Reklama

Fakta a zajímavosti před WorldSBK v Malajsii

Šestým závodním víkendem letošního šampionátu WorldSBK bude závod na okruhu Sepang Circuit v Malajsii. Sepang International Circuit leží vzdálen 60 kilometrů od hlavního města Kuala Lumpur a pouhých 15 kilometrů od Kuala Lumpur International Airport (KLIA). Podívejme se na historická fakta závodění kubatury Superbike v tomto asijském státu.

• Teprve potřetí v historii šampionátu WSBK bude Sepang International Circuit dějištěm FIM Superbike World Championship. V roce 2014 se zde závodilo - tedy v místě jen pouhým kočičím skokem vzdáleného od letiště Kuala Lumpur International Airport - v červnu, vloni o dva měsíce později než v sezóně 2014, a letos se opět vrací paddock WorldSBK na stejné místo, ovšem v květnu.

• Na území Malajsie se šampionát WorldSBK vrátil po dlouhých více než 20 letech! Od 22. srpna 1993 se v Malajsii závodilo v tomto šampionátu opět až 8. června 2014.

• Ze čtyř odjetých závodů na okruhu Sepang Circuit vyhrál dvakrát Marco Melandri (2014) a jednou Jonathan Rea (2015) a Chaz Davies (2015).

• Největší počet pódiových umístění mají v Sepangu na svém kontě hned čtyři piloti: Rea, Davies, Melandri a Guintoli po 2, zatímco Biaggi, Torres, E. Laverty a Sykes mají po jednom pódiovém umístění.

• Pole Position zde v Sepangu získali Tom Sykes a Sylvain Guintoli.

• Celkem se na území Malajsie odjelo už 12 závodů seriálu WorldSBK, po čtyřech v Shah Alamu, Johoru a nyní tedy v Sepangu.

• První závod na území Malajsie se konal na okruhu Shah Alam Circuit a bylo to 14. listopadu 1990. Prvním vítězem superbikového závodu o mistrovské body na území Malajsie se stal Ital Fabrizio Pirovano s motocyklem Yamaha, který ovšem vyhrál i druhý tehdejší závod.

• Na nyní už zdemolovaném okruhu slavil double o rok později Francouz Raymond Roche s Ducati.

• Potom se závodilo na trati Johor Circuit 23. srpna 1992 a vítězem se stal Raymond Roche, druhou jízdu pak vyhrál Doug Polen. O rok později se zde jelo naposled a double si odnesl Carl Fogarty.

• Vloni se stal Max Biaggi nejstarším jezdcem v historii World SBK, který se kdy postavil na pódiové stupně: Bylo mu 44 let, 1 měsíc a 7 dní.

• Ital Fabrizio Pirovano stál ze 12 odjetých závodů na území Malajsie celkem 7x na stupních vítězů.

• Závodů WorldSBK se dosud zúčastnilo pouhých pět domácích jezdců a byli to: Cletus Anthony, Kit Choong Chao, Cletus Adi Haslam, Meng Heng Kuan a Seng Kooi Tai. Ovšem v Sepangu nestál na startovním roštu ještě žádný a nebude tomu jinak ani letos. Posledním jezdcem z Malajsie byl Cletus Adi Haslam, který skončil na P17 ve druhé jízdě v Johoru 1993, ovšem v té první získal za P14 poslední 2 mistrovské body pro Malajsii. Naopak prvním jezdcem z Malajsie, který bodoval v WorldSBK byl Seng Kooi Tai, ten obsadil P14 v první jízdě 1990 na Shah Alamu.

• Ducati je nejúspěšnější značkou v tomto šampionátu na území Malajsie, když zde dokázala vyhrát celkem 7x (2x - Shah Alam; 4x - Johor; 1x - Sepang).

• Ducati také vyhrála šest v řadě jdoucích závodů v Malajsii. Raymond Roche slavil double v Shah Alam v roce 1991 a vyhrál první závod sezóny 1992 v Johoru. Doug Polen vyhrál ve stejném roce druhý závod a v sezóně 1993 získal double Carl Fogarty na stejném okruhu.

• Aprilia naopak je nejúspěšnější značkou s počtem pódií v Sepangu, má jich na svém kontě 6. Následují (3 Kawasaki, 2 Ducati, 1 Suzuki).

• Itálie a Velká Británie jsou v Malajsii nejlepšími státy s největším počtem vítězství. Za Itálii se o to zasloužili svým doublem v Shah Alamu Pirovano v roce 1990 a Melandri v Sepangu před dvěma roky, za UK to byli svým doublem Fogarty v roce 1993, a vloni Rea a Davies v Sepangu.

• Mistr světa 1990 Raymond Roche dokázal vyhrát v Malajsii celkem třikrát a jako jediný na dvou různých okruzích (2x v Shah Alamu, 1x v Johoru).

• Ducati vede se třemi malajskými Pole Position: 1 v Shah Alamu a 2 v Johoru

• V posledních dvou letech stály v první řadě vždy tři různé značky: Aprilia/Kawasaki/Ducati 2014 a Kawasaki/Aprilia/Honda vloni.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama