Reklama

BMW S1000 RR: z okruhu na silnici

Počátkem května byla v Royal Parku v Monze oficiálně představena silniční verze BMW S1000 RR, která poskytne majiteli tohoto bavorského stroje nevšední jezdecké zážitky nejen na okruhu.

Podle BMW je hlavním znakem tohoto čtyřválcového supersportu poměr mezi výkonem a váhou (193 koní/204 kg). Výkon mnichovské novince poskytuje kapalinou chlazený řadový litrový čtyřválec o výkonu 142 kW při 13 000 1/min (maximální otáčky 14 200 1/min). Největší točivý moment této sportovní pohonné jednotky je pak velice slušných 112 N.m, které jsou k dispozici při 9750 1/min. Dva sací a dva výfukové ventily na válec jsou po vzoru agregátů z F1 vyrobeny z extra lehkého titanu. Všechny ostatní součásti motoru jsou vyrobeny z ohledem na kompaktní rozměry a nízkou váhu, což dokumentuje i fakt, že úzká a štíhlá pohonná jednotka váží necelých 60 kilogramů. Výfukový systém s rušením potrubí „Butterfly“ je vyroben kompletně z nerezové oceli a výsledkem je mimo jiné i efektní sound, linoucí se z na pravo vyvedenou koncovky výfuku.

Celkem 206 kilogramů těžký motocykl patří k nejlehčím supesportovním strojům v objemové kategorii do 1000 ccm a jezdec kromě již zmíněného nejlepšého poměru výkon/hmotnost ve své třídě získá u BMW již tradiční nastavení podvozku, které představují různé jezdecké módy k dispozici na dotek tlačítka (rain, race a profi). Za příplatek může být motocykl BMW S1000 RR vybaven ABS (hmotnost pouhých 2,5 kilogramu) či závodním trakčním systémem (Dynamic Traction Control). Tyto pomůcky výrazně pomohou ke zvládnutí novinky i méně zkušeným jezdcům. Ono mít na zadním kole skoro 200 koní už chce přeci nějakou zkušenost. P90045606-zoomP90045608-zoomP90045610-zoomP90045611-zoomP90045612-zoomP90045613-zoomP90045617-zoom



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama