Reklama

Test Hondy CBR600RR: Sexy HANNspree

Honda CBR 600 RR si přes všechny změny stále zachovává pověst všestranného motocyklu. Tvrdíme, že model roku 2007 je dokonce všestrannější než její předchůdkyně. Supersport střední třídy navíc přišel v loňském roce v sexy barvách týmu HANNspree.

Právě všestrannost byla hondě vždy blízká a také proto je tak oblíbená. Nezklame na závodním okruhu ani při každodenním ježdění po běžných silnicích nebo v městském provozu. Po rozjetí pod plným plynem se dějí věci, hondě do té doby naprosto cizí. Zvedá se na zadní kolo i na druhý rychlostní stupeň a to nemusí být nádrž zcela prázdná. A další pocit, kterého si nejde nevšimnout. Supersportovní hračka od Hondy je menší než předchůdce z roku 2006, kterou jsme měli také k dispozici. Přitom se na ní sedí příjemněji díky vyšším řidítkům (10 mm) a méně skrčeným kolenům. Díky výborné ergonomii je na ní hned každý jako doma. Tedy pokud neměří dva metry. Další překvapení čeká při pohybu rukojeti v nízkých otáčkách. Motor i zde tahá jako zběsilý a v této disciplíně poráží většinu čtyřválcových konkurentů. Vše je pěkně lineární s přímou úměrou pohybu ruky. Dáte půl plynu, dostanete poloviční výkon. To samé platí o brzdách, které nejsou přehnaně kousavé, ale s jedním prstem na páčce lze naprosto snadno dávkovat potřebný brzdový tlak. A ještě jedna důležitá změna. Ve standardu honda dodává elektronický tlumič řízení, takový, jaký známe z litrového firebladu.

Pro připomenutí vítězství týmu HANNspree Ten Kate Honda v roce 2007, představila Honda edici speciální repliky CBR 600RR v plné grafice HANNspree evokující vítězného ducha a oddanost závodům ve světovém šampionátu supersportů. Honda tak vyhrává všechny seriály od roku 2002. Poslední vítězství je právě v barvách HANNspree zásluhou jezdce Kenana Sofuoglua. Pozitivní je, že tato speciální edice není dražší než ostatní barevná provedení. Doporučená prodejní cena je tedy stanovena na 269 900 Kč (verze s ABS 289 900 Kč)

RRDSC_00451RRHonda CBR 600 RR 00922RRHonda CBR 600 RR 01143

Technické údaje

MOTOR, PŘEVODOVKA: Čtyřdobý vzduchem chlazený řadový šestnáctiventilový čtyřválec. Vrtání a zdvih 67x42,5 mm, zdvihový objem 599 ccm, největší výkon 88 kW při 13 500 1/min, největší točivý moment 66 N.m při 11 250 1/min. Sekundární převod řetězem.

ROZMĚRY: Délka/šířka/výška 2010/685/1105 mm, rozvor 1375 mm, úhel hlavy řízení 66,5 o, výška sedla 820 mm.

HMOTNOSTI: Hmotnost bez náplní/pohotovostní 155/184 kg, s náplněmi 184 kg.

VÝKONY: Nejvyšší naměřená rychlost 268 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 s, z 0 na 200 km/h za 9,5 s.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama