Max Biaggi: Kolik stál Aprilii start Římana v závodě na divokou kartu?
- Publikovno: 23.2.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V sezóně 2015 jsme viděli v MS Superbike dva závodní víkendy v podání Superstar Maxe Biaggiho, který startoval s wild card v Misanu a v Sepangu.
Vedle comebacku Troye Baylisse v Austrálii a v Thajsku patřily starty s divokou kartou Maxe Biaggiho v Misanu a v Sepangu k nezapomenutelným zážitkům sezóny MS Superbike 2015. Biaggi byl odmávnut při svém domácím závodě v Itálii dvakrát v Top-6, v prvním závodě v Malajsii se pak dokonce dostal na stupně vítězů, když ho dokončil v Top-3.
A co všechno bylo potřeba udělat, aby se Biaggi mohl závodu vůbec zúčastnit?
„Měsíc před závodem jsme museli u Dorny požádat o divokou kartu a zaplatit startovné 1000 Euro. Dalších 5000 Euro jsme museli zaplatit za pneumatiky Pirelli. Max navíc potřeboval vystavit mezinárodní licenci od FIM. Celkem stál závodní víkend v Misanu pro Maxe okolo 30.000 Euro. Nejsou ale započítány peněžní výdaje za přípravu“, říká jasně týmový manažer týmu Aprilia v WSBK Dario Raimondi.
A Ital dále dodává: „Pro závod s divokou kartou potřebuješ další mechaniky, těch bylo o 10 více. To znamená i logistické problémy. Tito lidé potřebují každé čtyři dny ubytování v hotelu a musí také jíst. Také jsme museli pro Maxe zajistit extra týmový truck a náhradní díly. Jelikož měl Max úplně jiné sponzory než má tovární tým, tak se musely kapotáže a stěny v boxu polepit úplně jinak. Také jsme pro jeho část týmu museli nechat zhotovit extra oblečení, starty Maxe s divokou kartou vyžadují prostě jinou úroveň než pro jiné jezdce. Co se týká designu kapotáže, tak jich bylo vyhotoveno celkem pět a teprve potom jsme zvolili ten nejlepší.“
Pro závod v Sepangu už to bylo jednodušší, Aprilia musela jen poslat letecky více materiálu a dostatečně větší počet technického personálu. „Bylo to samozřejmě dražší než závodní víkend v Misanu, kvůli letecké přepravě materiálu a letenkám“, dodal dále Dario Raimondi.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 23.2.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 8.4. - Liberecké motojaro 27.4.: slavnostní otevření motocyklového centra v Liberci
- 1.3. - Motosalon Brno 2024: fotoreportáž z výstaviště
- 16.2. - Motosalon 2024 Brno: vstupné, program a informace
- 2.2. - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků
- 1.2. - Motocykl roku 2024: hlasujte a vyhrajte 100 tisíc korun