Reklama

Test Harley-Davidson Nightster 975T: s hravým motorem

Nightster 975T je stejně jako Sportster S zařazen do kategorie sportovních cruiserů, ale Nightster je jiný než jeho silnější sourozenec. Je hravější, lehčí a snadněji se ovládá. Svými štíhlými a menšími proporcemi je přímo určený pro ženy, nebo pro piloty menšího vzrůstu. Bavil mně jeho živelný motor i to, jak se dobře vedl do zatáček. Nuda s tímhle cruiserem rozhodně není.

Je vidět, že u Harley-Davidson chytili druhý dech a šlapou do toho ve velkém stylu. Po odhalení jejich převratné novinky cestovního endura Pan America přišli se sportovním cruiserem Sportster S, aby mu za pár měsíců pořídili i menšího sourozence Nightster, který se vám bude líbit díky jeho jednoduchému designu s typickým tvarem palivové nádrže, s klasickou přední vidlicí a s párem tlumičů umístěných po stranách zadního kola. Hodně se podobá předchozím modelům Sportster, to vše ještě umocňuje jeho kulatý světlomet usazený v černém plexi štítu a malý blatníček, těsně lemující přední kolo.

1 Harley Davidson Nightster 975T test (14)1 Harley Davidson Nightster 975T test (22)1 Harley Davidson Nightster 975T test (24)

Model Nightster je přímo stavěný pro další úpravy. V Harley-Davidson o něm říkají, že je připravený pro customizaci a doladění si podle představ jeho majitelů. Proto je bez zbytečných krytů, nechali mu odhalený motor, ale bohužel i několik odhalených kabelů, hadic i šroubů. Musím se přiznat, že mě to trochu zklamalo, a to i když přihlédnu k tomu, že je motocykl primárně určený ke stavbám a k tomu máte připravenou širokou nabídku příslušenství. Já od něj i přes daný minimalizmus očekávala přeci jenom více tahu na detail, když celkově je Nightster pěkná motorka. Zaujaly mě jeho štíhlé tvary, které jasně hovoří o jeho sportovní nátuře. Vzdušný design mu sluší a je jedno, v jakém barevném provedení si jej pořídíte. Na výběr máte z černé, šedé nebo červené varianty.

To malinké zklamání však bylo téměř okamžitě zapomenuto po usednutí za jeho řídítka a projetí několika prvních zatáček. Dobře se dívá na kulatý přístrojový budík, který je kombinací analogového tachometru s malým digitálním displejem. Jiný bych tady ani nechtěla, je přehledný a přesně sedí k tomuto typu motocyklu. Ovládače na řídítkách jsou jednoduchá a velmi rychle si na ně zvyknete. Jsou snadno dostupná i pro drobnou ruku.

1 Harley Davidson Nightster 975T test (19)1 Harley Davidson Nightster 975T test (13)1 Harley Davidson Nightster 975T test (27)

Je tu ještě jedna záležitost, která mi u Nighsteru chyběla, a to vibrace po nastartování a k nim patřičný libový zvuk. Těšila jsem se na to typické chvění při volnoběhu, bublavý zvuk motoru, na cvaknutí při zařazení kvaltu a na brumlavý baryton vycházející z koncovky výfuku. Ani jedno z toho Nightster nemá, což je za mě velká škoda, protože přesně tohle dělá Harley Harleyem. Ty první dvě věci nezměníte, koncovku výfuku ano a na síle, hloubce a intenzitě zvuku tak můžete zapracovat sami.

Dvouválcový motor Revolution Max je předělaným agregátem z Pan Ameriky. Snížili mu zdvihový objem na 975 ccm a nastavili výkon na hodnotu 66 kW (89 k) při 7500 ot/min, největší točivý moment 95 Nm dosahuje při 5750 ot/min. Nic mu však neubralo na jeho živelnosti a točivosti. Bude se vám zamlouvat jak pěkně táhne už od spodních otáček až do 6 tisíc, kde se z něj stane sportovec se vším všudy. Vytáčet jej můžete až do 9500 otáček, kde vás v dalším rozletu zastaví až omezovač. Na výběr máte ze třech přednastavených jízdních režimů, Rain, Road a Sport. Mně nejvíce seděl Sport, kde byla rychlejší odezva na povely plynové rukojeti. Na řídítkách máte tlačítko pro kontrolu trakce, kterou lze zcela vypnout.

1 Harley Davidson Nightster 975T test (26)1 Harley Davidson Nightster 975T test (23)1 Harley Davidson Nightster 975T test (8)

Motor je nosnou částí podvozku a nahradil kolébkový rám, který měly předchozí modely. Nighster je vybaven jedním pomocným rámem u krku řízení a vzadu je podsedlový rám. Díky tomuto kroku se podařilo ušetřit velké množství váhy, provozní hmotnost motocyklu je 221 kilogramů se všemi náplněmi. Do palivové nádrže vám vejde 11,7 litrů paliva, což vám bude stačit na trasu čítající kolem 200 kilometrů. Ačkoliv Nightster palivovou nádrž má, je to jen kryt pro airbox, ta pravá nádrž se ukrývá pod pohodlným jednosicem. Díky ní a díky přesunu baterie do spodní částí motocyklu se rapidně snížilo těžiště a zlepšila se tak jeho ovladatelnost nejen při jízdě, ale také na místě.

Podvozek tvoří klasická nenastavitelná vidlice Showa o průměru 41 mm, u zadní dvojice tlumičů lze nastavit předpětí. Podvozek je tvrdší, pocítíte to zejména při přejíždění nerovností, ale zároveň vám nebrání v rychlejší jízdě i v lehkosti projíždění zatáček. Po pár průjezdech už některé z nich drhnete vaší stupačkou po zemi. Přední lité kolo má devatenáct palců, zadní šestnáct, jsou obuté na pneumatikách Dunlop Harley-Davidson Series a brzděny čtyřpístkem vpředu a jednopístkem vzadu. Počítejte s tím, že nejsou tak kousavé jako třeba u Sportsteru, jsou spíš gumovější, mají pomalý nástup, ale netuhnou. Je potřeba s tím počítat, pokud jedete svižnějším tempem, což tedy v mém případě bylo téměř pořád. Nešlo tomu zkrátka odolat :-)

1 Harley Davidson Nightster 975T test (15)1 Harley Davidson Nightster 975T test (18)1 Harley Davidson Nightster 975T test (2)

Čím více kilometrů jsem s Nighsterem ujela, tím více mě bavil. Dokázal jet svižně v zatáčkách, vyrovnaně při přejezdech i poklidně v městských uličkách, kde jste se s ním hravě proplétali mezi vozy. Ocenila jsem jeho lehkost při vedení a myslím si, že by se mohl líbit i těm, kteří přesedají na silnější motocykl, pokud tedy budou chtít zaplatit cenu 12 tisíc eur bez DPH, což je přibližně 370 tisíc korun včetně DPH. Podle mě je to velmi vysoká částka, kterou za tento motocykl jen málokdo zaplatí. Je to škoda, protože Nightster má charakter i vlastnosti, kterými by si získal srdce nejednoho motorkáře nebo motorkářky.

Technické údaje:

Motor: kapalinou chlazený vidlicový dvouválec Revolution Max 975T DOHC se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 97 x 66 mm, zdvihový objem 975 ccm, kompresní poměr 12:1. Největší výkon 66 kW (89 k) při 7500 ot/min, největší točivý moment 95 Nm při 5750 ot/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řemenem, vícelamelová antihoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Trubkový ocelový rám. Přední USD vidlice Showa, průměr nosníků 41 mm, zdvih 114 mm. Zadní odpružení se dvěma vnějšími tlumiči, zdvih 76 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm, čtyřpístkový třmen. Vzadu jednoduchá o průměru 280 mm s plovoucím jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky Dunlop Harley-Davidson Series 100/90-19 vpředu a 150/80 B16 vzadu. Délka 2250 mm, rozvor 1545 mm, výška sedla nad zemí 705 mm, světlá výška 110 mm, provozní hmotnost 221 kg. Objem palivové nádrže 11,7 litrů.

Barevné provedení: černá Vivid Black, příplatková šedá Gunship Gray nebo červená Redline Red

Cena základního provedení: od 12 321 eur bez DPH

1 Harley Davidson Nightster 975T test (16)1 Harley Davidson Nightster 975T test (17)1 Harley Davidson Nightster 975T test (1)1 Harley Davidson Nightster 975T test (3)1 Harley Davidson Nightster 975T test (4)1 Harley Davidson Nightster 975T test (5)1 Harley Davidson Nightster 975T test (20)1 Harley Davidson Nightster 975T test (21)1 Harley Davidson Nightster 975T test (7)1 Harley Davidson Nightster 975T test (25)1 Harley Davidson Nightster 975T test (28)1 Harley Davidson Nightster 975T test (29)1 Harley Davidson Nightster 975T test (30)1 Harley Davidson Nightster 975T test (31)1 Harley Davidson Nightster 975T test (32)1 Harley Davidson Nightster 975T test (34)1 Harley Davidson Nightster 975T test (33)1 Harley Davidson Nightster 975T test (35)1 Harley Davidson Nightster 975T test (10)1 Harley Davidson Nightster 975T test (11)1 Harley Davidson Nightster 975T test (12)1 Harley Davidson Nightster 975T test (6)1 Harley Davidson Nightster 975T test (9)

Foto: motoforum.cz



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama