BMW R Nine T: nečekaný dárek k 90. výročí značky
- Publikovno: 18.10.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Německý výrobce odhalil motocykl, který je dárkem pro všechny příznivce značky BMW. Je to již 90 let co první stroj s modrou vrtulkou ve znaku opustil továrnu BMW Motorrad.
V roce 1923 se začal prodávat první motocykl BMW s názvem R 32 a jelikož Němci rádi oslavují, tak při příležitosti oslav devadesáti let, odhalili nový model R Nine T. Mnichovské muzeum BMW, kde v těchto dnech probíhají oslavy, se stalo prvním jevištěm, kde bylo možné shlédnout tento zcela unikátní model. Purismus a síla v neskrývané podobě a rysy odlišných motocyklových epoch s nejmodernější technologií, tak taková slovní spojení hlásá první tisková zpráva. Old-schoolový design evokuje model R 32, jenž byl prvním strojem, který nesl dnes již klasický motor typu boxer. Ve spojení s roadsterovým vzhledem skýtající nová neotřelá řešení, kde si každý může upravit vzhled motocyklu podle svých představ, to máme od BMW opravdu nečekaný dárek.
Motor byl použit totožný, který již pracuje v modelu R 1200R. Objem 1170 ccm s výkonem 110 koní v 7 750 otáčkách, poskytne jezdci maximální točivý moment 119 N.m při 6000 otáčkách za minutu. Šestistupňová převodovka spolupracuje s kardanovým hřídelem, který je zavěšený na letmo uložené sedmnáctipalcové zadní kolo. Zde výrobce dovoluje v případě potřeby pozměnit šířku zadního ráfku ze standardního 5,5 palcového na šestipalcový. Zavěšení zadního kola je klasický Paralever s centrální tlumící jednotkou.
Konstrukce rámu modelu R Nine T byla vyvinuta s prioritou jednoduchých úprav dle každého jezdce. Například zadní část rámu se sedlem pro spolujezdce, držákem značky a zadním světlem lze zcela odmontovat, aniž by konečný vzhled vážněji utrpěl. Pokud se tak stane a řidič odmontuje zadní část motocyklu, potom hruška kardanového převodu nese trojici míst, na které je možné uchytit zadní světlo, směrovky a držák registrační značky, aby motocykl mohl opět legálně do ulic. Pro jiného individualistu je zde dále možnost přidělat hliníkovou krovku neboli kryt sedla spolujezdce ve stylu café racer. Klasická koncepce dvou výfukových koncovek vedených na levou stranu zapadá přesně do stylu roadster. Nebude-li se vám však toto „nastavení“ koncovek líbit, můžete sáhnout po titanové koncovce od mistra Akrapoviče a nebo ji rovnou vyvést horem. Tradiční přední systém odpružení Telelever, který lze najít na modelové řadě R, zde byl nahrazen dvojicí obrácených vidlic se čtyřpístkovými radiálně uchycenými brzdiči pocházející ze superbiku S 1000RR. Výrobce toto radikální řešení ospravedlňuje návratem designu ke klasickým kořenům, který zákazníci ocení, jelikož nejmodernější technologie použitá ze sportovního modelu je příslibem skvělých jízdních vlastností.
Z dalších příjemných detailů ve formě volitelného příslušenství musíme zmínit hliníkové kryty osmnácti litrové nádrže a přívody vzduchu k airboxu s nápisem Nine T. Také lze vybírat mezi eloxovanými, respektive karbonovými doplňky. Karbonový můžete mít přední blatník nebo kryt motoru. Najdeme tu ale i znáček BMW v předním světle nebo řídítka s nápisem BMW Motorrad. Výrobce navrhl na motocyklu i nový elektrický systém s velkou rezervou pro případné dodatečné montáže dalších elektronických součástí, která jsou jednou z mnoha volitelného příslušenství. Brzdový systém ABS je zde již v základu. Dostupná barevná varianta modelu R Nine T bude černá Black Storm metalíza. Výstava EICMA 2013 je za dveřmi a BMW má rozhodně horké želízko v ohni. Za nás tedy palec nahoru. Prodej modelu R Nine T je naplánován na březen příštího roku.
Volitelné příslušenství
• Tankvak
• Zadní taška
• Hliníkový kryt sedla spolujezdce
• Sedlo řidiče s logem R NINET
• Komfortní sedlo pro spolujezdce
• Karbonový kryt bloku motoru
• Karbonový přední blatník
• Titanový výfuk Akrapovič
• Výfukové potrubí s koncovkou Akrapovič
• Alarm
• Vyhřívané rukojeti
• LED blinkry
• Systém BMW Navigace
Značkové oblečení s tématikou R Nine T
• Retro motocyklová přilba
• Kožená bunda
• Motocyklové kalhoty
• BMW Motorrad Style Vintage kolekce oblečení
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 18.10.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl