Test Honda CB 650 F 2015: drzá Japonka

Přátelé a kamarádi navždy, tak začalo i skončilo naše první setkání s touhle štíhlou krasavicí. Její ostré linie a nasupený výraz doslova lákaly k nasednutí a vyzkoušení, co v sobě tahle mašina ukrývá za bohatství.

Sportovní vzhled navíc podtrhovalo i vybarvení v trikoloře závodního týmu HRC. Její perleťová bílá barva byla na slunci mnohem hezčí než ve stínu domů a klidná modrá spolu s vášnivou červenou ji skvěle doplňovaly. Tohle barevné provedení ve vás probouzí veškeré emoce, které si můžete představit. Ostrý výraz streetfightera dává jasně vědět, že tady nepůjde jen tak o obyčejné svezení, které vás nechá v poklidu. Na to rovnou zapomeňte, až si sednete za její řídítka, klidný beránek se rázem promění ve zlého vlka.

Musím říci, že vzhledově nemá tento motocykl prostě chybu. Všechny plasty sedí na svém místě, nic nikde nevyčuhuje, a pokud tuhle krásku vidíte poprvé z levé strany, tak si řeknete, že to je docela sympatická motorka. Zezadu má hezky tvarovaný zadeček s LED světlem, zepředu zase divoký výraz, který ještě více zvýrazňuje tvarovaný světlomet. Ovšem to nejlepší na vás stále čeká a to pohled z pravé strany. Je vážně uchvacující, čtyři výfukové svody poskládané lehce nad sebou, hladce zaoblené, přecházející do dvou svodů a končící v jedné výfukové koncovce, která na vás hrozivě vzhlíží a doslova říká, není radno se na mě dívat, když zrovna pracuji. Zvuk se z ní line spíše poklidný, neurazí, ale ani neohromí. Není to motocykl, za kterým by se lidé ohlíželi kvůli zvuku. To ale neznamená, že se neohlíží, naopak, soulad jezdce s Hondou CB 650 F je oku ladící. Náš fotograf si focení téhle krasotinky užíval. Já ji pořád přesouvala, stavěla do různých pozic a on fotil a fotil a bylo na něm vidět, že se mu tahle Japonka líbí.

Sedlo je ve výšce 810 mm, ale přestože měřím 174 cm, naprosto v pohodě jsem dosáhla oběma nohama na zem. Vepředu je po stranách vykrojené, ale na celkovém pohodlí to nijak neubírá, přesto však díky tomu dosáhnou na zem i lidé menšího vzrůstu. Posaz je vzpřímený, spíše sedíte více dopředu, občas jsem si musela při vyšších rychlostech zalehnout, ale po čtyřech hodinách v jejím sedle jsem nebyla nijak unavená. Snad jediné co mi vadilo, bylo to, že jsem více cítila nárazy v zádech po projetí nějaké nerovnosti. Řídítka jsou široká a dobře se s nimi motocykl vedl. Já s mojí menší dívčí rukou jsem uvítala stavitelnou brzdovou páčku, ale i ta spojková byla nastavená tak akorát. Všechny ovladače jak na levém, tak na pravém řídítku byly umístěny v dosahu vašeho palce. Digitální displej je usazen v poloze, kde na něj dobře vidíte, aniž byste museli klopit hlavu, rozhodně vás to neruší od jízdy. Na displeji se zobrazuje ukazatel rychlosti, čárový otáčkoměr, dvě denní počítadla, množství paliva a hodiny. Pro přepínání mezi informacemi slouží dvě černá tlačítka umístěná na displeji, která se během jízdy dost špatně ovládají. Jsou totiž malá a vaše ruce v rukavicích zase hodně neobratné.

Dost bylo řečí o vzhledu, to hlavní na každém motocyklu je potěšení z jízdy. A tak otáčím klíčem a startuji. Zvuk je opravdu spíše tiší, a to i když pořádně zatáhnete za plyn. Na druhou stranu musím říct, že já zrovna nejsem zastáncem hlasitých koncovek konkurujících řevu mé oblíbené kapely Tři sestry. No nic, upravím zrcátka, řadím první rychlostní stupeň a tradá do víru velkoměsta. Zatraceně, ta má ale tah, musím se vážně dost krotit, abych ji nechala alespoň trošku ohřát. Srdce by mi to rvalo, honit mašinu se studeným motorem. Jakmile se však dostanete do provozních podmínek, nic vám již nebrání natrhnout zadek vozidlům jedoucím před vámi. Tohle CBčko je totiž hbité a výborně ovladatelné, takže se snadno pohybujete a proplétáte mezi vozy.

Jízdu městem si vážně užívám, kvalty tam padají jako po másle, lehce a snano. Jsou poskládány v rychlém sledu za sebou, ale musím dodat, že šestku jsem tam řadila už kolem rychlosti 70 km/h a při jízdě ve vyšším tempu mi tam prostě jeden kvalt chyběl. Přiznám se, že jsem se párkrát přistihla při tom, že jsem chtěla řadit ještě dále nahoru. S tím je také spojená spotřeba. Výrobce uvádí necelé čtyři litry na sto kilometrů. No nevím, po městě mi to bralo průměrně 4,5 litru, ale jakmile jsem vyjela za město, rázem mi spotřeba stoupla těsně nad hranici pěti litrů, a když jsem se přesunula na dálnici, zakončila jsem cestu s konečnou hodnotou 5,8 litru. Je fakt, že jet na téhle mašině v poklidu se nedá. Už ten sportovnější posaz vás nutí k tomu ji pořádně vyvětrat potrubí. Jízda do rychlosti 130 km/h je pohodlná a bezproblémová a to i přesto, že nemáte větrný štítek. Nad stotřicet už to chce lehce zalehnout. Zkoušela jsem na uzavřené trati, co se dá z Hondičky vymáčknout. Dostala jsem se k číslovce 195 km/h a motorka by ještě šla dál, ale já už měla docela strach. V této rychlosti se mi začínala vlnit a bylo to vážně dost nebezpečný a tak jsem se vrátila k pohodové cestovní rychlosti a hlavně pryč z dálnice, protože nejvíce se vyřádíte na silnici s pěknými zatáčkami.

Srdcem CB650F je čtyřválcový, kapalinou chlazený motor o zdvihovém objemu 649 ccm. Motor je usazen více dopředu v ocelovém rámu a tak se dá doslova hovořit o tom, že je srdcem motocyklu. Tím je také dosaženo větší stability při průjezdu zatáček i během jízdy po nerovnostech. Nový motor, který by vyvinut přímo pro tento motocykl je využitelný téměř v celém rozsahu otáček. I když vám klesnou pod čtyři tisíce, tak pořád vám po zatažení plynu přidá. Nejvíce si to motor užívá kolem 6 000 1/min, ovšem to nejlepší svezení zažijete při hranici deseti tisíc. To je fakt rachot a přitom máte výkon jen nějakých 87 koníků (64 kW) při 11 000 1/min. Hodnota maximálního krouťáku je 63 N.m při 8 000 1/min. Tyhle čísla prostě hoďte za hlavu, jízda na tomto motocyklu je zábavou a ne hodinou matematiky.

Díky širokým řídítkům se Honda dobře vede, do zatáček jde téměř sama, musíte jí jen lehce pomoci mírným nakloněním. Klidně můžete pálit i vyšší rychlostí, máte totiž kousavé brzdy Nisin, které zabírají od prvního zmáčknutí a dají se velmi dobře dávkovat. Vpředu máte kotouče dva s dvěma pístky, vzadu si musíte vystačit s jedním. Mají také zajímavý zoubkovaný tvar a spolu s šestipaprskovým litými koly, které měly u testovaného stroje zlatou barvu, byste je u tohoto typu motocyklu ani nečekali. Podvozek je měkčí, ale je velmi dobře naladěný a tak vám vyžehlí opravdu každou nerovnost. Jedna věc mi však byla nepříjemná a to jsou tlumiče. Kdo má rád tvrdší nastavení bude spokojený, mě však nárazy do rukou a do zad vadili. Moc jsem si nezkoušela pohrát s nastavením tlumících jednotek, možná by se to o něco zlepšilo, ale stejně bych se nejspíš neubránila drobným nadskočením s následnou ránou střílející rovnou do mých zad.

Každopádně musím říct, že mě Honda CB 650 F mile překvapila a to nejen svým jedinečným designem, ale i jízdními vlastnostmi. Nejsem z ní úplně paf, tak jako mě vloni dostala Yamaha MT-07, ale ani z ní nejsem zklamaná. Pokud zvažujete její koupi, určitě to bude dobrá volba. CB 650 F vás nezklame, zažijete s ní spoustu legrace, na kratší přejezdy, nebo do města je to zcela jistě dobrá volba. Doporučila bych ji také těm, kteří chtějí z kubatury 125 ccm poskočit o třídu výš. A neváhejte, do konce června 2015 je za akční cenu necelých 185 tisíc korun.

Motocykl si můžete pořídit v pěti barevných provedeních, Pearl Metalloid White (Trikolóra), bílá perleťová Pearl Himalayas White, matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic, stříbrná metalíza Sword Silver Metallic a žlutá perleťová Pearl Queen Bee Yellow. Pořídit si můžete i několik doplňků, nejvíce mě zaujala karbonová krytka zadního sedla, stejně spolujezdce nevozím, tak proč si tam tu krytku nedat, ne? Můžete si přikoupit také horní 35litrový kufr, vyhřívané rukojeti, alarm nebo třeba spodní kryt motoru.

Technické údaje

Motor: kapalinou chlazený řadový čtyřvále se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 67.0 x 46 mm, zdvihový objem 649 ccm, kompresní poměr 11,4:1. Největší výkon 64 kW (87 k) při 11 000 1/min, největší točivý moment 63 N.m při 8 000 1/min. Elektronické vstřikování PGM-FI , tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Ocelový trubkový rám - motor součástí nosné konstrukce. Přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm, zdvih 120 mm. Zadní centrální pružící jednotka Monoshock s nastavitelným předpětím, zdvih 43,5 mm. Brzdy kotoučové Nisin, vpředu dvojitá dvoupístková o průměru 320 mm, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem. Kola šestipaprsková hliníková litá. Pneumatiky 120/70-17 vpředu a 180/55-17 vzadu. Rozvor 1450 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, světlá výška: 150 mm, provozní hmotnost 206 kg, 208 kg verze s ABS. Objem palivové nádrže 17,3 litrů.

Cena vč. DPH: 204 900 Kč (verze s ABS) - do 30.6.2015 je za akční cenu 184 900 Kč

2 Honda CB 650 F test (33)2 Honda CB 650 F test (34)2 Honda CB 650 F test (34)2 Honda CB 650 F test (35)2 Honda CB 650 F test (36)2 Honda CB 650 F test (30)2 Honda CB 650 F test (31)2 Honda CB 650 F test (28)2 Honda CB 650 F test (27)2 Honda CB 650 F test (29)2 Honda CB 650 F test (25)2 Honda CB 650 F test (26)2 Honda CB 650 F test (24)2 Honda CB 650 F test (22)2 Honda CB 650 F test (23)2 Honda CB 650 F test1 Honda CB 650 F test (1)1 Honda CB 650 F test (10)1 Honda CB 650 F test (11)1 Honda CB 650 F test (12)1 Honda CB 650 F test (13)1 Honda CB 650 F test (14)1 Honda CB 650 F test (15)1 Honda CB 650 F test (4)1 Honda CB 650 F test (3)1 Honda CB 650 F test (5)1 Honda CB 650 F test (16)1 Honda CB 650 F test (17)1 Honda CB 650 F test (18)1 Honda CB 650 F test (2)1 Honda CB 650 F test (6)1 Honda CB 650 F test (7)1 Honda CB 650 F test (8)1 Honda CB 650 F test (9)2 Honda CB 650 F test (19)2 Honda CB 650 F test (20)2 Honda CB 650 F test (21)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama