BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster

Nový roadster BMW R 1300 RS má oproti svému předchůdci dynamičtější a sportovnější vzhled. Změnou prošel nejen podvozek, ale také motor a celková ergonomie posazu jezdce, která je zaměřena více na sportovní styl jízdy. Zvolit si budete mezi čtyřmi variantami lišícími se jednotlivou výbavou.

Jak už jsem zmínila v úvodu, srdcem roadsteru BMW R 1300 RS je motor o zdvihovém objemu 1300 ccm, který byl poprvé představen v modelu R 1300 GS, následovaného jeho dobrodružnější verzí GS Adventure a nedávno také v roadsteru R 1300 R. Pyšní se výkonem 145 koní při 7 750 otáčkách a maximálním točivým momentem 149 Nm při 6 500 otáčkách. Maximální otáčky dosahují hodnoty 9000 otáček.

1 BMW R 1300 RS 2025 (1)1 BMW R 1300 RS 2025 (19)1 BMW R 1300 RS 2025 (5)

Velmi dobrá je jeho elektronická výbava. Ve standardu dostanete při jízdní režimy, Rain, Road a Eco, připlatit si můžete za režim Dynamic nebo Dynamic Pro, který užijete zejména, pokud jste sportovněji založenými jezdci. V základu je rovněž náklonové ABS, kontrola trakce, bezklíčové zapalování a regulace brzdného účinku motoru MSR, který brání přebrždění zadního kola při podřazování. Ostatně připlatit si můžete za obousměrné rychlořazení a také za automatickou převodovku BMW ASA, kterou jsme vám podrobně představili v tomto článku.

Nesmím opomenout ani další příplatkovou výbavu a tou je přední a zadní radar, kteří spolupracují s adaptivním tempomatem, hlídají vozidla v mrtvém úhlu, upozorňují před kolizí vpředu a vzadu, tam se navíc rozbliká zadní světlomet, aby upozornil přijíždějící vozidlo, že je příliš blízko motocyklu. Veškeré osvětlení motocyklu využívá technologii LED, připlatit si můžete za přední adaptivní světlomet Headlight PRO.

Motor je usazen v rámu sestaveném z ocelových výlisků. K němu je přišroubován jednodílný podsedlový rám. Podvozek je tvořen klasickou USD vidlici. Vzadu je manuálně stavitelný tlumič. Připlatit si můžete za systém Dynamic Suspension Adjustment, u kterého si nastavení předpětí děláte již elektronicky.

Sedmnáctipalcová kola jsou vpředu brzděna dvojicí 310 mm kotoučů brzděných radiálně uchycenými čtyřpístkovými třmeny a jednoduchou kotoučovou brzdou s dvoupístkovým plovoucím třmenem vzadu, připlatit si můžete za silnější sportovní brzdový systém s třmeny v titanové barvě. Ten si bezpochyby dobře poradí s 245 kilogramů vážícím roadsterem, do jehož palivové nádrže vejde 24 litrů paliva. Veškeré informace se zobrazují na 10,25 palcovém displeji, který můžete bezdrátově propojit s chytrým telefonem a využít tak zrcadlení navigace nebo dalších funkcí. V základu dostanete také kvalitní audiosystém, který můžete nahradit příplatkovou verzí Pro.

1 BMW R 1300 RS 2025 (14)1 BMW R 1300 RS 2025 (17)

Model RS prošel omlazením a jeho design je více sportovnější a agresivnější. Nejvíce je to patrné na přední části motocyklu s ostrými a lomenými rysy. Jezdec je usazen více dopředu a lépe tak vnímá odezvu od předního kola. Celkově se zapracovalo na celé ergonomii posazu jezdce, která je více dynamičtější, ale zároveň byl kladen důraz na to, aby byl posaz i nadále pohodlný, to pro ty, co chtějí v sedle RS cestovat nebo vozí spolujezdce.

Sedlo lze nastavit ve výšce 790 nebo 815 mm a za příplatek si budete moci pořídit i vyšší nebo nižší sedlo. Ostatně nabídka příslušenství je velmi vysoká, naleznete v ní od kufrů, krytů až po různé větrné štítky. Veškeré informace se zobrazují na barevném TFT displeji a lze jej propojit s chytrým telefonem. Do nádrže vám vejde 17 litrů paliva.

1 BMW R 1300 RS 2025 (2)1 BMW R 1300 RS 2025 (3)1 BMW R 1300 RS 2025 (4)

Model R 1300 RS si můžete pořídit ve čtyřech variantách, které se liší nejen výbavou, ale i barevným provedením. Základní verzi si pořídíte v modré metalíze Racing Blue. O stupeň vyšší je černá varianta Triple Black. Sportovněji orientovaní jezdci se budou poohlížet po verzi Performance v bílé barvě Lightwhite s modročervenými detaily, se sportovním podvozkem a s frézovanými stupačkami. No a prémiová verze Option 719 Cuyamaca je v šedé barvě Brooklyn Grey doplněné o černé a zelené detaily. Prodejní cena základního RS začíná na ceně 409 tisíc korun.

1 BMW R 1300 RS 2025 (10)1 BMW R 1300 RS 2025 (6)1 BMW R 1300 RS 2025 (7)1 BMW R 1300 RS 2025 (9)1 BMW R 1300 RS 2025 (8)1 BMW R 1300 RS 2025 (11)1 BMW R 1300 RS 2025 (12)1 BMW R 1300 RS 2025 (13)1 BMW R 1300 RS 2025 (16)1 BMW R 1300 RS 2025 (18)1 BMW R 1300 RS 2025 (15)

Zdroj: BMW Motorrad



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama