák registrační značky, na které je ještě přichycena krytka, která má funkci zadního blatníčku. Ačkoliv to tak nevypadá, překvapivě to dobře fungovalo.
Na test jsme dostali motocykl s příplatkovou koženou brašnou, která se lehce nandávala i sundávala z držáku a navíc byla ve stejné barvě, jakou mělo sedlo, zkrátka ladilo to naprosto skvěle. Příplatkové byly také kulatá zpětná zrcátka uchycená pod řídítky. Pokud toužíte po stylovém café raceru, se kterým vyrazíte jen kolem domu, budou se vám zaručeně líbit. Mně však příliš nevyhovovala, když jsem se do nich dívala, musela jsem sklopit hlavu a odvádělo mi to pozornost od řízení, více by mi vyhovovala klasická zrcátka nahoře.
Velmi příjemná je jezdecká pozice za řídítky. Sedíte uvolněně, nohy máte pohodlně poskládány pod sebou a váha těla vůbec neleží na rukou. Vykrojené sedadlo je měkké tak akorát, abyste v něm vydrželi klidně i celý den, je ve výšce 800 mm, ale bez potíží z něj snadno dosáhnete na zem. Veškeré informace se vám zobrazují na kulatém monochromatickém LCD displeji s možností nastavení intenzity jasu. Displej s otáčkoměrem po obvodu je přehledný, velmi rychle se v něm budete orientovat a ovládá se pomocí tlačítek umístěných po levé straně. Na displeji se uprostřed velkými písmeny zobrazuje zařazená rychlost a vpravo vedle ní rychloměr. Propojit jej můžete s vaším telefonem a na displeji se vám budou zobrazovat informace například o příchozím hovoru.
Srdcem tohoto krasavce je vodou a olejem chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 693 ccm. Líbilo se mi jeho nastavení, zhruba do nějakých 5500 otáček je to poklidný stroj, se kterým se budete toulat krajinou a kochat se okolím, jakmile však protnete tuto hranici, rázem se z koťátka stává dravá šelma, kterou budete mít dost práce ukočírovat. Na zadní kolo se vám přes šestistupňovou převodovku přenáší výkon 71 koní, se kterými si spolu s maximálním točivým momentem 68 Nm užijete velké množství zábavy.
Antihoppingová spojka chce trochu více síly při zmáčknutí, ale stejně jako brzdová páčka, dá se u ní nastavit její vzdálenost a pokud máte menší ruku, tak to rozhodně oceníte. Poněkud lacině vypadají tlačítka na levé straně rukojeti, zejména tlačítko pro ukazatele změny směru jízdy. Působilo na mě dojmem, že se brzy ulomí a pro moji drobnou ruku bylo i docela daleko. Musela jsem ji vytáčet, abych na něj vůbec dosáhla. Rychlosti v převodové skříni se řadí hladce a přesně. Společně s váhou motocyklu, která plně natankovaná váží 198 kilogramů, se vám však do rukou dostává náramně zábavný společník.
A to jsme se ještě nebavili o podvozku. Je vybaven kvalitními japonskými komponenty KYB, které jsou plně stavitelné, vpředu je obrácená vidlice o průměru 41 mm, kde u levého tlumiče můžete nastavit předpětí pružiny a komprese a u pravého předpětí a útlum. Stejně tak plně nastavitelný je i centrálně umístěný zadní tlumič. Přiznám se, že jsem vůbec nenastavovala podvozek, vyhovovalo mi základní tovární nastavení, které je více do sportovního režimu.
Motocykl dobře drží zvolenou stopu, neodskakuje, řídítka se nekroutí, jede přesně tam, kam se dívají vaše oči a to i když nejedete zrovna dvakrát pomalu. Vede se tak lehce, že stačí jen pohnout boky, lehce se vyklonit a ona se sama naklopí. Budou vás bavit výjezdy ze zatáček, kdy zatáhnete za elektronický plyn s řídící jednotkou od Bosche, který je citlivý, dobře dávkovatelný a reaguje už na lehké pootočení.
Jistotu v zatáčkách budete mít i díky pneumatikám Pirelli MT60RS, které jsou obuty na předním osmnáctipalcovém a zadním sedmnáctipalcovém kole. Neklouzají, mají dobrý profil, který drží i na mokrém povrchu. Rozdíly v jízdě poznáte také podle zvoleného přednastaveného režimu, na výběr máte mezi dvěma módy, Economic a Sport, mezi kterými snadno přepínáte pomocí tlačítka umístěného na levém řídítku. Pocítíte to nejen na výkonu, ale také na zvuku, zkrátka ten sportovní režim je jadrnější po všech směrech a mně jaksi seděl víc k mému naturelu. No vlastně, mně se s tímhle motocyklem ani jinak než sportovně jezdit nechtělo. 700CL-X Heritage je totiž lehká na vedení a obratná jak při rychlé, tak i pomalé jízdě.
Motocykl má jednu hodně zajímavou elektronickou funkci, „Limp Home Mode“. Že vám to nic neříká? Ani mě to nic neříkalo, ale jedná se o funkci, která vám motocykl v případě, že se vám porouchá například řídící jednotka, nebo cokoliv dalšího z elektronických asistentů, přepne do nouzového režimu, ale nechá vás dojet omezenou rychlostí domů nebo do nejbližšího servisu. Neměli jsme možnost to vyzkoušet, testovaný motocykl totiž fungoval jak dobře seřízené švýcarské hodinky.
O bezpečné zastavení se vám postará čtyřpískový brzdný systém od španělského výrobce J.Juan. Vpředu je jeden 320 mm kotouč, vzadu má 240 mm. Brzda je poněkud gumovější a nedá se úplně dobře dávkovat, ale nemá tendenci tuhnout. Jako asistent vám k tomu poslouží i ABS Continental. Mimochodem, přední i zadní brzdové hadice jsou pancéřované. Motocykl je vybaven senzorem polohy motocyklu, který vám okamžitě zastaví motor, pokud by jste měli nehodu, nebo vám spadl při manipulaci na místě. Cestovatelé rozhodně ocení tempomat, který je rovněž ve standardní výbavě.
Musím se přiznat, že jsem tak trochu přistupovala k testu café raceru 700CL-X Heritage s nedůvěrou. Ale tahle čínská motorka mě přesvědčila, že ne všechno, co je z Číny, musí mít nálepku levného a nekvalitního zboží. Tahle motorka je neuvěřitelně hravá, lehká, snadno se vede do zatáček, vypadá skvěle a k tomu všemu se bude prodávat za velmi zajímavou cenu 175 990 Kč. Navíc jako bonus k ní dostanete od výrobce záruku na pět let nebo 40 tisíc ujetých kilometrů.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 83 x 64 mm, kompresní poměr: 11,6:1 zdvihový objem 693 ccm. Největší výkon 52 kW (71 k) při 8 750 ot/min, největší točivý moment 68 Nm při 6 500 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední plně stavitelné vidlice KYB s nosníky o průměru 41 mm, zadní plně stavitelný monoshock KYB. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm. Kola paprsková. Pneumatiky Pirelli MT60RS, 110/80 R18 vpředu a 180/55 R17 vzadu. Rozvor 1435 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, provozní hmotnost 198 kg. Objem palivové nádrže 13 litrů.
Barevné provedení: twilight modrá, coal šedá
Cena včetně DPH: 175 990 Kč (předběžná dostupnost 09/2021)
Foto: Pavel Škoda
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 20.8.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro