Bimota se spojila s Kawasaki: Tesi H2
- Publikovno: 10.12.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pár měsíců se o možném vstupu Kawasaki do Bimoty hovořilo, ale spíše to většina z nás brala jako spekulaci. Ovšem model Tesi H2 nás velmi rychle probral z letargie. Tohle asi nikdo z nás nečekal a už vůbec ne takový výjimečný a konstrukčně zajímavý stroj.
Kawasaki koupila v italské Bimotě menšinový podíl 49,9% a zdá se, že by se konečně skomírajícímu výrobci motocyklů mohlo začít blýskat na lepší časy. Možná si kladete otázku, proč Kawasaki vstoupila do firmy, která byla téměř na konci s dechem. Zkrátka proto, že výkonný ředitel Kawasaki, pan Hiroshi Ito považuje italskou značku Bimota za legendu, která vždy produkovala ty nejlepší motocykly se špičkovými komponentami. Poté co byl osloven investiční bankou, sešel se s majiteli firmy, slavným šéfdesignérem Bimoty Pierluigim Maconim a dohodli se na společném dalším pokračování.
Značka Bimota tak žije dál a toto nečekané spojení přináší již první ovoce a tím je spojení toho nejlepšího čím se oba výrobci aktuálně pyšní. Dalo by se říct, že Tesi H2 je vlastně společným čerstvě narozeným dítětem přeplňované Kawasaki Ninja H2 a Bimota Tesi s přední kyvnou vidlicí a řízením rejdovým čepem. Nic technologicky lepšího na trhu aktuálně nenajdete.
Kromě technologie pohánění motoru s pomocí turbodmychadla dodala Kawasaki tomuto „spojeneckému“ motocyklu svoji špičkovou elektroniku včetně kontroly trakce, náklonové ABS a také stavitelné semiaktivní tlumiče Öhlins, které jsou uchyceny pod sedlem a u kterých můžete hydraulicky nastavit předpětí. Jsou sice umístěny před zadní kyvnou vidlicí, ale nejsou oba určeny pro zadní kolo. Pomocí spojovací tyče jsou spojeny také s předním kolem, a tak je tlumení obou kol řízeno z jednoho místa.
Na výrobu motocyklu byly použity vysoce kvalitní komponenty vyrobené z karbonu nebo z opracovaného hliníku. Kompletně si můžete přenastavit celou geometrii stroje, včetně umístění stupaček. Design motocyklu může na někoho působit zastaralým dojmem, nám se však moc líbí i včetně aerodynamických křidélek, díky nimž se budete ve vysokých rychlostech pořád držet při zemi.
Žádné podrobnější technické informace ještě výrobce k motocyklu neuvedl. Víme jen, že bude poháněn motorem z Kawasaki H2 a můžeme předpokládat, že zřejmě zůstanou i u výkonu 243 koní a motor bude zároveň i nosným prvkem rámu. Kyvná vidlice bude uchycená přímo na motoru včetně předního zavěšení. Tedy musí se nechat, že tohle je konstrukčně velmi zajímavý motocyklu a hodně by nás zajímalo, jak se na něm asi jede?
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.12.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test MotoGP v Misanu
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- včera - Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty
- 14.9. - Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa
- 14.9. - Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač
- 14.9. - V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda
Další z rubriky
- včera - Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň
- 11.9. - Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách
- 9.9. - Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě
- 3.9. - BMW Motorrad Vision CE: bez helmy a bez starostí
- 13.8. - MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu
- 30.7. - Aprilia RS 125 GP 2025: replika závodního stroje