Reklama

BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně

Dvouválcový boxer, poprvé představený s novým modelem cestovního endura R 1300 GS, se stává pohonnou jednotkou i pro cestovní model R 1300 RT. Svými vlastnostmi navazuje na předchozí model, jen má zcela nový motor, podvozek a přepracovanou aerodynamiku kapotáže, aby ještě více chránila před větrem a dešťovými kapkami.

Jak už jsem zmínila v úvodu, srdcem nového modelu R 1300 RT, kterému nikdo jinak neřekne než „eRTéčko“, je kapalinou chlazený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 1300 ccm, který byl poprvé představen v modelu R 1300 GS, následovaného jeho dobrodružnější verzí GS Adventure a nedávno také v roadsteru R 1300 R. Pyšní se výkonem 145 koní při 7 750 otáčkách a maximálním točivým momentem 149 Nm při 6 500 otáčkách. Maximální otáčky dosahují hodnoty 9000 otáček.

1 BMW R 1300 RT 2025 (2)1 BMW R 1300 RT 2025 (1)1 BMW R 1300 RT 2025 (3)

U špičkového modelu je špičková i jeho elektronická výbava. Ve standardu dostanete při jízdní režimy, Rain, Road a Eco, připlatit si můžete za režim Dynamic nebo Dynamic Pro, který užijete zejména, pokud jste sportovněji založenými jezdci. V základu je rovněž náklonové ABS, kontrola trakce, bezklíčové zapalování a regulace brzdného účinku motoru MSR, který brání přebrždění zadního kola při podřazování. Ostatně připlatit si můžete za obousměrné rychlořazení a také za automatickou převodovku BMW ASA, kterou jsme vám podrobně představili v tomto článku.

Nesmím opomenout ani další příplatkovou výbavu a tou je přední a zadní radar, kteří spolupracují s adaptivním tempomatem, hlídají vozidla v mrtvém úhlu, upozorňují před kolizí vpředu a vzadu, tam se navíc rozbliká zadní světlomet, aby upozornil přijíždějící vozidlo, že je příliš blízko motocyklu. Veškeré osvětlení motocyklu využívá technologii LED, připlatit si můžete za přední adaptivní světlomet Headlight PRO.

Motor je usazen v rámu sestaveném z ocelových výlisků. K němu je přišroubován jednodílný podsedlový rám. Podvozek je tvořen zavěšením EVO Telever, kde je samotné tlumení a pružení ovládáno jedním ramenem s centrálním tlumičem. Toto zavěšení nahrazuje klasické USD vidlice. Vzadu je zavěšení Paralever. V základní výbavě je semiaktivní odpružení Dynamic ESA, které umožňuje nastavit tuhost a předpětí zadní pružiny. Připlatit si můžete za elektonické nastavení předpětí vpředu a vzadu. Na výběr máte ze dvou režimů, komfortní s nižší světlostí a komfortním sklonem řízení pro pohodlné ovládání motocyklu. Ve sportovním režimu se zvýší světlá výška, podvozek dostane tužší naladění a zvýší se tlak na přední kolo zvýšením zadní části motocyklu. Rovněž úhel řízení je strmější než u komfortního režimu.

Sedmnáctipalcová kola s dutými paprsky jsou vpředu brzděna dvojicí 310 mm kotoučů brzděných radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny a jednoduchou kotoučovou brzdou s dvoupístkovým plovoucím třmenem vzadu, připlatit si můžete za silnější sportovní brzdový systém s třmeny v titanové barvě. Ten si bezpochyby dobře poradí s 281 kilogramů vážícím cesťákem, do jehož palivové nádrže vejde 24 litrů paliva. Veškeré informace se zobrazují na 10,25 palcovém displeji, který můžete bezdrátově propojit s chytrým telefonem a využít tak zrcadlení navigace nebo dalších funkcí. V základu dostanete také kvalitní audiosystém, který můžete nahradit příplatkovou verzí Pro.

1 BMW R 1300 RT 2025 (4)1 BMW R 1300 RT 2025 (5)1 BMW R 1300 RT 2025 (6)

Nová generace eRTéčka má poupravenou ergonomii. Jezdec je usazen více vpředu. Sedlo je ve výšce 780 mm, vpředu je užší a kratší a lez u něj nastavit jeho sklon i výšku. Spolujezdec si bude hovět na delším sedle a také má kolem stupaček více místa na nohy. Před náporem větru nebo drobnému dešti vás bude chránit velký plexi štít a na cestách rozhodně oceníte i polohovatelné boční štíty, které si můžete nastavit tak, aby vás vzduch buď chladil nebo obtékal kolem vás.

Ve výbavě dostanete vyhřívané rukojeti a sedlo a vašemu spolujezdci můžete přikoupit vyhřívanou opěrku zad na příplatkovém horním kufru o objemu 54 litrů. V nabídce je také topcase bez vyhřívání o objemu 39 litrů. Ve standardní nabídce pak obdržíte pevné boční kufry s objemem 27 litrů, mají vnitřní osvětlení, USB-C port a jsou centrálně uzamykatelné. Připlatit si můžete za kufry Vario s nastavitelnou šířkou, díky které se vám zvětší kufr z 27 až na 33 litrů.

1 BMW R 1300 RT 2025 (11)1 BMW R 1300 RT 2025 (10)

Na výběr máte ze čtyřech variant provedení. Základní je bílá Alpine White 3, jejíž prodejní cena začíná na částce 559 000 korun. Vybavenější verze je černá Tripe Black v černém metalickém laku Blackstorm, pro vyznavače sportovnější jízdy je tu varianta Impuls s modrým metalickým lakem Racing Blue a nechybí ani nejvyšší elegantní výbava Option 719 Camargue v modré barvě Blue Ridge Mountain. Ceny za tyto varianty závisí na množství příplatkových doplňků, kterých konfigurátor nabízí nepřeberné množství.

1 BMW R 1300 RT 2025 (7)1 BMW R 1300 RT 2025 (8)1 BMW R 1300 RT 2025 (9) 1 BMW R 1300 RT 2025 (17)1 BMW R 1300 RT 2025 (15)1 BMW R 1300 RT 2025 (16)1 BMW R 1300 RT 2025 (12)1 BMW R 1300 RT 2025 (14)1 BMW R 1300 RT 2025 (13)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama