KTM 390 Adventure: cestovní enduro pro mladé
- Publikovno: 6.11.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Konečně se cestovního endura u KTM dočkali i mladí začínající jezdci a držitelé řidičského oprávnění skupiny A2 a musí se nechat, že se 390 Adventure oranžovým povedl a čekání na něj se zcela určitě vyplatilo. Pro začínající dobrodruhy ať už na silnici nebo v lehkém offroadu je naprosto ideální.
K dobru rozhodně také přispívá to, že při vývoji a stavbě, těžili z letošní novinky KTM 790 Adventure a tak nejen, že má její DNA, ale mohla by mít i některé její vlastnosti, nejlépe všechny :-) Každopádně nelze si nevšimnout, že vzhled motocyklu jede ve stejné štábní kultuře spolu se 790 Adventure a 1290 Adventure, na designu se totiž podílelo stejné studio Kiska. Nám se sršní vzhled líbí a oceňujeme ve standardu dodávané kryty rukojetí a také kryt motoru.
Nemusí být 390 Adventure úplně dobrodružný stroj jako 790 Adventure, nám by postačilo, jestli bude dobrá, jako 390 Duke, který je jednoznačně jedním z nejlepších silničních strojů pro začátečníky. A právě tenhle malý Vévoda, postál základem pro stavbu Advíka. Motocykl dobře poslouží všem začátečníkům, kteří chtějí okusit první kroky mimo asfalt. Je lehký, obratný a docela slušně vybavený i na jízdu v terénu. Ze sedla ve výšce 855 mm se bude pěkně koukat na krajinu kolem vás. Světlá výška je 200 mm.
Možná bych uvítala o trochu vyšší plexi štít, který oceníte zejména při cestování po silnici a do terénu by se mi více líbila drátěná kola, než litá. O tom, že to není rallyový stroj svědčí i fakt, že vpředu je „jen“ 19 palcové kolo a také podvozek od WP Apex není úplně stavěný na těžký offroad, ale spíš na pohodové toulání krajinou. Vpředu je 43 mm USD vidlice se zdvihem 170 mm, vzadu jeden stavitelný, centrálně umístěný tlumič se zdvihem 177 mm.
Srdcem tohoto endurka je kapalinou chlazený jednoválec o obsahu 373,2 ccm, který má maximální výkon 44 koní a točivý moment 37 Nm. Do výbavy si tenhle malý dobrodruh nese nejen kontrolu trakce, ale i ABS od Bosche s náklonovou funkcí a s jízdním režimem offroad. Za příplatek si tu můžete pořídit obousměrné rychlořazení. No a když k tomu ještě přičteme barevný TFT displej a LED světla, máte před s sebou stroj, který je nejen skvěle vybavený, ale ve své kategorii i zcela nedostižný. Ostatně ono moc konkurentů zde ani nemá, snad jen BMW G 310 GS.
Do nádrže se vám vejde 14,5 litru paliva a hmotnost motocyklu je 172 kilogramů. Nabízet se bude ve dvou barevných provedeních a to v bílo-oranžové nebo v černo-oranžové. Cena zatím nebyla zveřejněna. Co na něj říkáte? Za nás jednoznačně palec nahoru!
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 6.11.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl