MV Agusta Lucky Explorer Project 5.5 a 9.5: cestovní endura
- Publikovno: 26.11.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Italská MV Agusta se rozhodla vstoupit na trh cestovních endur. Představila dva prototypy s názvem Project 5.5 poháněný řadovým dvouválcem a Project 9.5 s tříválcovým srdcem. Inspirací se jim stal slavný vítězný dakarský speciál Cagiva Elefant v barvách Lucky Explorer.
Oba představené modely nejsou ještě finálním produktem, ale ty by dle výrobce měly být představeny v nejbližší době, aby se dostaly do prodeje již v příštím roce. Co se musí MV Agustě nechat je povedený design, osobitý, s nádechem retra v podobě dvou velkých kulatých světlometů, s mohutnou přídí, chrániči rukou a motoru a vybaven množstvím moderních prvků, které jsou do vzhledu motocyklu vkusně zakomponované. Do segmentu cestovních endur vstupují hned se dvěma stroji.
Menší z nich, MV Agusta Lucky Explorer 5.5, bude konkurovat strojům ve středním segmentu. Poháněná bude řadovým dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 554 ccm, výkonem 47,6 koní (35 kW) při 7500 otáčkách a točivým momentem 51 Newtonmetrů při 5500 otáčkách. Motor je usazen v ocelovém trubkovém rámu. Kola jsou vyplétaná, vpředu má 19 palců, vzadu jich je 17.
Podvozek je tvořen přední stavitelnou USD vidlicí KYB o průměru 43 mm a zdvihem 135 mm, vzadu je rovněž stavitelný tlumič od KYBu. Kyvná vidlice je vyrobena ze slitiny hliníku. Dva přední 320mm kotouče jsou brzděny radiálním čtyřpístkem od Bremba, vzadu dvojpístek brzdí jeden 260 mm kotouč. Vykrojené sedlo je ve výšce 860 mm a pro jízdu v terénu bude mluvit i světlá výška, která je 210 mm. Do nádrže se vám vejde 20 litrů paliva. Suchá hmotnost motocyklu je 220 kilogramů, což tedy není zrovna málo.
Větší a silnější sestra MV Agusta Lucky Explorer 9.5 je vybavena zcela novým řadovým tříválcovým srdcem o zdvihovém objemu 931 ccm, výkonu 123 koní (90,5 kW) při 10 000 otáčkách a maximálním točivém momentu 102 Nm při 7000 otáčkách. Kapalinou chlazený motor je postaven na základech agregátu z Turismo Veloce 800 nebo Dragster 800, má protiběžný klikový hřídel 120° a otočenou rotaci klikové hřídele. Pozměněna však byla celá kliková skříň, kryty generátoru, spojky, startéru i převodové skříně. Převodovku si budete moci pořídit i s příplatkovým rychlořazením a automatickou spojkou Rekluse.
Tahle krasavice už není tolik retro jako menší 5.5, má modernější vzhled a ve standardní výbavě bude vybavena sedmipalcovým barevným TFT displejem, výškově nastavitelným plexi štítkem a dominantním prvkem bude vytrčená koncovka výfuku. Dvojitý ocelový rám je pevný, odolný a spojený s hliníkovou kyvnou vidlicí. Hliníková kola jsou drátěná, přední má 21 palců, zadní 18.
Podvozek je vybaven komponenty od Sachsu, vpředu je elektronicky stavitelná USD vidlice o průměru 50 mm a se zdvihem 220 mm, vzadu je progresivní tlumič, rovněž elektronicky stavitelný se zdvihem 210 mm. Přední pár 320 mm kotoučů je brzděn radiálními čtyřpístky Brembo Stylema, vzadu je 265mm kotouč brzděn dvoupístkem Brembo. ABS je náklonové, od firmy Continental MK100. Brzdové kotouče jsou zakrytované, aby byly chráněny proti odletujícím kamenům od kol.
Rovněž i u tohoto modelu je suchá hmotnost 220 kilogramů a do nádrže se vám vejde 20 litrů paliva. Sedlo je stavitelné ve dvou polohách, 850 nebo 870 mm a světlá výška je 230 mm.
MV Agusta Lucky Explorer 5.5
MV Agusta Lucky Explorer 9.5
Zdroj: MV Agusta
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.11.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - BMW C 400 X a C 400 GT 2025: náklonové ABS a kontrola trakce
- 11.10. - Yamaha R9: supersport s tříválcovým motorem
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem