Kawasaki Ninja H2: ostrý hoch
- Publikovno: 26.1.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tenhle supersport bude jednou raritou na trhu. Do výroby jde pouze omezený počet kusů, jeho cena je více než 750 tisíc a tak máte téměř jistotu, že když si jej pořídíte, nikdo další z vašeho okolí jej mít nebude.
V kapalinou chlazeném řadovém čtyřválci o zdvihovém objemu 998 ccm se ukrývá 200 koní, s náporovým sáním dokonce 210, při 11 000 otáčkách za minutu. Okruhový speciál s turbodmychadlem Ninja H2R, ze kterého tenhle sporťák vychází, má pod kapotou ještě dalších 100 koní navíc. Okruhovka má na sobě přítlačná křídla, silniční verze má místo nich zrcátka. Světlomet je uložen mezi průduchy sání a působí nenápadným dojmem.
Ačkoliv je váha Ninji H2 238 kilogramů, nijak to během jízdy nepoznáte. Krouťák 133,5 N.m při 10 500 otáčkách za minutu spolu s turbem vás po ostrém přidání plynu doslova serve ze sedla. O spolujezdce strach mít nemusíte, žádného totiž za sebou mít nebudete. Tenhle stroj je výhradně jednomístný a tak vám doma odpadne vysvětlování, proč musíte jet sám.
Stejně jako okruhovka H2R, má i silniční verze H2 maximum elektronických asistentů vyvinutých přímo v Kawasaki. Bezspojkové řazení KQS, antiblokovací brzdný systém KIBS, kontrolu trakce KTRC, elektronickou motorovou brzdu KEBC a asistent bezpečného startu KLCM. Komfort při jízdě vám zabezpečí plně stavitelné odpružení KYB a tlumič řízení Öhlins. Spolehlivost při brzdícím manévru vám poskytnou brzdy od Bremba, respektive jejich nejvyšší řada, nicméně stále platí a u tohoto motocyklu obzvláště, jezděte s hlavou na krku. Pokud chcete vyzkoušet, co tahle mašina umí, vyrazte někam na uzavřený okruh, kde vás při jízdě nebudou omezovat ostatní, značně pomalejší, účastníci provozu.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec, DOHC, 4 ventily na válec. Vrtání a zdvih 76 x 55 mm, zdvihový objem 998 ccm, kompresní poměr 8,5 : 1. Nejvyšší výkon 147,2 kW (200 koní) při 11 000 1/min, s náporovým sáním 154,5 kW (210 koní) při 11 000 1/min. Největší točivý moment 133,5 N.m při 10 500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řetězem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Rám z vysokopevnostní oceli. Plně stavitelné odpružení KYB, přední, průměr nosníků 43 mm, zdvih 120 mm, zadní kyvná vidlice s tlumičem Uni track, zdvih 135 mm. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá o průměru 330 mm s čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá o průměru 250 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá. Pneumatiky 120/70 ZR17 M/C vpředu a 200/55 ZR17 M/C vzadu. Rozvor 1455 mm, výška sedla nad zemí 825 mm, světlá výška 130 mm, pohotovostní hmotnost 238 kg. Objem palivové nádrže 17 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 26.1.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl