Reklama

WorldSBK: Jak by mohl vypadat startovní rošt 2017?

V královské kubatuře MotoGP je už obsazeno na příští rok 21 z 23 míst na startovním roštu, nyní padnou rozhodnutí v šampionátu WorldSBK. Jaký je aktuální přehled.

Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki a Yamaha se zúčastní šampionátu MS- Superbike také v roce 2017. Zda bude přítomna rovněž MV Agusta je aktuálně s velkým otazníkem, neboť továrna ve Varese má velké finanční problémy. Rozhodnutí, zda bude fungovat závodní tým, padne v září.

Momentálně je ale obsazeno pouze několik míst na startovním roštu.

Tovární tým Kawasaki pojede i nadále s oběma mistry světa Jonathanem Reou a Tomem Sykesem, neboť oba dva prodloužili své smlouvy do konce roku 2018.

U Hondy je jasný vítěz ze Sepangu Nicky Hayden. O druhé místo se na sezónu 2017 ucházejí Stefan Bradl a Michael van der Mark.

Tovární tým Yamahy má sice opční právo na oba dva současné piloty Sylvaina Guintoliho a Alexe Lowese, ale zatím nebyly uplatněny. Zdá se ale pravděpodobné, že Yamaha pojede i v příští sezóně s 25letým Lowesem. Pokud by se jednalo dle přání Guintoliho manželky, tak by 34letý Francouz po dvou těžkých pádech v letech 2015 a 2016 svou kariéru po letošní sezóně ukončil.

Jako nástupce mistra světa 2014 by mohl přijít lídr amerického šampionátu MotoAmerica Cameron Beaubier (23), ovšem v úvahu připadají také van der Mark (23) a Bradl (26).

V továrním týmu Ducati už svou smlouvu prodloužil Chaz Davies za hodně vylepšených finančních podmínek. Davide Giugliano je i ve svém třetím roce bez vítězství a jeho šance na setrvání jsou mizivé. Jako jeho nástupci jsou uvažováni Eugene Laverty, van der Mark a Bradl.

V týmu Althea BMW má Markus Reiterberger smlouvu i na rok 2017, tým má zájem spolupracovat i nadále s Jordim Torresem.

Milwaukee BMW je nespokojen s výsledky obou jezdců: Joshua Brookes a Karel Abraham mají na svém kontě během 16 odjetých závodů pouze tři umístění v Top-9. Týmový šéf Shaun Muir by rád získal Leona Camiera nebo Eugene Lavertyho. Ovšem pro Lavertyho je to až třetí možnost, pokud by nezůstal v MotoGP u týmu Aspar Ducati, tak se mu nabízí tovární tým Ducati-Superbike.

IodaRacing by ráda pokračovala s Aprilií a Lorenzem Savadorim. Alex De Angelis po svém těžkém zranění v říjnu 2015 v Motegi je zatím pouze stínem bývalého vítěze MotoGP.

Pokud zůstane MV Agusta v šampionátu, tak je jejich první volbou Camier. Ale tento Brit bude určitě zvažovat kde má větší šance na pódiová umístění, vítězství nebo na titul. Nebo také na lepší finanční smlouvu. Nebo na oboje.

V privátních týmech je ještě hodně volných míst a budou zde rozhodovat sponzorské peníze, které budou jednotliví jezdci schopni přinést.

Kawasaki Puccetti by chtěl se svým týmem postoupit do MS-Superbike a zde nasadit dva motocykly Kawasaki ZX-10R. Ideální sestava by byla následovná: Marco Melandri a Randy Krummenacher. Ovšem Krummi by mohl pilotovat v novém supersportovém továrním týmu také novou R6.

Grillini Kawasaki chce prodloužit závodění s Dominicem Schmitterem, #2 je otevřená záležitost.

Stejná situace je i u týmu Pedercini Kawasaki. Anthony West je sice dle majitele Lucia Pederciniho kandidátem číslo #1, ale ten zaprvé žádné peníze nedonese, naopak je chce vydělat. A ohlíží se po nějakém špičkovém týmu, ovšem ve svých už 35letech nestojí u žádné továrny v hledáčku někde nahoře. A tak dlouho, dokud bude Saeed Al Sulaiti hodně platit, tak je jeho setrvání v týmu bez nějaké velké diskuze.

GoEleven Kawasaki chce závodit i nadále pouze s jedním jezdcem, Španěl Roman Ramos ukazuje s nepříliš prvotřídním materiálem dobré výsledky, takže jeho setrvání v týmu by nemělo být vůbec problémem. Samozřejmě do WorldSBK by chtěl už pomalu nakouknout český jezdec Ondřej Ježek, neboť léta přibývají. Ale zda sponzor Fany Gastroservis bude chtít zaplatit částku v rozmezí 150 - 200 000 Euro, zůstává zatím nezodpovězenou otázkou a v tomto finančním rozmezí se závodění v WorldSBK prostě pohybuje.

JG Speedfit Kawasaki uvažuje o vstupu do MS, tým aktuálně vede britský šampionát superbiků. Zda to ale bude s Kawasaki, není rozhodně podstatné.

Barni Ducati chce i nadále pokračovat v šampionátu s jedním jezdcem, lepšího než je ten současný Javier Fores, ale těžko seženou.

VFT Ducati je rodinným týmem okolo Fabia Menghiho. Pokud zůstanou v MS, tak jedině s 30letým Italem.

Team Toth Yamaha dostane od promotéra šampionátu DWO pouze tehdy startovní místa, když se nenajde lepší tým.

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama