Triumph Trident 660: tříválec z Hinckley
- Publikovno: 9.11.2020
- Autor:
Když v srpnu představil Triumph prototyp nového modelu Trident, nikdo z nás by tenkrát neřekl, že jej o tři měsíce představí jako hotový produkční model. Seznamte se s novým kapalinou chlazeným tříválcem o objemu 660 ccm a s výkonem 81 koní.
A musí se Angličanům nechat, že světu představila vskutku povedený stroj, který bude silnou konkurencí pro stávající modely ve střední kubatuře nekapotovaných strojů. Srdcem tohoto britského naháče je kapalinou chlazený tříválec o zdvihovém objemu 660 ccm s výkonem 81 koní při 10 350 1/min a točivým momentem 64 Nm při 6250 1/min. Výrobce uvádí, že 90% kroutícího momentu je dostupné téměř ve všech otáčkách, což by mohlo být zajímavé zejména pro méně zkušené jezdce, neboť Trident jim odpustí i pár začátečnických chyb a dá se přemapovat i pro majitele řidičského průkazu skupiny A2.
Ve standardní výbavě budete mít dva jízdní režimy Road a Rain, elektronický plyn, ABS a také kontrolu trakce, kterou můžete zcela vypnout. Motor sice není žádnou převratnou novinkou, jen přepracovali agregát z modelu Triumph Street Triple S, ale ten je velice komfortní, a tak lze předpokládat, že tomu ta bude i u Tridentu. Navíc bude vybaven antihoppingovou spojkou, která zaručuje jemný a hladký chod. Snadné ovládání usnadní i hmotnost, která je v tomto případě 189 kilogramů bez náplní a také vzpřímený posaz za širokými řídítky. Sedlo je ve výšce 805mm nad zemí a vpředu je užší, aby i jezdci menšího vzrůstu v pohodě dosáhli na zem.
Na podvozek použili komponenty od Showy, vpředu je vidlice SFF o průměru 41mm, vzadu je tlumič RSU s možností natavení předpětí pružiny. O bezpečné zastavení motocyklu se vám postarají dvoupístkové plovoucí brzdiče Nissin, které operují na 310 mm kotoučích. Vzadu je jeden 255mm kotouč brzděn jednopístkem. Obuto je na sedmnáctipalcových hliníkových kolech o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Jak je u Triumpů zvykem, k motocyklu dostanete i možnost pořídit si zajímavé příslušenství. Pro začátek jejich katalog nabízí 45 kusů, jako jsou jiná zrcátka, klín pod motorem, vyhřívané rukojeti nebo oboustranné rychlořazení.
Po stránce designové je vidět, že na své novince nešetřili. Všechna světla včetně blinkrů již používají LED technologii, budík je zcela nový vybavený LCD displejem s TFT panelem, který si příplatkově můžete dovybavit bezdrátovou připojením a používat tak dalších technologie jako je navigace, přijímání hovorů a zpráv, ale také ovládání GoPro kamery a mnoho dalších funkcí, které funkce Bluetooth umožňuje.
Zajímavou informací jsou servisní intervaly, které jsou u Tridentu až po 16 tisících kilometrech a nabízí i možnost dvouleté záruky s neomezeným počtem ujetých kilometrů. Do palivové nádrže se vejde 14 litrů, což by vám mohlo stačit na průměrných 300 kilometrů. Do prodeje se tato novinka dostane na přelomu února a března. Nabízet se bude ve čtyřech barevných variantách. Cena ještě nebyla stanovena, ale v Anglii se nabízí za základní cenu 7195 br. liber, což je přibližně 214 tis. korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.11.2020
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport