Harley-Davidson CVO Road Glide a Street Glide 2023: s novým motorem VVT 121
- Publikovno: 8.6.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dva prémiové modely z řady Custom Vehicle Operations (CVO) představil Harley-Davidson. Nejenom, že je vybavil špičkovými komponenty, ale pohánět je bude zcela nový výkonný motor Milwaukee-Eight VVT 121 o zdvihovém objemu 1977 ccm, s výkonem 115 koní a maximálním točivém momentu 189 newtonmetrů.
Při vývoji obou modelů byl kladen vysoký důraz na komfort jezdce a na poskytnutí dynamického výkonu, které jsou u cestovních motocyklů Grand American Touring pro jejich majitele velmi důležité, aby byl zážitek z jejich jízdy ten nejlepší. Nový design, o kterém jsme vám psali v předchozím článku, vychází z původních modelů, ale nově je vybaven kapotážemi s integrovanými průduchy a charakteristickým LED osvětlením se zabudovanými LED směrovkami.
Mezi další nové designové prvky patří upravený přední blatník, palivová nádrž s výrazným bočním zkosením a boční brašny s novým tvarem, který navazuje na linie kapotáže a palivové nádrže. Na kapotáž plynule navazuje čelní štít s nastavitelnými prvky pro regulaci proudění vzduchu, které byly testovány ve větrném tunelu a v oblasti přilby snížily turbulence až o 60%. Zajímavým řešením jsou kombinovaná litá kola s výpletem s černým vyfrézovaným hliníkovým ráfkem a vyplétanými paprsky. Každý model bude nabízen ve dvou barevných variantách lakování a povrchové úpravy.
Srdcem obou modelů je nový dvouválcový motor Milwaukee-Eight VVT 121 o zdvihovém objemu 1 977 ccm, který je vybaven kapalinou chlazenými hlavami válců s novým systémem chlazení, variabilním časováním ventilů (VVT), novým sacím traktem a výkonným výfukovým systémem. Maximálního výkonu 115 koní (86 kW) dosahuje při 4500 otáčkách, nejvyšší točivý momeng 189 Nm nastupuje již při 3000 otáčkách.
Poprvé je u těchto modelů možnost zvolit si mezi třemi jízdními režimy, Road, Sport a Rain, které elektronicky řídí specifickou kombinaci výkonu, brzdění motorem, nastavení náklonového systému ABS a kontroly trakce. Konstruktérům se při vývoji nových generací obou modelů podařilo snížit jejich suchou hmotnost o 14 kilogramů u Street Glide a o 16 kilogramů u Road Glide. Provozní hmotnost je tak 380 kilogramů u Street Glide a o 11 kilogramů více u Road Glide.
Podvozek tvoří špičkové komponenty od Showa a jezdci poskytují ještě větší pohodlí než byli zvyklí u jejich předchůdců, vpředu je 47 mm obrácená vidlice se zdvihem 117 mm, vzadu je dvojice tlumičů s možností nastavení. Zdvih zadního odpružení je 76 mm, tedy o 50% delší než tomu bývalo u minulé generace. O bezpečné zastavení přední dvojice 320 mm kotoučů se postarají čtyřpístkové radiálně uchycené brzdiče Brembo, vzadu je jeden 300 mm kotouč.
Do výbavy dostanou oba modely zcela novou sadu informačních a zábavních technologií podporovaných novým operačním systémem Skyline. Barevná dotyková obrazovka TFT s úhlopříčkou 12,3 palce nahrazuje všechny analogové přístroje a většinu předchozích přepínačů. Displej lze přizpůsobit v rámci tří různých možností zobrazení a je kompatibilní se zařízeními Apple a Android. Připojení Wi-Fi umožňuje bezdrátové připojení k zařízení jezdce a v systému je zabudováno i spojení Bluetooth pro bezdrátové sady do přilby. Oba modely jsou vybaveny rozšířenými schránkami pro média s připojením USB-C. Audiosystém Harley-Davidson Audio powered by Rockford Fosgate Stage II se čtyřmi reproduktory je napájený novým zesilovačem o výkonu 500 W RMS.
Svoji premiéru budou mít v Budapešti během oslav 120. výročí společnosti Harley-Davidson ve dnech 22.-25. června 2023 a v Milwaukee během festivalu Harley-Davidson Homecoming ve dnech 13.-16. července 2023. Na showroomy autorizovaných dealerů Harley-Davidson po celém světě se oba modely dostanou v polovině července. Jejich cena bude začínat na částce 37 982 eur bez DPH.
CVO Road Glide
CVO Street Glide
Zdroj: Harley-Davidson
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.6.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- včera - Časový program letošního finále Grand Prix
- 12.11. - Japonští mistři světa v Grand Prix
- 12.11. - Motul Solidarity Grand Prix bez Sasakiho a Alcoby
- 11.11. - Předběžný startovní rošt Moto2 na sezónu 2025
- 10.11. - Mistry světa Side se stali Harry Payne a Kevin Rousseau
Další z rubriky
- včera - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky
- 22.10. - Honda Hornet CB1000: sršeň s motorem z Fireblade
- 16.10. - Triumph Speed Twin 900 2025: s novým podvozkem
- 14.10. - BMW C 400 X a C 400 GT 2025: náklonové ABS a kontrola trakce