Reklama

Michael van der Mark: Jeho sen o MotoGP se rozplynul

Jelikož tým Honda Marc VDS bude i v sezóně 2017 pokračovat s Tito Rabatem, tak se zavřely jediné dveře do MotoGP pro Michaela van der Marka. Kvůli WorldSBK nyní tento Nizozemec jedná jak s Ducati, tak s Yamahou.

„Pokud se nepodaří získat pro Michaela žádné místo v MotoGP 2017, tak bych chtěl pro něho zajistit možnost pravidelného testování s motocyklem MotoGP s vyhlídkou šance na rok 2018“, říká jeho manažer Laurens Klein-Koerkamp.

To se mezitím potvrdilo. 23letý jezdec opravdu nenašel žádné místo na startovním roštu 2017 v MotoGP, neboť tým Honda Marc VDS bude pokračovat s ex-mistrem světa Moto2 Tito Rabatem i v jeho druhém roce závodění v královské kubatuře, ačkoliv je Španěl aktuálně až na P20 se ziskem hubených 18 bodů. Jeho týmový kolega Jack Miller má naopak tříletou smlouvu s HRC, která končí koncem sezóny 2017.

„Tito je jezdcem, který vždy potřeboval nějakou dobu, než se v některé kubatuře dokázal prosadit. Ale pak byl vždy silný a hodně vpředu. Většina jezdců v první sezóně MotoGP závodí na vysokém levelu. Někteří ale potřebují čas, aby se správně adaptovali a zlepšili se. Tito ukazuje potenciál. Samozřejmě, že se na něm negativně podepsaly jeho zranění. K tomu je nutno připočítat, že náš motocykl v tomto roce není vůbec jednoduchý, především pro Rookieho“, vysvětluje rozhodnutí HRC její manažer Livio Suppo.

Na otázku zda bude dvojici u Marc VDS Racing 2017 tvořit opět jezdecká sestava Miller/Rabat?, odpovídá Suppo: „Myslím si, že ano“.

Van der Mark tak pojede i v příští sezóně WorldSBK. Jestli ale zůstane Nizozemec v nizozemském týmu - kde závodí od roku 2011 - Ten Kate a bude pilotovat motocykl Honda, není vůbec samozřejmostí. Pro aktuálně pátého jezdce šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým se nabízí hned tři možnosti: Honda, Ducati a Yamaha.

S Hondou ale jedná i Stefan Bradl. Mistr světa Moto2 z roku 2011 je pro Hondu díky velikosti a důležitosti německého trhu hodně zajímavým pilotem. Kromě toho má Bradl díky závodění za tým LCR v MotoGP u Top-Managementu Hondy velmi dobré jméno.

Pokud by se tedy van der Mark u Hondy propadl skrze rošt, tak mu stále zbývají tovární týmy Ducati a Yamaha. U Ducati jsou v továrním týmu vedle jmenovaného Nizozemce favority místo Giugliana také Bradl a Eugene Laverty. Davide Giugliano má naopak po třech letech bez jediného vítězství (týmový kolega Chaz Davies jim získal za stejné období devět) hodně těžkou situaci.

Rozhodnutí Ducati bude oznámeno v následujících dnech, během akce „World Ducati Week“, potvrdil sportovní ředitel Paolo Ciabatti.

Týmový manažer Yamahy Andrea Dosoli sice neustále opakuje, že v roce 2017 by nejraději závodil ve stejném složení jako letos, tedy se Sylvainem Guintolim a Alexem Lowesem, ovšem zatím neexistuje žádná smlouva. Oba dva piloti mají smlouvu na rok 2016 s opcí na 2017.

Je proto pravděpodobné, že 25letý Lowes bude u Yamahy pokračovat. A pokud by to bylo vše dle mínění Guintoliho manželky, tak by 34letý otec čtyř dětí svou kariéru po dvou těžkých pádech v sezónách 2015 a 2016 prostě ukončil.

Jako Francouzův nástupce je hodně zmiňován Kaliforňan Cameron Beaubier, tedy lídr šampionátu Moto-America SBK, a tedy také van der Mark a Bradl.

Jiné továrny než Honda, Ducati a Yamaha nepřicházejí pro van der Marka v WorldSBK v úvahu, pouze tyto tři jsou mu schopny nabídnout odrazový můstek testovacího jezdce do MotoGP 2017 a místo na startovním roštu královské kubatury v sezóně 2018.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama