Reklama

Bridgestone Battlax S20 Hyper Sport: máme vyzkoušeno!

Je opravdu tato pneumatika tak skvělá, jak se o ní říká? Také nás to zajímalo a proto jsme využili příležitost vyzkoušet si ji v praxi, tedy přímo rovnou na závodním okruhu.

Pneumatiku Bridgestone Battlax S20 Hyper Sport jsme vám již představili v dubnu, tentokrát se vám pokusíme zprostředkovat dojmy přímo z jízdy na tomto obutí. Už ze samotného názvu je jasné, že se jedná o „bačkůrku“ určenou pro ty nejvýkonnější silniční motocykly. Její použití je vhodné jak na běžný silniční provoz, pro který je homologována, tak i na závodní trať.

Díky českému zastoupení japonské gumárenské společnosti jsme měli možnost vyzkoušet si novinku na okruhu v Mostě v rámci seriálu amatérských závodů Bridgestone Bikers Cup, pořádaných ve spolupráci se společností Racetrack service. Ne, že bychom přímo závodili, ale v polední pauze, kdy byla trať volná, jsme měli k dispozici dva motocykly: Ducati 848 a KTM RC8, oba samozřejmě obuté do nových S 20 Hyper Sport. Po krátkém představení a instruktáži, jak jezdit na okruhu, jsme mohli vyrazit na trať. Střídat jsme se měli po čtyřech kolech, abychom si všichni stihli vyzkoušet oba stroje. Tento harmonogram byl však záhy narušen podceněním situace jednoho kolegy, který měl v prvním kole malý pád. Jednoznačně to bylo způsobeno nedostatečným zahřátím obutí testované KTM. Přestože se nová S20 zahřívá mnohem rychleji než její předchozí model, je potřeba jí trochu času poskytnout a jedna zatáčka ji k tomu prostě nestačí.

Šel jsem na řadu jako třetí, stroj i pneumatiky už byli optimálně zahřáté. Ducati 848 v kombinaci s novými S20 na prázdné trati byl pro mě úžasný zážitek. Brzdění, akcelerace, náklony, vše zvládá s naprostou jistotou. Pneumatika velmi dobře držela, neklouzala, mohl jsem se na ni maximálně spolehnout i ve větším náklonu či při ostrém výjezdu ze zatáčky. Motocykl KTM RC8 byl oproti Ducati 848 divočejší a hlavně měl namontované závodní řazení, se kterým jsem neměl vůbec žádné zkušenosti. Proto jsem se musel během jízdy soustředit spíše na to, že vyšší stupeň řadím dolů a naopak. Nicméně opět musím potvrdit, že i na tomto motocyklu fungovaly battlaxy skvěle.

Fakt, že tahle pneumatika je opravdu dobrá, potvrzuje i test nezávislé firmy Motorrad Test Center, který tuto novou „Bridgestonku“ spolu se třemi dalšími konkurenčními pneumatikami podrobil důkladnému testu a jednoznačně v něm zvítězila. Osobně bych toto obutí doporučil na supersportovní motocykly a zejména těm, kteří si občas jako já jdou zajezdit na okruh. Po vlastní ose se dopraví na místo, nemusí řešit přezouvání, pouze sklopí zrcátka a vyrazí na trať.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama