Test CFMOTO 700CL-X Sport: Čínská zábava
- Publikovno: 29.4.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Stylový café racer 700CL-X Heritage od CFMOTO má od letoška na českém trhu svého sportovnějšího brášku. Týden v sedle Heritage nás tak bavil, že jsme neodolali a navzdory nepříznivému počasí, jsme si atraktivně vypadající verzi Sport na test vzali. Už od prvních metrů jsme věděli, že naše rozhodnutí bylo správné.
Ať se vydáte kamkoliv, s touhle dvouválcovou stylovou motorkou budete v centru zájmu všude, kde se s ní objevíte. Stroj čínské značky, kterou dosud asi většina lidí příliš neznala, zaujme svým vzhledem i stavbou na první pohled. Na komentáře a otázky typu, „To jste si stavěl přes zimu v garáži?“ nebo „Co to je za motorku?“ si budete muset jednoduše zvyknout.
Na vzhledu 700CL-Sport se stejně jako u 700CL-X Heritage, jejíž test si můžete přečíst zde, podílel španělský designér Carlese Solsona Marti, jehož jméno možná budete znát ze spojení s italskou MV Agustou. Motocykl je proto stavěný spíše pro evropského zákazníka než pro asijský trh. Písmeno X je na tomto motocyklu prakticky všudypřítomné. Najdete ho proto na boku motoru, na krytu budíku, na třináctilitrové nádrži, na předním blatníku a jako bonus i přední LED světlomet s inovativním přepínáním dle okolního jasu světla vypadá a svítí jako X.
Velmi dobře vypadá barevné provedení doplněné imitací karbonových panelů v šedé barvě a stylový i překvapivě účinný větrný miništítek nad kontrolním panelem. Výrazně sportovnější styl než u sesterského provedení Heritage, podtrhuje také přiznaný trubkový rám z chrom-molybdenové oceli, který váží jen 16,5 kilogramů, a odlévaná zadní kyvná vidlice. Na té je originálně uchycen držák registrační značky, na které je ještě přichycena krytka s funkcí zadního blatníčku.
Pokud usednete na sportovně tvarované sedlo s krytem spolujezdce, uchopíte řídítka a spatříte na jejich koncích uchycená kulatá zpětná zrcátka, ani na chvíli nebudete na pochybách, že sedíte na stylovém café raceru, s nímž se rádi vydáte do městských ulic nebo na kávu za kamarády po klikatých okreskách. A bude vás to bavit. Lehký stroj totiž vyniká i úžasnou jezdeckou pozicí za řídítky, která vás vtáhne do děje.
K pohonu slouží vodou a olejem chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 693 ccm. Zhruba do nějakých 5500 otáček je to poklidný stroj, se kterým se budete toulat krajinou a kochat se okolím, jakmile však protnete tuto hranici, rázem se změní jeho zvuk i charakter. Na zadní kolo dvousetkilogramového café raceru se přes šestistupňovou převodovku přenáší výkon 71 koní a 68 Nm, což na dostatečné množství zábavy stačí.
Klíčem k ní je podvozek z kvalitních komponent KYB a špičkové brzdy Brembo Stylema. Vpředu je obrácená vidlice o průměru 41 mm s nastavitelným předpětím a odskokem, vzadu již zmíněná „kyvka“ s centrálním nastavitelným tlumičem. Jistotu v zatáčkách budete mít i díky pneumatikám Maxxis MA-ST2, které jsou obuty na sedmnáctipalcových kolech. Neklouzají, mají dobrý profil, který drží i na mokrém povrchu (a to mohu osobně potvrdit). Bonusem jsou pak dva jízdní módy, Eco a Sport, mezi nimiž snadno přepínáte pomocí tlačítka na levém řídítku. Pocítíte to nejen na výkonu, ale také na skvělém zvuku.
Musím zde vyzdvihnout také jízdní pozici, která vás vtáhne okamžitě do děje a na motorku se poskládá i vyšší postava. Díky řídítkům, které jsou umístěny výše, než u café racerů bývá zvykem, neležíte tolik na rukou a jízda je tak mnohem pohodlnější. V této pozici také v zatáčkách snadno přehazujete motocykly z jedné strany na druhou a bude se vám líbit, jak dobře drží CFMOTO zvolenou stopu. Podvozek má měkčí naladění, které rovněž velkým dílem přispívá ke komfortní jízdě.
Brzdy posílily díky segmentům od Bremba, které se zakusují do dvou kotoučů a umí motorku nejen účinně zpomalit, ale jejich účinek si dovedete mnohem lépe dávkovat než u sesterské Heritage. Vzadu naleznete 260mm kotouč. K většímu citu při brzdění dopomohou také přední i zadní pancéřované brzdové hadice a antihoppingová spojka.
Závěrem bych chtěl jen dodat, že pokud ještě někdo ohrnuje nad čínskou motocyklovou produkcí nos, produkty značky CFMOTO mu jeho pohled na věc poopraví. Zkrátka kombinace dobrého dílenského zpracování, atraktivního designu, příznivé ceny a fungujícího servisního zázemí díky firmě Journeyman dovedou přesvědčit nejednoho majitele čtyřkolky či motocyklu. Navíc vaše rozhodnutí také dovede podpořit standardně nabízená pětiletá záruka (nebo 40 000 ujetých kilometrů).
Jardu obléká firma MBW.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih 83 x 64 mm, kompresní poměr: 11,6:1 zdvihový objem 693 ccm. Největší výkon 52 kW (71 k) při 8750 ot/min, největší točivý moment 68 Nm při 6500 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Trubkový rám, přední plně stavitelné vidlice KYB s nosníky o průměru 41 mm, zadní plně stavitelný monoshock KYB. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá o průměru 300 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 260 mm. Kola paprsková. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 180/55 ZR17 vzadu. Rozvor 1435 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, provozní hmotnost 205 kg. Objem palivové nádrže 13 litrů.
Základní cena včetně DPH: 199 990 Kč
Foto: Jan Altner
- Přidat komentář +
- Publikováno: 29.4.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- včera - Lídry před závodem na Twin Motegi jsou Jorge Martin, Ai Ogura a David Alonso
- 2.10. - Časový program Grand Prix Japonska v Motegi
- 1.10. - V Aragonu Vostatek nezopakoval Cremonu
- 1.10. - Před sidecarovým festivalem vedou Schlosser/Schmidt
- 30.9. - Remy Gardner s wild card v Motegi
Další z rubriky
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro
- 7.6. - Test CFMOTO 450 CL-C: malý bobber