Honda X-ADV 2017: skútr pro off-road
- Publikovno: 8.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tak tohle se myslím Hondě povedlo a úspěch mají zcela jistě zaručený. Skútr jako endurko, dlouhé zdvihy, vyplétaná kola a kryty rukou, tak teď už jenom naskočit a jet to vyzkoušet někam na šotolinu.
Vloni Honda představila na výstavě EICMA 2016 svůj koncept enduro skútru, který pracovně nazvali City Adventure, už tehdy se nám moc líbil a proto jsem upřímně ráda, že se nebáli to zrealizovat. Z výše posazeného robustního těla Hondy X-ADV již na první pohled vyzařuje připravenost vydat se do terénu. Jeho rám byl navržen tak, aby pod sedlem vznikla schránka o objemu 21 litrů. X-ADV také disponuje štítkem, který lze nastavit do 5 poloh. Celkový výškový rozdíl je 136 mm a úhel sklonu mezi koncovými polohami dosahuje 11°.
Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami. Motocykl je vybaven zkosenými hliníkovými řídítky, chrániči rukojetí ve stylu modelu Honda CRF1000L Africa Twin, přístrojovým panelem z rallye strojů nebo centrálním stojanem. Velký čtvercový přístrojový displej ve stylu modelu Honda CRF450 RALLY je kompaktně uspořádán a kolem velkého centrálně umístěného tachometru a otáčkoměru. Spodek X-ADV je chráněn brokovaným, 2,5mm silným hliníkovým ochranným krytem. K pohodlí při každodenním používání rovněž přispívá inteligentní klíč Smart Key.
Zavěšení předního i zadního kola s velkým zdvihem pohlcuje nerovnosti, v čemž mu napomáhají 17palcové přední a 15palcové zadní kolo s drátěným výpletem obuté do špalíkových pneumatik. Dva radiálně umístěné čtyřpístové brzdové třmeny zajišťují dostatečný brzdný výkon, jemuž napomáhá i systém ABS.
Dlouhý zdvih odpružení – 153,5 mm vpředu a 150 mm vzadu – je sladěn se světlou výškou 162 mm. Pohotovostní hmotnost dosahuje 238 kg. Sedlo ve výšce 820 mm a široká řídítka ve výšce 910 mm poskytují jezdci vzpřímenou polohu, dobrý výhled i kontrolu nad strojem. Díky tvaru sedla jezdec snadno dosáhne na zem.
Dvouspojková převodovka Honda DCT je součástí standardní výbavy a u X-ADV v režimu D volí nižší převodové stupně pro lepší odezvu. K dispozici je i režim S se 3 úrovněmi, jejichž vzor řazení umožňuje sportovnější jízdu. Díky skvělému sladění převodovky DCT s dvouválcovým motorem o obsahu 745 ccm se X-ADV vyznačuje vysokým točivým momentem v nízkých a středních otáčkách, což umožňuje akceleraci již od velmi nízkých otáček. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6 250 1/min, zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4 750 1/min. Spotřeba stroje činí 3,58 l/100 km.
Schránka pod sedlem pojme integrální enduro přilbu a je osvětlena integrovanou LED lampičkou. Pod sedlem se také nachází 12V zásuvka. Součástí standardní výbavy je středový stojan s náklonovým čidlem, který umožňuje X-ADV zaparkovat na svahu, aniž by hrozilo jeho převrácení.
Jako volitelná výbava jsou k dispozici dva vrchní kufry, větší, 45litrový, pojme dvě integrální přilby, je nabízen ve čtyřech barevných provedeních a je opatřen opěrkou. Menší 35litrový kufr je lakován v barvě hliníku a pojme jednu integrální přilbu. K dispozici je dále zadní nosič, přední ochranný rám, deflektory v prostoru nohou a panely na stupačky.
Model X-ADV je dostupný ve dvou standardních a ve dvou speciálních barevných provedeních: stříbrná metalíza Digital Silver Metallic, stříbrná Matt Bullet Silver, bílá perleťová Pearl Glare White, připomínající Trikolóru u modelu Africa Twin a červená Victory Red, připomínající řadu off-road modelů CRF.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 8.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 3.10. - Piaggio MP3 310: tříkolový skútr
- 30.9. - Kawasaki Versys 1100 2025: se silnějším motorem
- 27.9. - Ducati Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak 2025: duální brzdový systém
- 25.9. - Honda X-ADV 2025: zaměřeno na komfort
- 20.9. - CCM Street Moto a Street Moto R: roadstery z Anglie
- 16.9. - Krämer APX-350 MA: závodní jednoválec