Reklama

Italjet Dragster 559 Twin: supervýkonný skútr

Typická italská horkokrevnost a výstřednost se přenesla do nového skútru Italjet Dragster 559 Twin s výkonem 58 koní a s technologií inspirovanou superbikovými motocykly. Poháněn je dvouválcovým motorem a unikátem je bezpochyby jeho šestistupňová převodovka, která je u skútrů raritou.

Jestli je ve světě skútrů nějaká výjimečná firma, tak je to rozhodně italský Italjet. Jejich skútry mají svůj jasný designový jazyk s odhalenými trubky rámu. Nejdou s davem, jdou hlavou přímo proti němu, jsou výstřední a v některých případech až extravagantní. Na veletrhu EICMA představili jejich nejvýkonnější model Dragster 559 Twin s výkonem 58,3 koní při 8500 otáčkách. Není to žádný supervýkon na poli sportovních motocyklů, ale v kategorii skútrů rozhodně ano.

1 Italjet Dragster 559 Twin (4)1 Italjet Dragster 559 Twin (2)

Když se podíváme na vývoj jejich modelů v čase, tak je jejich design model od modelu ostřejší a agresivnější. Podívejte se na modely Dragster 125 a 200 z roku 2019 a porovnejte ji s loni představeným skútrem Dragster 500GP s aerodynamickými křidélky. No a letošní novinka je zase o kus dál, je ještě více ostřejší, hranatější a aerodynamická křidélka už nejsou křidélka, ale rovnou křídla.

Srdcem tohoto živelného stroje je zcela nový, kapalinou chlazený dvouválcový motor se zdvihovým objemem 550 ccm s maximálním točivým momentem 55 newtonmetrů při 6500 otáčkách. Bude se nabízet i v seškrcené verzi s výkonem 48 koní pro řidičskou skupinu A2, což umožní pořídit si tento sportovní skútr i mladším pilotům. Motor je usazen v příhradovém rámu s odhalenými trubkami.

1 Italjet Dragster 559 Twin (6)1 Italjet Dragster 559 Twin (7)1 Italjet Dragster 559 Twin (8)

Jednou z nejzajímavějších informací o tomto skútru je ta, že nemá ve výbavě ani variátor CVT ani dvouspojkovou automatickou spojku DCT, ale klasickou šestistupňovou převodovku doplněná o antihoppingovou spojku FCC, což je v tomto segmentu nepochybně raritou. Podvozek je tvořen přední 48mm obrácenou vidlicí a zadním monoshockem ve stylu MotoGP, obě pracují se zdvihem 120 mm. O zastavení pneumatik Pirelli Diablo Rosso na patnáctipalcových ráfcích se postarají přední dvojité čtyřpístkové brzdy Brembo zakusující se 270 mm kotoučů. Hmotnost skútru je 180 kilogramů a do nádrže vejde 16 litrů paliva. Ta je umístěná mezi nohama jezdce.

1 Italjet Dragster 559 Twin (3)1 Italjet Dragster 559 Twin (5)1 Italjet Dragster 559 Twin (12)1 Italjet Dragster 559 Twin (13)1 Italjet Dragster 559 Twin (10)1 Italjet Dragster 559 Twin (11) 1 Italjet Dragster 559 Twin (9)

Zdroj: Italjet



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama