Test Suzuki GSX 1250 FA: převlečený bandita
- Publikovno: 12.8.2010
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Za docela dlouhou řadou písmen a čísel v označení tohoto stroje se ukrývá známý motocykl, ovšem v úplně novém kabátě.
Největší změnou, aspoň optickou je na novém modelu GSX 1250 FA celokapotáž, která tento motocykl řadí mezi cestovně-sportovní stroje. Přední část s rozměrným světlometem a nastavitelným větrným štítkem je nejen velmi vydařená, co se vzhledu týká, ale přispívá k celkovému pohodlí a chrání před povětrnostními vlivy. Ergonomie za řídítky japonské novinky je přesně taková, jaká by měla u motorky tohoto typu být. Přehledná přístrojová deska s analogovým otáčkoměrem, digitálním rychloměrem a dostatkem údajů na čitelném displeji. Posaz je přirozený a komfortní i pro spolujezdce, takže ani na dlouhých cestách nebude skuhrat.
Motor je srdcem každého stroje a tohle srdce je pořádně velké. Řečí čísel – 1255 ccm, 98 koní, 108 N.m – nejde o nic závratného, ale při jízdě pocítíte opravdovou sílu inovovaného čtyřválce. Motor táhne v celém spektru otáček bez jakýchkoliv propadů až do svého maxima kolem 9500 1/min. Síly má tolik, že mu je jedno, jestli jedete ve dvou, sami nebo s nabalenými kufry. Na šestku od 2000 1/min naprosto plynule zrychluje, a pokud budete řadit mezi 4–5000 otáčkami je dynamika motocyklu opravdu skvělá. Spotřeba se během testování pohybovala kolem 7 litrů na 100 km, ale určitě se dá jezdit klidnějším tempem za méně. Převodovka je velmi solidně odstupňovaná, a to jak pro jízdu po městě, kde jsem ocenil velmi lehký krok hydraulicky ovládané spojky, tak pro jízdu po dálnici, kde při 150 km/h motor točí 5000 1/min. Jedinou výtku mám ke zvukovému projevu při řazení jedničky, obzvláště při zahřátém oleji to byla vždy rána jako z děla, jinak je řazení přesné a chce jen trochu víc důrazu.
Podvozek je nastaven spíše na pohodlí, než na nějakou extrémnější sportovní jízdu, což je na našich silnicích velká výhoda. Jízdní vlastnosti jsou dobré, pouze v zatáčkách s většími nerovnostmi jsem měl pocit, že má „efáčko“ trochu snahu vyjíždět ze stopy. Na druhou stranu po celodenním ježdění jsem nebyl nijak zvlášť unavený, spíš jsem přemýšlel, kam pojedu další den. Brzdy vybavené ABS jsou naprosto dostačující jak na rychlost motorky, tak na její váhu 257 kg, a i při obsazení ve dvou fungují dobře.
Sečteno a podtrženo, nová Suzuki GSX 1250 FA vskutku není žádný Hi-tech stroj, ale spíše motocykl, který lze využít jak na dojíždění do práce, odpolední vyjížďky pro radost, tak na cestu k moři.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 79 x 64 mm, zdvihový objem 1255 cm3, kompresní poměr 10,5 : 1. Největší výkon (116 kW) při 7500 1/min, největší točivý moment: 117 N.m při 5500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý trubkový rám. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 43 mm, vzadu kyvná vidlice s centrální pružicí jednotkou. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 310 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá třípaprsková o rozměru 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1485 mm, výška sedla nad zemí 805–825 mm, hmotnost bez náplní 257 kg. Objem palivové nádrže 19 l
Základní cena: 269 900 Kč
- Přidat komentář 6
- Publikováno: 12.8.2010
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho
- včera - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025
- včera - MS Side se pojede 2025 opět i v České republice
- 12.12. - Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 11.12. - Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec