Reklama

MV Agusta F3 675: sexy šestka

Ještě ani nevyjela do ulic a již byla zvolena „nejkrásnější šestistovkou na světě“. Nová MV Agusta F3 675 je revolučním motocyklem, se kterým prožijete extrémní emoce jak na silnicích, tak na závodních tratích.

Italský supersport je díky jeho novému systému MVICS (integrovaný kontrolní systém pro motor a stroj) plně srovnatelný s těmi nejlepšími superbiky, které si na trhu můžete pořídit. Tříválec využívá protiběžné klikové hřídele, které jsme dříve mohli vidět pouze na závodních motocyklech MotoGP. MV Agusta má nejvýkonnější a nejpokročilejší agregát, jaký kdy byl v italské továrně vyroben. Řadový tříválec přináší dokonalou rovnováhu mezi unikátními materiály a technologií, zabývající se elektronikou motoru. Systém MVICS má čtyři přednastavené mapy a pátou, kterou si můžete nastavit dle svých požadavků, včetně kontroly trakce, kde si můžete zvolit mezi osmi různými úrovněmi nastavení.

Také podvozek byl postaven k získání maximálního dynamického výkonu, jenž vám navodí úžasný pocit za všech jízdních podmínek. Co mají společného všechny MV Agusty je jejich filozofie stylu vývoje: perfektní rovnováha mezi formou a funkcí společně vytváří stroj, který je jedinečný nejen svojí krásou, ale také pro jeho účinnost. Novou F3 675 si budete moci pořídit od prosince ve verzi SERIE ORO a od ledna ve standardní verzi za cenu 11 990 eur. Vyrábět se bude ve třech barevných kombinacích: červená/stříbrná, bílá/antracitová metalíza a černá/antracitová metalíza. Pojďte se seznámit s tímto motocyklem trochu podrobněji. Pouhý pohled do technických údajů stojí rozhodně za to.

Motor
Stroje s pohonnými jednotkami řadového tříválce o objemu 675 ccm měly tu možnost závodit a získat nespočet mistrovských titulů již v minulosti. Dnes se tento motor vrátil do supersportů v ještě lepší formě, s nejlepším výkonem a s nejpokrokovějším technickým řešením. Tento ultra-kompaktní motor je neuvěřitelně krátký a úzký díky jeho jedinečnému uspořádání „vnitřních orgánů“. Tříválcový motor využívá velmi krátkého zdvihu 45,9 mm a dosahuje výkonu 126 koní při 14 500 1/min, ve spojení se 71 N.m točivého momentu při 10 600 otáčkách se stává jediným motorem, který kdy takového výkonu dosáhl v této kategorii. Takováto úroveň výkonu nebyla dosažena ani mezi čtyřválci. Vůbec poprvé se využila při výrobě protiběžná kliková hřídel, která přispívá k dokonalé dynamické rovnováze, stejně jako k rychlé manipulaci s motocyklem. Velmi malé rozměry, nižší hmotnost a maximální výkon, tak bychom mohli charakterizovat nový motor, který se zcela jistě stane novým měřítkem ve třídě supersportů. Snížení hmotnosti bylo dosaženo integrací válců do klikové skříně a použitím titanu pro sací a výfukové ventily. Dalším unikátem je čerpadlo (voda a olej), které je umístěno zcela uvnitř klikové skříně.

Elektronika
Nejmodernější elektronický systém řízení motoru byl speciálně navržen pro tento nový tříválec, je neuvěřitelně vyspělý a šitý přímo na míru každého jezdce. Systém vstřikování paliva využívá dva vstřiky na válec. Novinkou je MVICS systém, který umožňuje motoru uvolnit rekordní množství výkonu a kontroly v každé situaci. Jezdec si může zvolit ze čtyř přednastavených map nebo si může vytvořit svoji vlastní, dle svých požadavků. Se systémem MVICS je možné vytvořit dokonalou harmonii výkonu a kontroly trakce, která nabízí osm úrovní nastavení a je snadno přístupná na ovladači na levém řidítku. Motocykl je vybaven senzorem, který dokáže rozpoznat sklon vozidla. Tato data si okamžitě zpracuje, vyhodnotí a díky tomu zabrání prokluzování kol a zároveň nastaví otevření škrtících klapek, zapalování a množství paliva, pro zajištění bezpečného zrychlení za všech dynamických podmínek. Dále tu najdete Launch Control – nastaví vám optimální výkon pro maximální akceleraci během startu. Pro vaše rychlé řazení bez použití spojky a nutnosti zavření plynu je tu MV Agusta EAS (Electronically Assisted Shift). Tak co říkáte, to je jedna parádička za druhou.

Podvozek
Ti kdo už nějakou MV Agustu mají, jsou zvyklí na ty nejlepší komponenty. Také nová F3 675 dostává této tradici a svojí kvalitou jednotlivých částí podvozku maximálně převyšuje většinu „litrových“ superbiků na trhu. Rám je sestaven z ocelových trubek a hliníkových plechů, které chrání motor. Mimořádně dlouhá jednostranná kyvná vidlice zaručuje jezdci výbornou trakci a zpětnou vazbu. Rekordem mezi superbiky je rozvor, který je pouhých 1380 mm dlouhý a také hmotnost 173 kilogramů. Přední vidlice s tlumiči Marzocchi o průměru 43 mm je plně nastavitelná, stejně tak i zadní tlumič Sachs. Přední brzdový systém je zajištěn dvojicí disků na předním kole s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo, zadní kolo je bržděno jedním menším kotoučem.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený tříválec, 12 ventilů. Elektronické vstřikování. Vrtání a zdvih 79 x 45,9 mm, zdvihový objem 675 ccm, kompresní poměr 13:1. Největší výkon 94,2 kW (126 koní) při 14 400 1/min, maximální otáčky 15 000 1/min., největší točivý moment 71 N.m při 10 600 1/min. Nejvyšší rychlost 260 km/h.
Pohoné ústrojí: sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: páteřový rám z oceli a hliníku, přední vidlice USD Marzocchi o průměru 43mm, zdvih 125 mm, zadní odpružení Sachs Progressive s nastavitelným předpětím, zdvih 123 mm. Přední brzda dvoukotoučová čtyřpístková 320 mm, zadní brzda kotoučová dvoupístková 220 mm. Kola hliníková 17", pneumatika vpředu 120/70 ZR 17 a vzadu 180/55 ZR 17, Celková délka 2060 mm, šířka 725 mm, rozvor 1380 mm, výška sedla nad zemí 805 mm, suchá hmotnost 173 kg, objem palivové nádrže 16 litrů. AgustaF301AgustaF306AgustaF307AgustaF308AgustaF309AgustaF310AgustaF311AgustaF312AgustaF313AgustaF314AgustaF304AgustaF303AgustaF302



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama