Reklama

Test Yamaha Tricity: trojnásobná jistota

Tříkolka Tricity vám nabízí atraktivní vzhled, bezpečné jízdní vlastnosti a štíhlé proporce, se kterými se snadno protáhnete dopravní zácpou.

Pokud patříte mezi řidiče automobilu, kteří by jej v letních dnech rádi vyměnili za skútr, avšak stále máte respekt z jízdy s jednostopým vozidlem, máme tu pro vás jednoduché řešení. Tři kola rovná se trojnásobně větší stabilita a navíc vám k tomuto motocyklu bude stačit řidičský průkaz skupiny B. Tricity je jednoduchá na ovládání, žádné řazení, zamykání stabilizačního systému, pouze přidáváte plyn nebo brzdíte. No a až si zkusíte přejíždět obrubníky, nebudete už jej chtít dát z rukou.

Musím se přiznat, že když jsem si přišla Tricity půjčit, úplně jsem ji mezi skútry přehlédla. Ne, že by byla nenápadná jak šedá myška, ale já jsme čekala robustní širokou tříkolku. Testovala jsem totiž Piaggio MP3 500 LT Business a také čtyřkolový skútr Quadro4 a tak nějak jsem čekala něco podobně velkého. Ovšem byla jsem mile překvapená. Čekala na mě štíhlá motorka a pokud byste se na ni dívali pouze zezadu, ani byste neřekli, že má vpředu dvě kola.

Princip se dvěma naklápěcími koly vpředu mají všichni výrobci podobný, liší se zejména způsobem jejich zavěšení. Nejinak tomu je i u Yamahy. Její systém zavěšení má název „Leaning Multi Wheel“ (LMW) a pracuje na principu zdvojených vidlic. Což vlastně znamená, že máte čtyři vidlice, které jsou uchycené na vnitřní straně předních kol. Naklánět se na téhle tříkolce můžete díky volnému uchycení horních konců vidlic.

Systém jízdy je naprosto stejný jako na kterémkoliv skútru. Pouze přidáváte plyn a brzdíte. Není tu žádný stabilizační systém, jako mají konkurenční motocykly, ale není tu nijak potřeba. Skútr lehce udržíte i na jedné noze. K brzdění u Tricity použila Yamaha kombinovaný brzdový systém Unified Brake System (UBS), levou páčkou ovládáte brzdy jak na předním tak na zadním kole, pravou páčkou ovládáte pouze přední brzdu. Doporučuji brzdit oběma páčkami současně, protože samotná přední brzda je gumovější a má pomalejší nástup, mohla by vás v nestřežený okamžik nechat ve štychu.

Musím říci, že je mi sympatická hmotnost tohoto skútru. Váží totiž 152 kilogramů a rozhodně se s ní na místě manipuluje pohodlněji než s konkurenčními stroji, které mají hmotnost mnohdy vyšší než 200 kilogramů. Bez problémů jsem ji utlačila do kopce a hravě ji dávala na centrální stojan. Pod sedlem najdete přístup do nádrže a také prostor pro jednu helmu a malý batůžek. Chybí mi tu však 12V zásuvka, která už je téměř standardem u většiny skútrů.

Jednoválec má výkon 8,1 kW, tedy 11 koní. Na rychlé starty to není, ale rozhodně nebudete brzdou provozu. Motocykl je přímo stvořený pro jízdu městem. Tady oceníte jeho tři kola, která vám poskytnou kvalitní jízdní komfort a stabilitu i při jízdě po nerovném povrchu. Pokud jste jedním kolem vymetli nějakou díru, ani jste to nepocítili, tedy za předpokladu, že jste tu díru nevzali i zadním kolem. Při přejíždění příčných nerovností jsem musela skútr hodně zbrzdit, při vyšší rychlosti byly nárazy do rukou i do zad dost nepříjemné. Tuhle nepříjemnost však absolutně smázlo boční vyjíždění na obrubníky a jiné nerovnosti. Bez jakéhokoliv náznaku pádu vyjedete lehce nahoru a jakmile překonáte počáteční nedůvěru, budete chtít vyjíždět na všechny obrubníky kolem vás.

Jízda byla příjemná do rychlosti 90 km/h,proto bych u této tříkolky zvažovala o pořízení vyššího větrného štítu. Zkoušela jsem maximální rychlost a podařilo se mi z Tricity dostat hodnotu 110 km/h. Musím však konstatovat, že na jízdu po dálnici to není vhodný stroj a také pro jízdu na delší vzdálenosti bych již doporučila něco silnějšího. Ovšem pro jízdu po městě je to dobrá volba. Díky jeho štíhlým proporcím se snadno propletete mezi stojícími vozy a oproti automobilu tak ušetříte spoustu drahocenného času. Při projíždění zatáček se nemusíte bát většího náklonu, dvě kola vpředu vás podrží, každopádně raději dodám, vše má své limity.

Pro zajímavost si můžete přečíst první dojmy mého kolegy, který Yamahu Tricity testoval v ulicích Amsterdamu. Skútr si nyní můžete pořídit za cenu necelých sto deseti tisíc korun a vybrat si můžete ze čtyř barevných provedení: červená, šedá, bílá a černá. Pokud by vám stačil jednostopý skútr, přečtěte si náš test Yamahy NMax.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec se dvěma ventily, zdvihový objem 124,8 ccm, vrtání a zdvih 52,4 x 57,9. Kompresní poměr 10,9 : 1. Největší výkon 11 k (8,1 kW) při 9000 1/min, největší točivý moment 10,4 N.m při 5500 1/min. Elektronické vstřikování paliva, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Sekundární převod řemenem, automatická odstředivá spojka.

Podvozek: Trubkový rám z oceli. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 220 mm, vzadu jednoduchá kotoučová. Zavěšení předních kol systémem Leaning Multi Wheel. Pneumatiky dvě 90/80 R14 vpředu a 110/90 R12 vzadu. Výška sedla nad zemí 780 mm, rozvor 1310 mm, objem palivové nádrže 6,6 litru, pohotovostní hmotnost 152 kg.

Cena vč. DPH: 109 990 Kč 3 Yamaha Tricity 2015 test413 Yamaha Tricity 2015 test423 Yamaha Tricity 2015 test433 Yamaha Tricity 2015 test443 Yamaha Tricity 2015 test453 Yamaha Tricity 2015 test463 Yamaha Tricity 2015 test471 Yamaha Tricity 2015 test011 Yamaha Tricity 2015 test022 Yamaha Tricity 2015 test242 Yamaha Tricity 2015 test303 Yamaha Tricity 2015 test323 Yamaha Tricity 2015 test333 Yamaha Tricity 2015 test343 Yamaha Tricity 2015 test353 Yamaha Tricity 2015 test373 Yamaha Tricity 2015 test383 Yamaha Tricity 2015 test393 Yamaha Tricity 2015 test401 Yamaha Tricity 2015 test031 Yamaha Tricity 2015 test041 Yamaha Tricity 2015 test051 Yamaha Tricity 2015 test061 Yamaha Tricity 2015 test071 Yamaha Tricity 2015 test081 Yamaha Tricity 2015 test091 Yamaha Tricity 2015 test101 Yamaha Tricity 2015 test111 Yamaha Tricity 2015 test121 Yamaha Tricity 2015 test131 Yamaha Tricity 2015 test141 Yamaha Tricity 2015 test152 Yamaha Tricity 2015 test162 Yamaha Tricity 2015 test172 Yamaha Tricity 2015 test182 Yamaha Tricity 2015 test192 Yamaha Tricity 2015 test202 Yamaha Tricity 2015 test212 Yamaha Tricity 2015 test222 Yamaha Tricity 2015 test232 Yamaha Tricity 2015 test252 Yamaha Tricity 2015 test262 Yamaha Tricity 2015 test272 Yamaha Tricity 2015 test282 Yamaha Tricity 2015 test293 Yamaha Tricity 2015 test31



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama