Test Honda Crosstourer DCT Full Travel Pack: automatický cestovatel
- Publikovno: 1.8.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tahle Honda nepatří vysloveně mezi off-roadová endura. V plné cestovní výbavě je určena hlavně na zdolávání dlouhých celodenních přejezdů v komfortním stylu, přičemž lehkého terénu se určitě nezalekne.
Velké cestovní enduro. Dnes velmi skloňovaný pojem v motorkářském světě. Kdo denně jezdíte v provozu, musíte na první pohled přiznat viditelný rozmach této skupiny. A nemusí jít jen o cestovatelsky zaměřené typy, co rádi opouštějí pevný povrch pod koly. Tady právě Honda Crosstourer, kterou jsme již testovali před dvěma lety, boduje. Je šikovně zaměřena na jezdce, co chtějí velkou motorku vhodnou na delší cesty a opravdu jen když je to nutné, objeví se mimo pevný asfalt. Navíc je také zajímá pohodlí a nechtějí se moc zabývat řešením toho, co zrovna musí zařadit za převod. Pokud se rozhodnete pro výbavu Full Travel Pack, stanete se naprosto svobodným ve svých úvahách kam, a na jak dlouho vyrazíte. Touring sada zahrnuje trio kufrů z originálního příslušenství Hondy, vyhřívané rukojeti a vyšší stavitelné plexisklo oproti standardu. Málem bych zapomněl ještě zmínit hlavní stojan, což se taky počítá a rozhodně se může u skoro tři metráky těžkého motocyklu hodit.
Asi nemusím moc připomínat že Crosstourer využívá skvělý VFR motor, silný „véčkový“ čtyřválec, ostatně je to také rarita v této kategorii. Rozsah otáček dostačujících k plynulému pohybu je opravdu počítán od těch nejnižších sfér, k velmi silnému střednímu pásmu a po překročení čtyři tisíce otáček i zábavného segmentu před červeným polem otáčkoměru. Těch 130 cválajících kobylek naprosto stačí k radosti. Ať už si projíždíte úzké okresky nebo přehledné rychlé úseky, nepoznáte rozdíl, čtyřválcové véčko vás pohodlně tlačí dál a dál do doby než se vám rozbliká upozornění rezervy v nádrži.
Podvozek včetně ergonomie je zaměřen z větší části na pevný silniční povrch, v případě spolujezdce a plné bagáže je třeba vyladit zadní nastavení, ale to není zas takový problém. Zvládnete to klasickým otočným kolečkem z boku mezi rámem. S crosstourerem jsem strávil cestovní víkend s nájezdem okolo tisícovky kilometrů v plné „náloži“ včetně spolujezdce a po těch pár dnech mi připadalo, že naše známost je stará nejméně několik let. Malý výlet mimo pevný povrch jsem v plné náloži také okusil, občas si spolucestující musel pár metrů popojít ale i tak jsme společně pár kilometrů off-roadu v pohodě zvládli.
A jak je na tom systém DCT? Někdo mu nemůže přijít na chuť, ostatně i já kdysi patřil k odpůrcům automatického řazení mimo skupiny skútrů. Ale s přibývajícím časem a samozřejmě i zkušenostmi pohlížím na věc jinak. Dvouspojková převodovka DCT pracuje přesně a proti předešlé generaci je jemnější a lépe si hlídá okamžitý režim otáček motoru. Pokud to někoho omrzí je zde k dispozici i sekvenční řazení pomocí tlačítek + /-. Já osobně jsem je ani moc nevyužil. Sám jsem se přesvědčil, že i při razantnějším přidání plynu pro dokončení předjížděcího manévru, si automat poradil na výbornou a během vteřiny přeskládal převod o pár stupňů níž. Když tohle vstřebáte a pochopíte, že to opravdu funguje, pohráváte si už jen s plynem a dáte DCT plnou důvěru. Samozřejmě pokud si přesto nepadnete do noty a bude vám znatelně chybět páčka spojky, je v prodeji ještě verze s klasickou manuální převodovkou. Na duální brzdový systém od Hondy jsem už také zvyklý a i zde s kombinací ABS funguje výborně. Ve standardní výbavě nechybí ani kontrola trakce (Torque Control) v třístupňové verzi, včetně polohy vypnuto. Navíc je systémTC snadno ovladatelný pomocí jediného stisku tlačítka.
Co říci závěrem? Snad jen mohu konstatovat, že Honda Crosstourer pomalu a jistě zraje ve zkušeného cestovatele a ve verzi DCT přidává i značnou dávku komfortu. Mě osobně se líbilo i barevné provedení Khaki v maskáčovém stylu. Celkový dojem motocyklu „v plné polní“ trochu kazil na nosiči vibrující vrchní kufr, zřejmě až moc přehnaně pružně uchycený.
Touring sada obsahuje
hliníkové boční kufry
hlinikový horní kufr s držákem
vyhřívané rukojeti
hlavní stojan
čelní Touring štít
key systém - tři stavitelné vložky zámku a tělo zámku pro obsluhu klíčem od motocyklu
Cena sady: 66 877 Kč s DPH
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec do V (75°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 81 x 60 mm, zdvihový objem 1237 ccm, kompresní poměr 12 : 1. Největší výkon 129,2 k při 7750 1/min. Max. točivý moment 126 N.m při 6500 1/min. Elektronické vstřikování. Řízený katalyzátor.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, DCT, šestistupňová převodovka - automatické nebo elektronické řazení.
Podvozek: Dvojitý ocelový páteřový rám, přední teleskopická vidlice USD s možností nastavení, průměr nosníků 43 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka s možností nastavení. Jednoramenná kyvná vidlice z hliníkové slitiny. Brzdy kotoučové kombinované s ABS, vpředu dvojitá třípístková o průměru 310 mm, vzadu dvoupístková o průměru 276 mm. Kola drátěná. Pneumatiky 110/80-R19 vpředu a 150/70-R17 vzadu. Rozvor 1595 mm, výška sedla nad zemí 850 mm, pohotovostní hmotnost 285 kg (bez DCT 275 kg), objem palivové nádrže 21,5 litrů.
Základní cena: 379 900 Kč s DPH (354 900 Kč bez DCT)
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.8.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro