Test Honda CBR 500R: mládí vpřed!
- Publikovno: 24.6.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Nová modelová řada CB500 je pro letošní rok kompletním menu od Hondy v kategorii motocyklů do výkonu 35 kW. První seznámení jsme absolvovali s CB 500F a nyní je na řadě CBR 500R.
Začnu trochu netradičně, ale nebojte se, souvisí to s tímto testovaným motocyklem. Už mám taky nějaký ten pátek za sebou a být mi dnes 18 let tak nevím nevím po jakém stroji se dříve rozhlédnout. Moje začátky byly velmi jednoduché. V 17 letech přišlo odložení fichtla do kouta stodoly a přeskočení na Jawu 250, která stála opodál, bylo tehdy mým vrcholem. Nic jiného prostě nebylo na výběr. O to víc jsem byl nabuzen v roce 1990 kdy jsem si dovezl svůj první japonský stroj Yamaha XZ550 a byl jsem z toho doslova v sedmém nebi. To mi bylo 24 let a „japonce“ jste potkali na silnici jednou za týden. A pokud jste se náhodou někde s někým takto setkali, tak to byl svátek a hned byla chuť zakládat klub či něco takového, třeba i o dvou členech.
Proč mě tato vzpomínka na minulost vyvstala? Protože být mi dnes 18 let, tak nevím kam dřív kouknout a na co skočit. Tolik možností co se teď nabízí je až někdy dech zarážející. Právě Honda je toho dobrým příkladem jak dokáže reagovat na změny na motocyklovém trhu a přizpůsobit tomu svůj výrobní program. Krize nekrize, kola se točí dál.
Nedávno jsme vám přinesli první test z nové rodiny řady CB 500, respektive jsme projeli model CB 500F. Nyní se nám dostala do ruky druhá novinka této řady model CBR 500R. Čím se od sebe tyto dva motocykly liší? Pochopitelně sportovní kapotáží, jiná přední maska a najdeme zde ještě jinak ušitá řídítka s výškou o 5 cm níž než u naháče. Motorové a podvozkové údaje jsou naprosto stejné. Na stejném základu staví Honda řadu atraktivních motocyklů nejen pro právě osmnáctileté.
Řadový, vodou chlazený dvouválec o největším výkonu 35 kW s elektronickým vstřikováním Keihin se ochotně roztáčí a dokáže probudit i nějaké ty emoce. Ale emoce budí hlavně vzhled motocyklu. Malé „cebeero“ rozhodně nepůsobí dojmem levného stroje s použitým make-upem přebraným od svých starších a větších sourozenců z rodiny CBR. To, že zde kromě brzdového systému v základu s ABS nenajdete žádné jiné elektronické vychytávky a není zde možnost seřízení tlumení předních vidlic, nehraje vůbec žádnou roli. Systém ABS není vypínatelný, ale reaguje velmi citlivě a bez rušivých jevů. Tento motocykl nebyl postaven pro extrémní zatížení a pro závodní okruhy, i když právě pro CBR 500R se již připravuje jakýsi CUP.
I tak se dá užít s tímto motocyklem spoustu adrenalinu a skvělých zážitků z jízdy, jak je již popsáno u modelu CB 500F. Okresky s dobrým povrchem, to je pro CBR 500R ideální parketa. Dálniční úseky radši objeďte, tady dlouho nevydržíte a radši za sebe naložte nějakou kočku a vyjeďte si na zmrzlinu někam na přehradu. Do pár mínusů bych opět zařadil víčko palivové nádrže bez pantů a absenci ukazatele zařazeného převodového stupně. Na poměrně přehledném displeji by se pro něj určitě místo našlo. Jinak nemám k tomuto stroji dalších připomínek a tak trochu závidím dnešním teenagerům, po čem všem si dnes můžou sáhnout. Závidím ale zdravě, protože oživením této třídy by mohlo přibýt víc vyježděnějších a zkušenějších motorkářů před tím, než usednou na silnější stroje. Nakonec použiji jeden slogan ze známého motorkářského filmu vystihující vše: „Jezděte, nebo seďte doma!“
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý dvouválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 67.0 x 66.8 mm, zdvihový objem 471 ccm, kompresní poměr 10,7:1. Největší výkon 35 kW(48 k) při 8 500 1/min, největší točivý moment 43,0 N.m při 7 000 1/min. Elektronické vstřikování Keihin, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Ocelový trubkový rám - motor součástí nosné konstrukce. Přední klasická teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm. Zadní centrální pružící jednotka s devíti stupni nastavení předpětí. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá dvoupístková o průměru 320 mm, vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem, standard systém ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 R17 vpředu a 160/60 R17 vzadu. Rozvor 1490 mm, výška sedla nad zemí 785 mm, provozní hmotnost 194 kg. Objem palivové nádrže 15,7 litrů.
Cena vč. DPH: 154 900 Kč
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 24.6.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- včera - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- dnes - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 9.10. - KTM 1390: novinkou je automatické řazení AMT
- 7.10. - Honda NT1100 2025: s elektronickým podvozkem
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem