Test Honda Gold Wing F6B: Bulldog
- Publikovno: 15.8.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Než se dočkáme zbrusu nového Goldwingu, připravila Honda na bázi toho stávajícího odstrojenou kreaci s názvem F6B. Jak jede?
Když se před pětatřiceti lety objevila první Honda Gold Wing, nikdo netušil, jak se tento cestovní stroj zapíše do dějin motocyklové branže. O tom, že tahle motocyklová legenda žije svým životem, jsem se byl přesvědčit na jubilejním 30. srazu celoevropské federace klubů sdružujících majitele „zlatých křídel“ (GWEF). Společníkem mi byl černý, opticky nízký stroj s označením F6B. Inovovanou Hondu Gold Wing jsme si otestovali už loni a zmínku o originálně pojaté verzi F6B jsme si nemohli odpustit. Ta mezi příznivci komfortního svezení vzbudila loni na podzim nejprve rozporuplné reakce. Zaznamenal jsem je i při příjezdu na zmíněný německý sraz, kde bylo k vidění na tisícovku „wingů“ z celé Evropy. Člověk tu mohl potkat více než třicetileté GL1000 se čtyřválcovým boxerem, jeho nástupce GL 1100 a GL 1200 nebo v naprosté většině šestiválcové stroje GL 1500 a GL 1800. Japonská novinka zde způsobila malý rozruch a velký zájem mezi spíše konzervativními motorkáři. Gold Wing F6B totiž rozděluje majitele standardních cestovních verzí na dva tábory, což jsem si ověřil i v „české partě“ skvělých chlápků z našeho klubu GWCCZ, který čítá nějakou čtyřicítku aktivních členů.
První, co na tomto korábu silnic zaujme, bude zcela jistě velmi nízké čelní plexisklo a naprostá nepřítomnost blyštivých chromových částí stejně jako chybějící horní kufr. Zatímco první dvě věci přidávají tomuto stroji na líbivosti, na delší cestu si musíte sbalit vše potřebné do integrovaných bočních úložných prostor a při jízdě po dálnici oželet tempomat, neboť ve schránce mezi koleny je airbag (a malý úložný prostor). Také při parkování je vhodné více zapřemýšlet, jak Hondu Gold Wing F6B postavit. Patrně nejhorší variantou je přijet osamocen do poloprázdné ulice a zaparkovat z lehkého svahu k obrubníku. Kvůli scházejícímu zpětnému chodu (tu nemá ani většina konkurence) potom máte o zábavu postaráno, protože naloženého čtyřsetkilového drobka jen těžko přinutíte, aby se trochu hnul dozadu. Kromě tempomatu a zpětného chodu, můžete využívat všech výhod jako u standardní GL 1800. Takže cestu vám rozráží přední kapota se dvěma protáhlými světlomety, které stroji propůjčují nezaměnitelný vzhled a zaručují velký světelný výkon. Přístrojová deska je velmi přehledná a sdružuje kromě trojice analogových ukazatelů (rychloměru, otáčkoměru, stavu paliva a teploty oleje) také multifunkční displej, informující řidiče o všech ostatních, neméně důležitých údajích. Ve standardní výbavě najdeme také audiosystém s RDS, a na přání i s CD přehrávačem. Výbava na kratší, několik set kilometrů dlouhý výlet ve dvou je tedy slušná. Koneckonců konkurence v podobě Harleye FLHX Street Glide také více nenabízí, totiž kromě té legendy.
Technika je stejná jako u velkých bratrů řady GL 1800, které se vyrábí v téměř nezměněné podobě už přes deset let. Bezmála čtyřsetkilogramový motocykl se může spolehnout na služby kapalinou chlazený šestiválec o zdvihovém objemu 1832 ccm vybavený protilehle uspořádanými válci a elektronickým vstřikováním paliva PGM-F1. Jeho největší výkon 87 kW, tj. 119 koní při 5500 otáček, a hlavně úctyhodný točivý moment 167 N.m při 4000 otáček je na zadní kolo přenášen pomocí pětistupňové převodovky a bezúdržbového kardanu. Honda Gold Wing překvapí nadprůměrnou dynamikou a také dosahovanou nejvyšší rychlostí. Pokud překonáte dotírající vítr, můžete po dálnici uhánět více než dvoustovkou. Odlehčený stroj se chová velmi agilně a protilehlý šestiválec mu dává opravdová křídla. V zatáčkách se můžete spolehnout na velmi tuhý rám a dobré brzdy.
Závěrem lze jen podotknout, že pokud si čekání na zbrusu nový model Gold Wingu si Honda zkrátila originálně vypadající verzí ve stylu „Bagger“, povedlo se jí to. Pokud by však tahle kreace měla být tečkou za více než třicetiletou historií zlatých křídel, byl by to omyl. V každém případě doufáme, že se na zbrusu nové generaci Hondy Gold Wing již usilovně pracuje a brzy vyjede z výrobního pásu v americkém Ohiu.
Technické údaje
Motor: čtyřdobý plochý kapalinou chlazený dvanáctiventilový šestiválec, rozvod SOHC. Vrtání a zdvih 74 x 71 mm, zdvihový objem 1832 ccm, kompresní poměr 9,8:1. Největší výkon 87 kW při 5500 1/min, největší točivý moment 167 N.m při 4000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.
Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední vidlice upside-down, průměr nosníků 43 mm, zdvih 45 mm. Zadní kyvná vidlice Pro-Link Pro-Arm s elektronicky řízeným nastavením předpětím pružiny. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 296 mm, třípístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 316 mm s třípístkovým třmenem, systém ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/70 R18 63H vpředu a 180/60 R16 74H vzadu. Rozvor 1690 mm, výška sedla nad zemí 725 mm, provozní hmotnost 385 kg. Objem palivové nádrže 25 litrů.
Barevné provedení: Grafitová černá, Červená Magna
Cena vč. DPH: 559 900 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.8.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho
- 13.12. - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025
- 13.12. - MS Side se pojede 2025 opět i v České republice
- 12.12. - Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 11.12. - Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích
Další z rubriky
- 6.12. - Test Moto Guzzi Stelvio 1000: jde svou vlastní cestou
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec