Reklama

Test CFMOTO 300 CL-X: scrambler pro začátečníky

Malý scrambler 300 CL-X od CFMOTO je skvělým parťákem na každodenní dojíždění do školy, do práce nebo jen tak s partičkou kamarádů někam za město. Jeho hlavním benefitem je nízká váha, ale i také jednoduchost ovládání, obratnost a lehkost při jeho vedení. No a cena? Necelých sto tisíc korun.

Sportovní minimalistický vzhled malého scramblera jde ruku v ruce s jeho staršími sedmikilovými sourozenci 700CL-X Heritage a 700 CL-X Sport. Stejně jako oni, staví i tříkilo na pohodlném posazu s výše uchycenými řídítky. Váha těla neleží na rukou, nohy máte poskládány pod sebou, sedíte jen lehce nakloněni vpřed. Sedlo je ve výšce 795 mm, snadno z něj dosáhnou na zem i menší jedinci. Celkově je 300 CL-X menšího vzrůstu a to rozhodně ocení i drobnější holky, kterým se s ním bude snáze manipulovat nejen na místě.

1 CFMOTO 300 CL-X test (21)1 CFMOTO 300 CL-X test (14)1 CFMOTO 300 CL-X test (22)

Oslovilo mě jeho barevné provedení v bílé barvě s kontrastní fluorescentní žlutou, dodává to motocyklu sportovnějšího ducha. Veškeré osvětlení je tvořeno LED světly a to včetně ukazatelů změny směru jízdy. Líbily se mi podsvícené ovladače na řídítkách. Na kulatém LCD displeji se zobrazuji jen nejnutnější jízdní informace, ale je na něj dobře vidět i při ostřejším sluníčku. Ovládá se pomocí tlačítek umístěných po jeho levé straně, poněkud hůře se mačkají v rukavicích během jízdy.

V příhradovém rámu je usazený kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 292 ccm s výkonem 28 koní při 8750 otáčkách a maximálním točivým momentem 25 Nm při 7000 otáčkách. Síly má celkem dost na to, aby rozpohyboval 155 kilogramů vážící motocykl, a to včetně plné 14,5 litrové nádrže. Je to celkem hravý agregát se zátahem od středních otáček. Výkon se na zadní kolo přenáší pomocí antihoppingové spojky, šestistupňové převodovky a řetězu. Příjemně mě překvapila převodovka jak čistě řadila, rychlosti jsou spíše krátké, což znamená, že budete často řadit nahoru a dolů.

1 CFMOTO 300 CL-X test (19)1 CFMOTO 300 CL-X test (10)1 CFMOTO 300 CL-X test (1)

U podvozku si můžete nastavit pouze předpětí zadního, centrálně uchyceného tlumiče, ale i tak není podvozek nijak tvrdý a snadno zvládne i přejezdy přes dlažební kostky, aniž by to z vás vytřáslo duši. Díky širokým řídítkům se vám motocykl dobře vede a lehce s ním kličkujete mezi automobily nebo se vyhýbáte dírám na vozovce. Pokud se s ním vydáte na okresky za městem, bude se vám líbit, jak je lehký při ovládání a jak snadno se přehazuje z jedné strany na druhou. Není to žádný ultrasportovec, ale nuda s ním také není. Jednoválec nijak nevibruje, jen si spokojeně přede a když vezmete za plyn, přidá energii a táhne až do maximálních otáček. Tady už jsou vibrace cítit nejen v řídítkách, ale i ve stupačkách, a tak ubírám plyn a držím ho mezi 4 až 6 tisíci otáček, kdy se mu líbí nejvíce, jednoválec zkrátka musíte točit, aby „jel“.

Třístovkový scrambler není žádným závodníkem, ani dálkovým cestovatelem, nechutnají mu dlouhé přejezdy po dálnici, na to ani není stavěný. Je to univerzální motocykl připravený na každodenní dojíždění za prací nebo do školy. Snadno s ním zaparkujete, je lehký na ovládání, podvozek se zdatně popere s nerovnostmi na vozovce a jediné, co bych mu asi vytkla je jeho přední brzda. Ačkoliv je vybavený čtyřpístkem od J.Juan, špatně se dávkuje a pokud potřebujete rychle zastavit, musíte za ni hodně vzít. Pocitově je to dost gumové a je potřeba počítat, že také brzdná dráha bude o něco delší.

1 CFMOTO 300 CL-X test (24)1 CFMOTO 300 CL-X test (25)1 CFMOTO 300 CL-X test (23)

Na druhou stranu, za cenu necelých sto tisíc korun dostanete do ruky motocykl, který je dobře zpracovaný, má povedený mladistvý design a na silnici funguje jak má. Pro někoho, kdo s ježděním teprve začíná, nebo jen hledá motocykl na krátké svezení, je to rozhodně dobrá volba. Pořídíte si jednoduchý stroj, který se snadno ovládá, lehce se vede a dovybavit jej můžete i širokou škálou příslušenství, jako je například sada kufrů s držáky.

Technické údaje:

Motor: Kapalinou chlazený jednoválec, DOHC. Vrtání a zdvih 78 x 61,2 mm, kompresní poměr: 11:1 zdvihový objem 292 ccm. Největší výkon 20,5 kW (28 k) při 8 750 ot/min, největší točivý moment 25 Nm při 7000 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, antihoppingová spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový rám, podvozek KYB, přední USD vidlice, zadní monoshock. Brzdy kotoučové J.Juan, vpředu jednoduchá o průměru 292 mm s čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Kola paprsková. Pneumatiky 110/70 R17 vpředu a 150/60 R17 vzadu. Rozvor 1360 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, světlá výška 150 mm, provozní hmotnost 155 kg. Objem palivové nádrže 14,5 litrů.

Barevné provedení: černá, bílá

Základní cena včetně DPH: 99 990 Kč

Foto: motoforum.cz

1 CFMOTO 300 CL-X test (27)1 CFMOTO 300 CL-X test (28)1 CFMOTO 300 CL-X test (2)1 CFMOTO 300 CL-X test (3)1 CFMOTO 300 CL-X test (4)1 CFMOTO 300 CL-X test (5)1 CFMOTO 300 CL-X test (6)1 CFMOTO 300 CL-X test (7)1 CFMOTO 300 CL-X test (8)1 CFMOTO 300 CL-X test (9)1 CFMOTO 300 CL-X test (11)1 CFMOTO 300 CL-X test (12)1 CFMOTO 300 CL-X test (13)1 CFMOTO 300 CL-X test (15)1 CFMOTO 300 CL-X test (16)1 CFMOTO 300 CL-X test (17)1 CFMOTO 300 CL-X test (18)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama