Reklama

Triumph Daytona 660: návrat legendy

Ikonický sportovní motocykl střední třídy, Daytona, se vrací do nabídky anglického Triumphu a své pověsti nezůstane nic dlužen. Poháněný tříválcovým motorem, s výkonem 95 koní, s podvozkem Showa a s čtyřpístkovými brzdiči, rozhodně se je na co těšit.

Své jméno „Daytona“ získal tento motocykl po legendárním závodě Florida Daytona 200, který se jel v březnu v roce 1966. Za řídítky prototypu Triumph T100 seděl pilot Buddy Dale Elmore, na startovním roště mu patřilo 46 místo. Ovšem záhy po odstartování, se Buddy postupně propracovával vpřed, aby cílovou pásku protnul jako první. V tomto závodě rovněž zajel nový traťový rekord 155 km/h.

1 Triumph Daytona 660 (5)1 Triumph Daytona 660 (4)1 Triumph Daytona 660 (3)

V devadesátých letech vzniklo několik verzí sportovního motocyklu Daytona, ale teprve až čtyřválcový model Daytona 600 z roku 2003 oslovil srdce sportovních jezdců. V roce 2005 dostává o 47 kubíků více na hodnotu 646 ccm. Model Daytona 650 je také vybaven novou spojkou a koncovkou výfuku. Tříválcový motor se poprvé objevuje v roce 2006 u Daytony 675. Má ostřejší design, který zdatně konkuruje zejména japonským sportovním motocyklům. Jeho druhá generace 675R přichází na trh v roce 2013. Tou poslední vlaštovkou byla v roce 2020 limitovaná verze Daytona Moto2 765 Limited Edition, vyprodaná byla během pár dnů.

Zdálo se, že limitovaná edice ukončila slavnou éru modelu Daytona, naštěstí tomu tak není a střední třída supersportů bude znovu rozšířena o tohoto krasavce, který bude zdatně konkurovat japonské Yamaze R7, Hondě CBR650R nebo italské Aprilia RS 660. Postavený je na základech modelu Trident 660, se kterým ho bude pojit stejné tříválcové srdce o zdvihovém objemu 660 ccm s výkonem 95 koní (70 kW) při 11250 otáčkách a maximálním točivým momentem 69 Nm při 8250 otáčkách, přičemž jeho 80% je dosaženo už při 3125 otáčkách. Díky těmto parametrům jej můžete upravit i do verze 35 kW pro majitele řidičského oprávnění skupiny A2.

Oproti Tridentu má Daytona pozměněnou geometrii rámu, má nová clip-on řídítka uchycená nad horními brýlemi vidlice, posunutá o 95 mm vpřed a o 110 mm níže. Odlišná je také jízdní pozice, kdy jezdec leží vahou více na svých rukou, ovšem není to vyloženě sportovní posaz, je nastaven tak, aby vyhovoval každodennímu ježdění, ale aby se stále lehce vedl nejen při pomalé jízdě, ale zejména v rychlých zatáčkovitých úsecích. Sedlo je ve výšce 810 mm a lze jej snížit na hodnotu 785 mm.

Podvozek je tvořen komponenty Showa, vpředu je 41mm obrácená nenastavitelná vidlice SFF-BP, vzadu je je jeden, centrálně umístěný tlumič s nastavitelným předpětím. Sedmnáctipalcová kola obutá do pneumatik Michelin Power 6 jsou brzděna dvěma předními 310mm kotouči s čtyřpístkovým třmenem. Ty jsou dostatečně silné na to, aby zvládli zastavit 201 kilogramů vážící stroj.

1 Triumph Daytona 660 (2)1 Triumph Daytona 660 (13)1 Triumph Daytona 660 (7)

V základní výbavě je Daytona vybavena třemi jízdními režimy, vypínatelnou kontrolou trakce a ABS. Připlatit si můžete za obousměrné rychlořazení, systém TPMS pro měření tlaku v pneumatikách, vyhřívané rukojeti nebo za USB port umístěný pod sedlem. Veškeré informace se zobrazují na TFT displeji, který můžete bezdrátově propojit s chytrým telefonem a následně pak využívat různé funkce, mezi kterými je rovněž šipková navigace. Do prodeje by měl přijít na začátku letošní sezóny, tedy koncem března, ve třech barevných variantách, bílá, černá a červená a cena by mohla být kolem 260 tisíc korun.

1 Triumph Daytona 660 (1)1 Triumph Daytona 660 (6)1 Triumph Daytona 660 (8)1 Triumph Daytona 660 (9)1 Triumph Daytona 660 (10)1 Triumph Daytona 660 (11)1 Triumph Daytona 660 (12)1 Triumph Daytona 660 (14)1 Triumph Daytona 660 (15)1 Triumph Daytona 660 (17)1 Triumph Daytona 660 (18)1 Triumph Daytona 660 (19)1 Triumph Daytona 660 (16)

Zdroj: Triumph



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama