Test Yamaha Tracer 700 GT: o kufrech bez kufrů
- Publikovno: 18.10.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Čekala mě cesta přes celou Českou republiku a co může být lepšího, než ji absolvovat s cestovním motocyklem, navíc vybaveným bočními kufry. Žádné starosti, jen si nabalíte co potřebujete a můžete jet. Zkrátka pohodička, kterou by si přál každý cestovatel. Jenomže, to by v tom byl čert, aby se tu neobjevilo nějaké to „ale“....
No a to „ale“, je vlastně v tomto konkrétním případě u motocyklu s označením GT dost podstatné, testovací motocykl neměl ony dva boční 20 litrové kufry, které jsou nejdůležitější součástí paketu, který vám ze základního modelu Tracer 700 udělá ten cestovní Tracer 700 GT. Musím se přiznat, že jsem byla velmi zklamaná, byla jsem totiž zvědavá, jak jsou kufry veliké, jak jsou kvalitně zpracované a kolik věcí do nich opravdu naskládám. Naštěstí bylo tohle zklamání celkem rychle vykoupeno zábavnou a svižnou jízdou, kterou vám Tracer 700 dopřeje v notné míře.
V příplatkovém paketu GT za 15 tisíc korun je kromě zmíněných dvou kufrů také pohodlnější sedlo, aby pro vás bylo ukrajování kilometrů komfortnější a také nastavitelný větrný štít, který si přizpůsobíte vaší výšce a také tomu, jestli zrovna cestujete po dálnici, nebo přehazujete Tracera v rychlých zatáčkách zleva doprava a chcete si u toho dopřát i větrný zážitek. Plexi štít lze nastavit v rozmezí 64 mm, nepotřebujete k tomu žádné nářadí, stačí povolit dva plastové šrouby a lehce si jej posunete, kam potřebujete.
Nebudeme plakat nad tím, co není a pojďme si užít svezení na dvouválcovém Tracerovi 700, které je živelné a zábavné, ale přitom pohodlné a komfortní. Tracer 700 GT totiž není nic jiného než Tracer 700 a ten zase vychází ze zábavného Yamaha MT-07, jen má o 50 mm delší kyvnou vidlici, o 35 mm vyšší sedlo, větší palivovou nádrž a je osazeno polokapotáží.
Posaz za výše uchycenými širšími řídítky je komfortní a uzpůsobený cestovatelské poloze. Sedíte tedy vzpřímeně, nohy máte pohodlně poskládány pod sebou a váha vašeho těla vůbec neleží na rukou. Digitální přístrojový displej je přehledný, zobrazuje veškeré potřebné informace o ujetých kilometrech, jednotlivých tripech a také včetně aktuálně zařazeného rychlostního stupně. Mezi jednotlivými ukazateli přepínáte pomocí dvou tlačítek umístěnými dole uprostřed. Velkými číslicemi po pravé straně se zobrazuje rychlost, pravou spodní stranu lemuje kostičkový otáčkoměr. V levém horním rohu je rovněž kostičkový palivoměr. Hrazda na řídítkách slouží jako držák pro navigaci nebo roadbook.
To nejlepší co vám může Tracer 700 nabídnout je jeho motor. Řadový dvouválec CP2 o zdvihovém objemu 689 ccm vám dopřeje výkon 75 koní při 9 000 otáčkách a největší točivý moment 68 Nm nastupující v 6500 otáčkách. To je slušná porcička pro to, abyste se i s tímto cesťákem notně vyřádili. Velkou pochvalu si zaslouží za to, jak skvěle pracuje v celém rozsahu otáček od nízkých, až po ty vytočené do maxima. Zvládá pohodovou jízdu krajinou, rychlý sled zatáček za sebou i dálniční přesun. Jen u něj počítejte s tím, že se 17 litrovou nádrží pojedete od pumpy k pumpě. Pokud totiž pojedete svižným tempem, budete rádi, že vám nádrž vystačí na 250 kilometrů. Citelně mi u tohoto cestovního motocyklu u nudných dálničních přesunů chyběl také tempomat, který jsem si zvykla používat, uleví to pravému zápěstí.
Tracer 700 váží necelých dvě stě kilogramů a je to během jízdy znát. Je lehký, snadno se vám přehazuje ze strany na stranu, dobře se s ním manipuluje i na místě. Oproti MT-07 dostal Tracer 700 jiný podvozek, který je více uzpůsobený cestovatelských potřebám. Úplně jsem s ním spokojená nebyla, občas jsem schytala nějaký ten ráz do zad a rovněž tlumiče by si zasloužili kvalitnější značku. Zejména při rychlých pasážích jsem vnímala, jak těžce se perou s pohlcováním rázů a ani nebyl motocykl zcela stabilní při průjezdech zatáčkou. Když s tím však počítáte, přizpůsobíte tomu styl jízdy. Na druhou stranu, já s Tracerem 700 jezdila moc ráda, on se totiž lehce vedl, je obratný, motor akceleroval přesně tak, jak jsem potřebovala. Brzdy jsou neutrální, nejsou kousavé, ale ani gumové, mají možná pomalejší nástup, ale netuhnou a jsou účinné, jen musíte občas stisknout brzdovou páčku větší silou.
Myslím, že zajímavá je rovněž i cena motocyklu. Za cestovní stroj s kufry totiž zaplatíte 224 900 Kč, což je v poměru cena a kvalita dobrá nabídka. Kromě zmíněného tempomatu, my u motocyklu z kategorie cestovně-sportovní chybí vyhřívané rukojeti. Bez nich bych si cestování na dlouhé trasy ani nedokázala představit, takže určitě doporučuji přikoupit, stejně jako centrální stojan. Tracer 700 GT není špičkově vybavený motocykl, ale pokud nehltáte tisícovky kilometrů každý měsíc, kde by byla přijatelnější volba Tracer 900, určitě vám dobře poslouží na kratší cestování nebo za cestou do práce.
Technické údaje
Motor: řadový, kapalinou chlazený dvouválec, DOHC. Vrtání a zdvih: 80 x 68,6 mm , zdvihový objem 689 ccm, kompresní poměr 11,5: 1. Největší výkon 55 kW (74,8 k) při 9 000 otáčkách. Největší točivý moment 68 Nm při 6500 otáčkách, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Marzocchi, průměr nosníků 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice s centrální pružící a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 142 mm. Brzdy kotoučové, vpředu 282 mm, čtyřpístkové brzdiče, vzadu jednoduchá ventilovaná 245 mm, dvoupístkový brzdič. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Výška sedla nad zemí 835 mm, světlá výška 140 mm, rozvor 1450 mm, suchá hmotnost 196 kg, objem palivové nádrže 17 litrů.
Barevné provedení: modrá Phantom Blue, černá Tech Grey a šedá s červenými doplňky Nimbus Grey
Cena: 224 900 Kč
- Přidat komentář 5
- Publikováno: 18.10.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 5.12. - Startovní pole WSSP 2025 je skoro kompletní
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí
- 2.12. - Situace u KTM aktuálně
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
Další z rubriky
- včera - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec