Reklama

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro: nejsilnější naháč

Z italské továrny ve Varese vyjel do světa nejrychlejší a nejsilnější naháč. Podoba se závodním superbikem F4 RC není náhodná.

MV Agusta označuje zlatou sérií (Serie Oro) své nejlepší stroje, které opouští brány jejich továrny. Mezi ně patří i jejich novinka Brutale 1000, která je vybavena těmi nejšpičkovějšími komponentami, litými koly a poháněna 200 koňovým motorem ze závodního superbiku F4 RC. Tady jasně nemůže být řeč jen tak o obyčejném naháči, tohle je „naháč superbike“.

1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (1)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (6)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (5)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (9)

Vzhled motocyklu je typicky MV Agustovský, takže vlastně dokonalý designový klenot. Karbonové doplňky jsou všude, kam se podíváte, perfektně vypadají strojově opracované stupačky, řídítka ve stylu café raceru a typickým prvkem je tu i jednostranně uchycená kyvná vidlice. Světla jsou plně vybavena LED technologií a také funkcí přisvěcováním do zatáčky. Jsou rovněž vybavena denním svícením. Není nic, co bychom tomuto krasavci snad mohli vytknout, vždyť i taková drobnost, jako je zlatý řetěz, je u nich dokonalá.

Motocykl je poháněn čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 998 kubíků, který se pyšní parametry 208 koní při 13 450 1/min a maximálním točivém momentu 115 Nm. Ve své kategorii to bude jednoznačně nejvýkonnější stroj, překonává i své konkurenty, jakými je například Yamaha MT-10 SP nebo Ducati Monster 1200 R a to rozhodně nejsou žádní lenoši, ale značně živé motorky. Pokud byste jej osadili závodním kitem SC Racing, vyšplhají se vám hodnoty výkonu na 212 koní při 13 600 1/min. Opravdu neznám silnějšího naháče!

1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (8)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (10)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (10)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (2)

Při konstrukci motoru vycházeli konstruktéři z agregátu, který vyvinuli pro závodní stroj v MS Superbiků a to včetně použití titanových ventilů, kroužků Asso, přepracovanou spalovací komoru a ponechali mu také skvěle vypadající výfukový systém zakončený dvojicí nad sebou umístěných koncovek. Motocykl je rovněž vybaven špičkovými elektronickými asistenty, jako je inerciální řídící jednotka, osmistupňová kontrola trakce, elektronický plyn, kontrolka wheelie a launch a také obousměrné rychlořazení.

V MV Agustě tvrdí, že tenhle naháč bude svými jízdními vlastnostmi srovnatelný se superbiky a zřejmě nebudou daleko od pravdy. A také ostatní komponenty by se s nimi daly srovnávat. 320 mm kotouče budou brzděny třmeny Brembo Stylema. Podvozek je plně elektronicky řízený a jak přední vidlice, tak tlumič řízení i zadní monoshock TTX36 dodal Öhlins. Co lepšího by si mohla Brutale přát? Snad už jen křídla, aby mohla létat :-)

1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (12)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (13)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (14)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (3)1 MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro (4)

No jo, MV Agusta vám ty křídla dá. Jsou umístěna po obou stranách chladiče a byla pečlivě testována ve větrném tunelu a vidět jste je mohli v posledních letech na závodních motocyklech v seriálu MotoGP. Křidélka vám dodají vyšší stabilitu při rychlostech přesahující 200 km/h a také při extrémním brzdění 184 kilogramů váhy motocyklu. Fungují naprosto stejně jako ta u závodních strojů.

Veškeré informace se vám budou zobrazovat na pětipalcovém barevném TFT displeji. Samozřejmostí bude rovněž propojení motocyklu s vaším chytrým telefonem a kromě informací o vašem stroji, budete moci poslouchat vaši oblíbenou muziku, nebo číst zprávy, či přijímat hovory. Cenu zatím výrobce nezveřejnil, pouze uvedl, že bude vyrobeno jen 300 kusů těchto „zlatých“ motocyklů.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama