Reklama

Test Honda CB1100 RS: sportovnější retro

Retro motocykly jsou v centru zájmu mnohých motorkářů. Co teprve, když se přidají sportovní komponenty a vzhled? Jedním takovým strojem je testovaná CB1100 RS.

Japonská Honda letos na evropský trh uvedla inovovaný nekapotovaný motocykl CB1100. Kromě klasiky v podobě „naháče“ EX s vyplétanými ráfky a spousty blyštivých pochromovaných součástí se v nabídce objevuje výrazněji sportovní RS. A to nejen vzhledem, ale i poctivými komponenty lépe fungujícího podvozku.

1 Honda CB 1100 RS test11 Honda CB 1100 RS test101 Honda CB 1100 RS test22

Jako bývalý majitel dlouho vyráběné Hondy CB750 jsem si tenhle vínově zbarvený motocykl se zájmem vyzkoušel. Cenou výrazně přes tři sta tisíc a některými komponenty se japonský stroj hodně blíží svým ještě dražším konkurentům v podobě Triumfu Thruxton 1200 R (389 800 Kč) nebo BMW R Nine T (407 300 Kč).

Nová Honda CB1100 přichází v obou provedeních především s čtyřválcovým řadovým dvouvačkovým motorem, který plní emisní normu Euro 4, má kratší sací potrubí a o 500 otáček výše posunutý točivý moment (91 Nm při 5 500 1/min), než měl jeho předchůdce. Vzhledově zaujme novodobá japonská klasika LED hlavním světlometem, novou nádrží s leteckým uzávěrem a nižším sedlem. Po usednutí za řídítka lze chválit lehčeji jdoucí páčku spojky a o pět milimetrů nižší sedlo.

1 Honda CB 1100 RS test91 Honda CB 1100 RS test241 Honda CB 1100 RS test4

Než přejdeme k jízdě na téhle klasice, měli bychom si připomenout odlišnosti verze RS od tradiční EX. CB1100 RS stojí namísto vyplétaných ráfků na širokých pneumatikách obutých do sedmnáctipalcových litých ráfků, LED blinkry, má výše posazené sedlo, sportovnější ergonomii posedu, ostřejší geometrii přední vidlice, a především úplně jinak poskládaný podvozek. Mohou za to komponenty od firmy Showa použité vpředu i vzadu – tedy zlatá tlustší přední vidlice a hliníková kyvná vidlice vzadu s postranními tlumiči doplněnými vyrovnávacími nádržkami se žlutě zbarvenými progresivními pružinami. Celek vypadá opravdu efektně, naplní ale vaše očekávání při sportovnější jízdě?

Určitě, alespoň co se týče posezu za užšími řídítky a přesnosti vedení. Také instalace litých, o palec menších ráfků přináší kratší převod a s ním i větší zátah v rozmezí kolem stokilometrové hranice. S tímto nekapotovaným retro motocyklem lze pokračovat ve svižné jízdě až někam k 180 km/h, tam vás totiž zastaví omezovač a dotírající vítr. Brzdy, vpředu dvojité s radiálně umístěnými třmeny, mají výtečný účinek a v zatáčkách vás ani vašeho spolujezdce nevyleká rozvlněná záď stroje.

1 Honda CB 1100 RS test31 Honda CB 1100 RS test121 Honda CB 1100 RS test2

Po chvilce řádění v zatáčkách, střemhlavém letu po dlouhých rovinkách a zběsilém brzdění si ale určitě budete tuhle mašinu vychutnávat v klidnějším tempu. Díky dlouhému převodu si na šestku můžete povolenou devadesátku vychutnávat při ševelení motoru někde nad dvou tisíci otáčkami. Zkrátka, výkon řadového čtyřválce, který nyní plní normu Euro 4, je 90 koní a 252 kilogramů těžkému stroji to stačí na přesvědčivou dynamiku.

Sečteno a podtrženo, Hondě se tah se sportovněji laděným CB1100 docela povedl a já jsem si v jejím sedle mohl zavzpomínat na svůj první velký motocykl, vínově zbarvenou Seven Fifty z let devadesátých. Komu se tahle kombinace zamlouvá, asi se u novinky nijak nezklame a tento motocykl mu bude dělat radost pěkných pár let či desetiletí. Má totiž jednu výhodu, moc nestárne.

1 Honda CB 1100 RS test141 Honda CB 1100 RS test181 Honda CB 1100 RS test5

Technické údaje:

Motor: Vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec, se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 73,5 x 67,2 mm, zdvihový objem 1 140 ccm, kompresní poměr 9,5:1. Největší výkon 66 kW (90 k) při 7 500 1/min, největší točivý moment 91 Nm při 5 500 1/min. Elektronické vstřikování PGM-FI, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Ocelový dvojitý kolébkový rám, přední teleskopická vidlice o průměru 43 mm, zadní ocelová kyvná vidlice se dvěma postranními tlumiči. Brzdy hydraulické kotoučové s ABS, vpředu dvojité o průměru 296 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu jednoduchá o průměru 256 mm s jednopístkovým třmenem. Kola litá 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1 485 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, světlá výška 130 mm, provozní hmotnost 252 kg. Objem palivové nádrže 16,8 l

Základní cena vč. DPH: 339 900 Kč

1 Honda CB 1100 RS test231 Honda CB 1100 RS test111 Honda CB 1100 RS test131 Honda CB 1100 RS test151 Honda CB 1100 RS test161 Honda CB 1100 RS test171 Honda CB 1100 RS test191 Honda CB 1100 RS test201 Honda CB 1100 RS test211 Honda CB 1100 RS test61 Honda CB 1100 RS test71 Honda CB 1100 RS test81 Honda CB 1100 RS test251 Honda CB 1100 RS test26



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama