BMW R 1250 GS a R 1250 RT: boxer nové generace
- Publikovno: 19.9.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
BMW Motorrad se vytasilo s prvním letošním trumfem, před pár dny oficiálně představilo nové modely R 1250 GS a R 1250 RT , které mají vylepšený motor boxer, který je nejen výkonnější a silnější, ale také, zejména v nízkých otáčkách, mnohem kultivovanější a mají prý naprosto dokonalý zvuk.
Před více než 35 lety se motor boxer v modelech BMW Motorrad řad GS a RT stal synonymem suverénního výkonu a spolehlivého zdroje síly na cestách všeho druhu, stejně jako při cestování na dlouhé vzdálenosti. Již více než 25 let BMW Motorrad používá ve svých motorech čtyřventilové rozvody ve spojení s elektronickým vstřikováním paliva a katalyzátorem.
BMW Motorrad u svých nových modelů poprvé ve své historii použilo do sériové výroby technologii BMW ShiftCam, jejíž součástí je proměnné časování a zdvih sacích ventilů. Sací vačkové hřídele jsou navíc navrženy asymetricky, to znamená, že se každý z ventilů otevírá jinak, a zvyšuje se tak víření zápalné směsi vstupující do spalovacího prostoru. Mezi další technické změny motoru patří ventilové rozvody poháněné ozubeným řetězem, stejně jako zlepšené mazání, vstřikovače s dvojicí trysek a nový výfukový systém.
I když předchozí generace motoru boxer byla známá svým neutuchajícím zátahem, v nejnovější generaci se zvětšil objem na 1254 ccm(dříve 1170 ccm). Nový motor má výkon 100 kW (136 k) při 7750 1/min a točivý moment 143 Nm při 6250 1/min (dříve: 92 kW/125 k při 7750 1/min a 125 Nm při 6500 1/min). Se zvýšením objemu o 7 % se tak pojí posílení výkonu o 14 % a točivého momentu o 9 %. Díky tomu je nový motor nejvýkonnějším sériovým boxerem od BMW.
Ve svém nejnovějším provedení motor používá prověřenou kombinaci chlazení vzduchem a vodou, kdy voda prochází jen těmi částmi motoru, které jsou tepelně nejvíce namáhané. Mezi tyto části patří hlavy motoru a části pístů. Chladicí systém využívá dvojici chladičů umístěných po stranách v přední části motocyklů.
Ve standardním provedení jsou k dispozici dva jízdní režimy, umožňující přizpůsobení motocyklu individuálním požadavkům jezdce. Standardně dodávaný systém Automatic Stability Control (ASC) přináší vysokou úroveň bezpečnosti a nejlepší možnou trakci. Dalším prvkem ze seznamu standardní výbavy je asistent rozjezdu do kopce.
Součástí volitelné výbavy jsou jízdní režimy Pro, přinášející další režim „Dynamic“, funkci Dynamic Traction Control (DTC) a v případě R 1250 GS ještě režimy „Dynamic Pro“, „Enduro“ a „Enduro Pro“. DTC umožňuje ještě účinnější a bezpečnější akceleraci zejména v náklonu. ABS Pro, který je součástí jízdních režimů Pro v R 1250 GS a standardem v R 1250 RT, zajišťuje ještě více bezpečnosti při brzdění, a to zejména v náklonu. Nový systém brzdového asistentu Dynamic Brake Control (DBC) přidává další úroveň bezpečnosti při brzdění v náročných situacích tím, že zamezuje nechtěné aktivaci akcelerátoru. Současně dochází při brzdění k omezení točivého momentu, takže je i na zadním kole k dispozici plná brzdná síla. Tento systém přináší více stability a současně kratší brzdnou dráhu. Dynamic ESA další generace automaticky upravuje charakteristiku tlumení podle jízdní situace a současně kompenzuje změny zatížení. Nyní je tato výbava připravena také pro R 1250 RT.
Nové R 1250 GS je nyní standardně vybaveno LED světlem. Kromě toho je v nabídce originálního příslušenství také LED denní svícení, a to jak pro R 1250 GS, tak pro R 1250 RT. Standardní výbavou pro R 1250 GS je také barevný 6,5“ displej, který je součástí paketu Connectivity. Mnoho jeho funkcí může řidič snadno a intuitivně obsluhovat známým multifunkčním otočným ovladačem BMW Motorrad. R 1250 RT je vybaveno displejem s úhlopříčkou 5,7“, který doplňuje analogový rychloměr a otáčkoměr.
Nové BMW R 1250 GS je k dispozici ve dvou barevných provedeních základního modelu a ve dvou atraktivních stylových verzích. Základní verze mohou být lakované metalickými laky Blackstorm nebo Cosmic Blue. Standardní kombinací jsou šedá litá kola v barvě Granite Grey, matně černé brzdové třmeny, černý zadní rám, stříbrný hlavní rám, stříbrná řídítka a motor, stejně jako základna pro nosič zavazadel v matně hliníkové barvě Nürburg Silver. Výraznými prvky jsou též přední vidlice se zlatou eloxovanou povrchovou úpravou. Pro variantu Exclusive je typická barevná kombinace Blackstorm/Night Black. S černými povrchy vytvářejí kontrast šedé doplňky rámu, zlatě ozdobený nápis GS na bocích a matně zlaté brzdové třmeny.
Druhá stylová verze R 1250 GS HP akcentuje sportovní vzhled své off-roadové nátury. Barevné schéma staví na kombinaci Light White/metalická Racing Blue/ Racing Red. Mezi další typické barvy patří černá, šedá a různé odstíny stříbrné. Charakteristické je také sportovní sedlo Rallye v barevném provedení HP.
Pro základní provedení R 1250 RT je připravena bílá barva Alpine White. V nabídce jsou ale též metalické laky Option 719 Spezial v provedení Blue Planet a Sparkling Storm. Sportovní styl nového motocyklu R 1250 RT Sport se vyznačuje kombinací metalické barvy Mars Red a matné metalické barvy Slate Dark. Kryty hlav válců jsou lakovány matnou metalickou barvou Agate Grey. Provedení Sport je vybaveno nižším větrným štítkem, který lze zaměnit za standardní. Druhá stylová varianta Elegance zaujme elegantním vzhledem nového R 1250 RT, pro nějž je charakteristická metalická barva Carbon Black. V kombinaci s šedými a stříbrnými detaily vznikl velmi specifický cestovní stroj.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.9.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 23.9. - BMW R 1300 GS Adventure: představení na českém trhu
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 7.8. - Honda CRF1100L Africa Twin 2025: ve znamení nových barev
- 22.7. - BMW R 1300 GS Adventure: připraven na dobrodružství
- 24.6. - BMW R 1300 GS Trophy: speciál pro závod v Namibii
- 17.6. - KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu